gede schreef:
Jij leeft toch echt wel in een eigen, aparte wereld. Ik heb zoiets nog nooit gelezen. Een 15 liter drinkbus? Wtf??
Ik stak de draak met u, uw WTF tekstballon zijnde resultaat.
gede schreef:
Je beschrijft bovendien zaken die ik absoluut niet herken. Ik rijd met een dunne en gevoelige 11 speed ketting. Daar gaat in 30 seconden een goede teflonolie over en ik kan je 1 ding verzekeren: Die gaat na een kwartiertje door de regen heus niet kraken. Daar kan ik 150 km mee trainen door de regen. Thuis met een droge doek (eventueel licht ingespoten met een vetoplosser (niet rechtstreeks op de ketting)) en droogwrijven, daarna onmiddellijk weer inspuiten. 2 minuten werk... Een ketting haalt daarmee makkelijk 7-8000 km en meer als je niet te nauw kijkt.
Regen > kraken?
Wat ik zei was dat ik "als rappe oplossing" water gebruikte als smeermiddel. Dan stopt het gekraak / geknars omdat het aanwezige vuil in oplossing gaat. Uiteraard maar tot het water terug is opgedroogd.
gede schreef:
Je blaast elk thema op tot een gigantisch groot onoverkomelijk thema lijkt me.
Banee, net het omgekeerde: ik pak problemen aan. Dat gaat van byebye fietsenmaker want uw werk trekt op niks (nou zeg ik niet, steek ik mijn tijd niet in, ik keer gewoon niet terug en zoek een volgende) tot het ZELF doen.
gede schreef:
En ik kan niet geloven dat jij een degelijke standaard citybike met afgedichte kettingkast in korte tijd kapot krijgt. Daar reed ik vroeger dagelijks 25 km mee naar school door weer en wind. Die kreeg van mij geen onderhoud en die ging jaren mee.
Dan geloof je jezelf (stroman) niet, want ik heb geen kettingkast, gaat niet met kettingbladen van 52 tanden, en zelfs de te komen Santos met zijn 48/15 verzet zal nog geen kettingkast kunnen hebben, omdat de brug breder is. Ofwel geen ofwel die chainglider of chainrunner. Maar ik heb twijfels bij die, omdat het zou kraken, en vooral omdat het eigenlijk niet "dicht" is, de buis is uiteraard in de lengte doorgesneden op de binnenkant, dus water, of eender wat, kan er moeilijk/niet uit.
Ik denk dat ik ZELF een kettingkast ga maken, vertrekkende van een passende, en het deel dat in de weg zit van het frame wegzagen.
gede schreef:
Volgens mij zit je overal zo bizar veel aan te poetsen, schrobben en veilen dat je de boel meer kwaad dan goed doet.
Daar bent u weer met uw "veilen".
Ik zei dat ik bramen aan het kettingblad wegVIJLDE.
En dat terwijl u het net nog ontkende:
gede schreef:Voordat we weer bizarre reacties krijgen:
Ik had het wel degelijk over vijlen, niet veilen. Ik denk niet dat zijn fietsen veilbaar zijn
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
.
Nog een bizar ding waar we niet op ingingen: Je fiets gaan afplakken om de kans te verkleinen dat hij gestolen wordt? Nogmaals: OMG... Ik moet in elk geval ook de eerste afgeplakte Dogma of BMC nog tegenkomen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
.
Van bizar gesproken...
En "afplakken" zei ik evenmin, meneer of madam de Stroman of Stromadam.
Ik zei DIT:
Nova schreef:
Welintegendeel, mijn plan is zelfs die fiets met opzet lelijk maken (niet via krassen natuurlijk haha) maar alles dat niet bedekt is door tassen enz en er "duur" uitziet, zodanig te bekleden / weg te steken dat ie er goedkoop uitziet. Want gezien de prijs wil ik geen dieven aantrekken. Ik zal hem vaak genoeg moeten stallen buiten mijn zicht voor een tijdje (winkel / markt). En net zoals nu, zo zonder versnellingen, zonder vrijwiel, alles voor grote maten, zal het wat minder (haha) evident zijn om ermee weg te sjeezen / hem te versjacheren.
Afplakken is voor prutsers, ik ga gewoon iets over buis / buizen schuiven. Bvb op 1 fiets heb ik eens een dunne driehoekige tas binnenin de frame driehoek onder de buis gehangen. Iets wegsteken kan ook op nuttige manieren, en valt zo zelfs minder op dan uw plakband stroman.
Uw posts zijn gewoon saai hoor.