Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Uit armoe naar single speed.

Nova
Forum-lid

Nova 17 apr 2017 20:15

klimmer schreef:En dan is er nog: "brol" = een niet bestaand woord in het nederlandse taalgebied.
Voor de communicatie hier dus totaal zonder betekenis of effect.
Enfin: anderen gaan koffie drinken, ik ga lekker dineren.
Dit was en blijft een nep-topic.
http://anw.inl.nl/article/brol
http://www.encyclo.nl/begrip/brol
http://www.vlaamswoordenboek.be/definities/term/brol
"allerlei prullen; allerlei dingen van weinig waarde; rommel"
U bent en blijft een nep-topicposter.
Uw communicatie is nul.
Enfin!

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 17 apr 2017 20:36

Lekker gegeten! Ooh, daar is ie weer!
Brol staat in geen enkel woordenboek van de nederlandse taal, daaronder hoort ook het vlaams.
Internet sites hebben niet het gezag van woordenboek! Ik kan er ook een beginnen.

Karl66
Forum-lid

Karl66 17 apr 2017 22:54

Maar kan die Santos wel 50+kg aan bagage aan? Het gewicht van die bagage zit op een andere plek dan de berijder en fietsen zijn gewoon niet voor zoveel bagage gebouwd. Dat jij vindt dat een fiets dat aan moet kunnen, maakt het niet opeens magisch wel mogelijk.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

gede
Forum-lid

gede 18 apr 2017 10:18

Nova schreef:
Sieper schreef:Gede, 1st geboren zoon! Balinese voorouders? Niet te simpele oplossing graag, Nova schrijft hier nog even voort (alhoewel hem dat niet interesseert) en een eerste artikel in uw favoriete blad "fiets" staat op het punt van verschijnen. Mits Nova hiertoe toestemming verleend, natuurlijk!
Soms heeft gemak op een moment de prijs van een moeite over een periode.
Idealiter is alles simpel. Ideaal en realiteit staan echter soms ver uiteen.
Neem nou zon na een regenbui.
Geluidloos maal je over de wereld van het moment.
De duiven blijven zitten.
Een kwartier of zo na dat moment raakt je ketting droog.
Het zand/stof, dat (deels) opgelost zat in het water van de regenbui, en vlot meebewoog met de onderdelen van je aandrijving, fixeert zich.
Schurend maal over de wereld van dat nieuwe moment.
De duiven vliegen weg.
Wat doe je dan: ik grijp mijn 15 liter drinkbus en kap water over de ketting en tandwielen.
En dan houdt het schurend geluid (voor een tijdje natuurlijk) op.
Simpel. Ik content, de ketting content, de duiven content en kost niks.
Win win win win situatie.
Jij leeft toch echt wel in een eigen, aparte wereld. Ik heb zoiets nog nooit gelezen. Een 15 liter drinkbus? Wtf??

Je beschrijft bovendien zaken die ik absoluut niet herken. Ik rijd met een dunne en gevoelige 11 speed ketting. Daar gaat in 30 seconden een goede teflonolie over en ik kan je 1 ding verzekeren: Die gaat na een kwartiertje door de regen heus niet kraken. Daar kan ik 150 km mee trainen door de regen. Thuis met een droge doek (eventueel licht ingespoten met een vetoplosser (niet rechtstreeks op de ketting)) en droogwrijven, daarna onmiddellijk weer inspuiten. 2 minuten werk... Een ketting haalt daarmee makkelijk 7-8000 km en meer als je niet te nauw kijkt.

Je blaast elk thema op tot een gigantisch groot onoverkomelijk thema lijkt me.

En ik kan niet geloven dat jij een degelijke standaard citybike met afgedichte kettingkast in korte tijd kapot krijgt. Daar reed ik vroeger dagelijks 25 km mee naar school door weer en wind. Die kreeg van mij geen onderhoud en die ging jaren mee.

Volgens mij zit je overal zo bizar veel aan te poetsen, schrobben en veilen dat je de boel meer kwaad dan goed doet.

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 apr 2017 11:29

Ik stel voor dat we een vage Nova uitspraken topic openen. Gewoon een paar losse quotes uit zijn epistels lakken en die daar posten. Van die zinnen die je na drie keer lezen nog niet snapt.

een voorbeeldje:
Nova schreef:En de kritiek gepareerd van de luitjes die het blijkbaar normaal vinden dat een wiel bij het sturen in de weg komt van je voeten.
en deze is ook mooi :D
Nova schreef:Ik somde problemen door brol op.
Ik geef nu ook gewoon op om nog zinnige kritiek te geven. Ik stond volgens mij toch al op de zwarte lijst van Nova.
Live fast; die young. mijn blog

gede
Forum-lid

gede 18 apr 2017 11:51

Voordat we weer bizarre reacties krijgen: Ik had het wel degelijk over vijlen, niet veilen. Ik denk niet dat zijn fietsen veilbaar zijn :-).

Nog een bizar ding waar we niet op ingingen: Je fiets gaan afplakken om de kans te verkleinen dat hij gestolen wordt? Nogmaals: OMG... Ik moet in elk geval ook de eerste afgeplakte Dogma of BMC nog tegenkomen :-).

Nova
Forum-lid

Nova 20 apr 2017 13:31

klimmer schreef:Lekker gegeten! Ooh, daar is ie weer!
Brol staat in geen enkel woordenboek van de nederlandse taal, daaronder hoort ook het vlaams.
Internet sites hebben niet het gezag van woordenboek! Ik kan er ook een beginnen.
U zou er beter 1 beginnen, dat is ongeveer het niveau van uw "gezag".

Nova
Forum-lid

Nova 20 apr 2017 13:35

Karl66 schreef:Maar kan die Santos wel 50+kg aan bagage aan? Het gewicht van die bagage zit op een andere plek dan de berijder en fietsen zijn gewoon niet voor zoveel bagage gebouwd. Dat jij vindt dat een fiets dat aan moet kunnen, maakt het niet opeens magisch wel mogelijk.
Santos maakt reklame die 55 kg bagage opgeeft: 40 kilo achter, op hun bagagedrager, 15 kilo voor, onderaan - "tubus lowrider" of zoiets genaamd.
IK WILde een fiets die dat aan moest kunnen.
Ik zocht.
Ik vond.
Magie is voor Disneywerelden, dewelke buiten mijn interesses zitten.

Nova
Forum-lid

Nova 20 apr 2017 13:39

rob74 schreef:Ik stel voor dat we een vage Nova uitspraken topic openen. Gewoon een paar losse quotes uit zijn epistels lakken en die daar posten. Van die zinnen die je na drie keer lezen nog niet snapt.

een voorbeeldje:
Nova schreef:En de kritiek gepareerd van de luitjes die het blijkbaar normaal vinden dat een wiel bij het sturen in de weg komt van je voeten.
en deze is ook mooi :D
Nova schreef:Ik somde problemen door brol op.
Ik geef nu ook gewoon op om nog zinnige kritiek te geven. Ik stond volgens mij toch al op de zwarte lijst van Nova.
Ik hou me niet bezig met zwarte lijsten.
Uw posts vind ik oninteressant.
U mekkert meer over discussie dan over onderwerp van discussie.

Nova
Forum-lid

Nova 20 apr 2017 14:01

gede schreef: Jij leeft toch echt wel in een eigen, aparte wereld. Ik heb zoiets nog nooit gelezen. Een 15 liter drinkbus? Wtf??
Ik stak de draak met u, uw WTF tekstballon zijnde resultaat.
gede schreef: Je beschrijft bovendien zaken die ik absoluut niet herken. Ik rijd met een dunne en gevoelige 11 speed ketting. Daar gaat in 30 seconden een goede teflonolie over en ik kan je 1 ding verzekeren: Die gaat na een kwartiertje door de regen heus niet kraken. Daar kan ik 150 km mee trainen door de regen. Thuis met een droge doek (eventueel licht ingespoten met een vetoplosser (niet rechtstreeks op de ketting)) en droogwrijven, daarna onmiddellijk weer inspuiten. 2 minuten werk... Een ketting haalt daarmee makkelijk 7-8000 km en meer als je niet te nauw kijkt.
Regen > kraken?
Wat ik zei was dat ik "als rappe oplossing" water gebruikte als smeermiddel. Dan stopt het gekraak / geknars omdat het aanwezige vuil in oplossing gaat. Uiteraard maar tot het water terug is opgedroogd.
gede schreef: Je blaast elk thema op tot een gigantisch groot onoverkomelijk thema lijkt me.
Banee, net het omgekeerde: ik pak problemen aan. Dat gaat van byebye fietsenmaker want uw werk trekt op niks (nou zeg ik niet, steek ik mijn tijd niet in, ik keer gewoon niet terug en zoek een volgende) tot het ZELF doen.
gede schreef: En ik kan niet geloven dat jij een degelijke standaard citybike met afgedichte kettingkast in korte tijd kapot krijgt. Daar reed ik vroeger dagelijks 25 km mee naar school door weer en wind. Die kreeg van mij geen onderhoud en die ging jaren mee.
Dan geloof je jezelf (stroman) niet, want ik heb geen kettingkast, gaat niet met kettingbladen van 52 tanden, en zelfs de te komen Santos met zijn 48/15 verzet zal nog geen kettingkast kunnen hebben, omdat de brug breder is. Ofwel geen ofwel die chainglider of chainrunner. Maar ik heb twijfels bij die, omdat het zou kraken, en vooral omdat het eigenlijk niet "dicht" is, de buis is uiteraard in de lengte doorgesneden op de binnenkant, dus water, of eender wat, kan er moeilijk/niet uit.
Ik denk dat ik ZELF een kettingkast ga maken, vertrekkende van een passende, en het deel dat in de weg zit van het frame wegzagen.
gede schreef: Volgens mij zit je overal zo bizar veel aan te poetsen, schrobben en veilen dat je de boel meer kwaad dan goed doet.
Daar bent u weer met uw "veilen".
Ik zei dat ik bramen aan het kettingblad wegVIJLDE.

En dat terwijl u het net nog ontkende:
gede schreef:Voordat we weer bizarre reacties krijgen: Ik had het wel degelijk over vijlen, niet veilen. Ik denk niet dat zijn fietsen veilbaar zijn :-).

Nog een bizar ding waar we niet op ingingen: Je fiets gaan afplakken om de kans te verkleinen dat hij gestolen wordt? Nogmaals: OMG... Ik moet in elk geval ook de eerste afgeplakte Dogma of BMC nog tegenkomen :-).
Van bizar gesproken...

En "afplakken" zei ik evenmin, meneer of madam de Stroman of Stromadam.
Ik zei DIT:
Nova schreef: Welintegendeel, mijn plan is zelfs die fiets met opzet lelijk maken (niet via krassen natuurlijk haha) maar alles dat niet bedekt is door tassen enz en er "duur" uitziet, zodanig te bekleden / weg te steken dat ie er goedkoop uitziet. Want gezien de prijs wil ik geen dieven aantrekken. Ik zal hem vaak genoeg moeten stallen buiten mijn zicht voor een tijdje (winkel / markt). En net zoals nu, zo zonder versnellingen, zonder vrijwiel, alles voor grote maten, zal het wat minder (haha) evident zijn om ermee weg te sjeezen / hem te versjacheren.
Afplakken is voor prutsers, ik ga gewoon iets over buis / buizen schuiven. Bvb op 1 fiets heb ik eens een dunne driehoekige tas binnenin de frame driehoek onder de buis gehangen. Iets wegsteken kan ook op nuttige manieren, en valt zo zelfs minder op dan uw plakband stroman.
Uw posts zijn gewoon saai hoor.

Rob71
Forum-lid

Rob71 20 apr 2017 14:31

Ik zit ook met een glimlach van verbazing te lezen. Maar van de andere kant kun je Nova niet verwijten om Uniek te zijn. Maar even voortbordurend op de vraag. Waarom begin je niet aan een customzized project. Je gaf eerder aan om bijvoorbeeld motoronderdelen te gebruiken. Waarom borduur je daar niet serieus op door. Wielen van speedbikes (motoren) erin. Een stuur van een chopper. Een custom frame of een aangepast frame van een trail motor. Tandwielen en ketting van een schwinn spinbike. Uiteindelijk weegt je fiets zon 40kg, maar als dat niet boeit.

Kapot gaat het nooit meer.

Gr Rob

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 20 apr 2017 15:51

Wacht water als smeermiddel. Ja dan is dat kraken ook geen wonder hè.
Maak joe woar

Gesloten