Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Campagnolo naar 12-speed ?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 14 apr 2018 10:56

Wiliertoerist schreef: 14 apr 2018 01:01 CUT
Kijkend naar het logo op de nieuwe Bora's WTO denk ik dat er een stukje logo geschiedenis naar de verdommenis wordt geholpen, al ingezet op eerdere versie's, maar wordt nu toch wel een beetje te....

CUT
Voor de echte Campa fans moet dat toch echt pijn doen...

CUT
Ik ben (min of meer) Campa fan wegens techniek , ergonomie en duurzaamheid.
De belettering zal me m'n reet roesten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 14 apr 2018 15:49

Wiliertoerist schreef: 14 apr 2018 01:01
daniel1975 schreef: 09 apr 2018 22:21 Het redesign is niet bepaald een verbetering vind ik.
Kijkend naar het logo op de nieuwe Bora's WTO denk ik dat er een stukje logo geschiedenis naar de verdommenis wordt geholpen, al ingezet op eerdere versie's, maar wordt nu toch wel een beetje te....

Afbeelding

Voor de echte Campa fans moet dat toch echt pijn doen...

Afbeelding
Persoonlijk vind ik het niet verkeerd om met je belettering zo nu en dan eens met de tijd mee te gaan. Op mijn Zonda's en mijn Veloce groepset is de belettering ook niet klassiek. En dat kan me eigenlijk weinig tot helemaal niet interesseren.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6640
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 apr 2018 17:54

Ze gaan juist terug in de tijd. Gewoon recht strakke drukletters los van elkaar zoals in de eerste jaren :mrgreen:
Ik durf mezelf echt wel een Campa fan te noemen en heb ook wat echt klassieke fietsen staan met wereldbol logo's etc. Maar die schuine letters passen toch niet meer op een modern Bora wiel?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28004
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 apr 2018 18:18

Die 3D letters ook niet.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13732
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 apr 2018 20:44

Bij iest nieuws roepen altijd dezelfde dat het niet mooi, niet goed, niet extra,s biedt en een tijdje later hebben ze het gewoon in de schuur hangen, Je moet altijd wennen aan iets net als een kind aan smaak (met eten in dat geval)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40088
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 apr 2018 20:49

Deels eens.
Maar hier praten we imho ook over een ‘verbetering’ die gewoon technisch zijn beperkingen heeft.
Smallere kettingen (duurzaamheid?), gevoeliger voor afstellen en beperkingen op het grootste&kleinste kransje.
Imho kun je dit pas goed invoeren als je naar 135mm achteras gaat.
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40088
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 14 apr 2018 20:51

Lijkt alsof grootste krans soort van naar de spaken wordt geduwd.
Zie rechtplaatje, de gebogen spiderarmen.

Afbeelding
Less is bore

jvdb66
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 dec 2017 10:46

jvdb66 15 apr 2018 07:51

daniel1975 schreef: 14 apr 2018 20:51 Lijkt alsof grootste krans soort van naar de spaken wordt geduwd.
Zie rechtplaatje, de gebogen spiderarmen.
Dat is om de ketting te vangen als deze achter de kleinste krans valt, zo beschadigen je spaken niet.
De laatste krans loopt dus niet terug.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6227
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 apr 2018 08:18

Nou, volgens mij zit de laatste krans met bokjes aan de voorlaatste krans.. Die dan wel met spiders en vastzit.
Het is niet voor niets een blokje van 3 kransen aan elkaar. En het is zo ongeveer de enige oplossing om 12 kransen op 130mm (of eigenlijk op een 11 speed body) te krijgen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40088
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 apr 2018 08:21

Er zitten toch al kettingvangers op de krans aan de bovenkant?

Edit: en zie ook marks bericht.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16874
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 apr 2018 10:44

Dat die grootste krans wat om de spaken valt is logisch en is ook het probleem niet. 90% zal prima kunnen leven met een 29 achter hun normale cassette. In dat geval is 12 speed dus een prima alternatief voor het wisselen van cassette.
Het is vooral de vraag of er een 12 op kan. De 12-29 cassette van nu met toevoeging van een 18 zou heel wat mensen over de streep kunnen trekken. Dan heb je dus de 12-25 waarvan de 25 een 26 wordt met een 29 erachter.
Campagnolo Ultra Dork

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 15 apr 2018 10:59

daniel1975 schreef: 14 apr 2018 20:49 Deels eens.
Maar hier praten we imho ook over een ‘verbetering’ die gewoon technisch zijn beperkingen heeft.
Smallere kettingen (duurzaamheid?), gevoeliger voor afstellen en beperkingen op het grootste&kleinste kransje.
Imho kun je dit pas goed invoeren als je naar 135mm achteras gaat.
Dank je dat in de paar jaar dat dit in ontwikkeling is geweest dit mogelijke probleem niet naar boven is gekomen, uitvoerig is getest en verholpen/uitgesloten?

Plaats reactie