Tour 2018
Dus de Tour weert Froome vanwege dopingverwikkelingen. Het wordt voor de admins zo wel steeds moeilijker te bepalen wat in het dopingtopic thuishoort en wat in het tourtopic
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
De manager van de Sunweb ploeg wond er zojuis top Radio 1 geen doekjes om: Sky beweegt zich naar zijn mening al zo lang in een grijs gebied qua omgang met de dopingregels dat hij de beslissing van de ASO toejuicht. Hij omschreef het gevoel dat hij heeft bij Sky als een moordenaar die vrijkomt op procedurefouten.
Het is ook raar dat Froome wordt buitengesloten en NIET de ploeg. Die (SKY dus) voeren immers die idioten strijd. Voor mij daarom niet daadkrachtig maar vooral symboolpolitiek.
Precies, en neem daarin ook het eindeloze gedoe rond Wiggins maar mee. Het beroerdste wat de ASO nu kan gebeuren is dat in afwezigheid van Froome een andere Sky renner de Tour wint.
Zie Thomas niet de Tour winnen maar dat zou inderdaad wel heel triest zijn...
-
- Forum-lid
Moet eerst nog maar zien dat het stand houdt. Dinsdag of Woensdag weten we meer.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gezien de uitspraken van Lappartient zal het mij niet verbazen als de UCI nu Froome gaat redden. Ineens kan er nu wél een uitspraak gedaan worden terwijl het 2 weken geleden nog stellig ná de Tour zou zijn.
Zou heel triest zijn.
Zou heel triest zijn.
Less is bore
- Supergrover
- Forum-lid HC
maar de UCI kan toch de ASO niet verplichten Froome mee te laten doen? dat is toch aan de organisator van de TdF?daniel1975 schreef: ↑02 jul 2018 01:51 Gezien de uitspraken van Lappartient zal het mij niet verbazen als de UCI nu Froome gaat redden. Ineens kan er nu wél een uitspraak gedaan worden terwijl het 2 weken geleden nog stellig ná de Tour zou zijn.
Zou heel triest zijn.
De ASO houdt Froome dus tegen op basis van een imago-artikel. Dinsdag of woensdag doet het Franse Olympisch comittee uitspraak over het hoger beroep dat Sky heeft aangespannen tegen deze beslissing. De UCI doet 'ergens deze week' ook nog een uitspraak over de Froome dopingzaak. De kans is er dus dat de ASO gelijk krijgt in hoger beroep en dat de UCI Froome vrijpleit. Ja ja... Het wordt in ieder geval interessant.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Dit soort perikelen is toch precies wat de Tour de France leuk maakt?
Ieder jaar zijn er weer controverses en verassingen buiten de koers om (dingen die in andere grote rondes nooit zouden gebeuren). De laatste jaren bijvoorbeeld het hardloopincident, de schorsing van Sagan, het gezeur over water aannemen van fans, wat alleen is toegestaan voor Franse renners; dat soort akkefietjes heb je naar mijn idee veel minder in de Vuelta en de Giro.
Voor mij als fan hoort het er in ieder geval gewoon bij, en laten we eerlijk zijn, het is nu bijna een week voor de start al spannend.
Ieder jaar zijn er weer controverses en verassingen buiten de koers om (dingen die in andere grote rondes nooit zouden gebeuren). De laatste jaren bijvoorbeeld het hardloopincident, de schorsing van Sagan, het gezeur over water aannemen van fans, wat alleen is toegestaan voor Franse renners; dat soort akkefietjes heb je naar mijn idee veel minder in de Vuelta en de Giro.
Voor mij als fan hoort het er in ieder geval gewoon bij, en laten we eerlijk zijn, het is nu bijna een week voor de start al spannend.
Helemaal eens Neem het allemaal niet zo serieus. Het is maar een potje hardrijden op de fiets. Dit maakt fietsen leuk. Zonder dit gedoe zou het er enkel om gaan wie het eerst over de streep komt. Daar is toch niks aanvermeulen schreef: ↑02 jul 2018 09:47 Dit soort perikelen is toch precies wat de Tour de France leuk maakt?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
-
- Forum-lid
Maar de rechter kennelijk wel. Dat gebeurde ook met Tom Boonen destijdsSupergrover schreef: ↑02 jul 2018 09:02maar de UCI kan toch de ASO niet verplichten Froome mee te laten doen? dat is toch aan de organisator van de TdF?daniel1975 schreef: ↑02 jul 2018 01:51 Gezien de uitspraken van Lappartient zal het mij niet verbazen als de UCI nu Froome gaat redden. Ineens kan er nu wél een uitspraak gedaan worden terwijl het 2 weken geleden nog stellig ná de Tour zou zijn.
Zou heel triest zijn.