Het grote woon-werk topic
Ben ook stug door blijven fietsen van Zaltbommel naar Vught, ga 15 minuten eerder weg. Gelukkig zijn er veel automobilisten die rekening houden met het feit dat je af en toe op de weg moet rijden. Wat ik bij me heb is een theelepeltje om het ijs wat tussen de tandwielen komt weg te halen, zodat de ketting niet meer over het ijs loopt en doortrapt. Wel elke dag even ketting droogmaken en gelijk opnieuw inspuiten. Bij Den Bosch , na het Heetmanplein, is een prachtig nieuw fietspad aangelegd richting Vught, echter voelt degene die daarvoor opdracht heeft gegeven niet de verantwoordelijkheid om dat nieuwe gedeelte te vegen en te strooien. Onvoorstelbaar , wanneer men 5 minuten langer veegt kan iedereen weer redelijk normaal fietsen, nu is het een ijsbaan geworden, bij lagere temp. zak je erin weg , zodat het net lijkt of je in het zand rijdt. Ik weet zeker dat wanneer ik daar val , er een brief gaat naar allerlei instanties en gemeentes. Marc , strerkte de komende tijd en hou vol, het mooiste is nog steeds om te kijken naar die automobilisten die in de file staan en denken dat die ene fietser waarschijnlijk eerder thuis is om te genieten van een warme maaltijd en een warm welkom!
grt. de Kuit
grt. de Kuit
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1796
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Afgelopen donderdag de Fiets bij de FM gebracht. Body stuk en de FM heeft 'm niet op voorraad
Dat zal dus pas in het nieuwe jaar worden, dat de fiets weer in mijn schuur staat.
Maar ja, ik ga nu al weer bijna een week met de auto (overigens heb ik nu geen last van Files) maar ik wil ook weer gewoon fietsen. Dus net de verlichting van de degelijke Batavus stadsfiets maar in orde gemaakt.. Morgen wordt er gewoon weer gefietst! De Racer vind ik nu niet veel gedaan dus vandaar de stadsfiets.
Dat zal dus pas in het nieuwe jaar worden, dat de fiets weer in mijn schuur staat.
Maar ja, ik ga nu al weer bijna een week met de auto (overigens heb ik nu geen last van Files) maar ik wil ook weer gewoon fietsen. Dus net de verlichting van de degelijke Batavus stadsfiets maar in orde gemaakt.. Morgen wordt er gewoon weer gefietst! De Racer vind ik nu niet veel gedaan dus vandaar de stadsfiets.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1796
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Nog steeds mijn W-W-W niet terug. Het was toch wel flink doortrappen gisteren op de stadsfiets met de dynamo tegen het voorwiel en tegenwind. Opvallend trouwens hoeveel licht je met een conventionele lamp en dynamo kunt maken.
Maar gisteren viel me op dat de meeste fietspaden nu gewoon droog zijn. Vannacht is het ook droog gebleven en daarom vandaag de racer maar eens meegenomen.
Eerlijk is eerlijk.... dat is toch wel het allerlekkerst. Maar de afstand is te kort. na 25 km had ik toch zo iets van... verdorrie ik ben er al.
Maar gisteren viel me op dat de meeste fietspaden nu gewoon droog zijn. Vannacht is het ook droog gebleven en daarom vandaag de racer maar eens meegenomen.
Eerlijk is eerlijk.... dat is toch wel het allerlekkerst. Maar de afstand is te kort. na 25 km had ik toch zo iets van... verdorrie ik ben er al.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Na een paar maanden geen noemenswaardige sport, laat staan fietsen, te hebben gedaan ben ik afgelopen maandag 3 januari toch op de pekelfiets gekropen voor een woon-werk ritje van 65 km retour.
Opzich ging het wel aardig, beetje hoge hartslag dat wel maar de weg lag er niet slecht bij.
Helaas nog even de ringvaart over met een pontje vanwege de (uitgelopen) werkzaamheden aan de brug. ik vervolg mijn route langs de ringvaart en ga bij de Oude Haagseweg met de brug de ringvaart over ik ga even op de pedalen staan en mijn achterwiel slipt gelijk door..... Woops het is hier een "beeeetje" glad. Even voorzichtig aan maar.
De weg langs de Oeverlanden is aangevroren op sommige plaatsen maar voelt niet al te glad aan. Eindelijk zie ik dat het ophoud met aangevroren, wit wegdek. Ik rij een bocht door en voel gelijk mijn achterwiel wegglijden. Onderuit. op 300m van de bestemming op een plek waar het nota bene altijd druk is met fietsers. Gelukkig niet teveel erg. Beurse heup en een Shifterkapje kapot. Ik sta op stap weer op de fiets en achter mij gaan nog twee mensen tegen het asfalt. Voorzichtig vervolg ik mij weg
De terugweg is het wederom glibberen in Amsterdam maar als ik eindelijk Amsterdam uit ben wordt het beter met het wegdek Opvallend dat in ieder gat bijna alle fietspaden en wegen normaal begaanbaar zijn behalve in het Pauperdorp Amsterdam.... (excusez le mot)
Wederom is de hartslag veels te hoog en de laatste 5 km zijn er net iets teveel aan
Blij dat ik thuis ben.
Deze week even niet ivm verplichtingen maar als het weer een beetje goed is ga ik snel weer
Opzich ging het wel aardig, beetje hoge hartslag dat wel maar de weg lag er niet slecht bij.
Helaas nog even de ringvaart over met een pontje vanwege de (uitgelopen) werkzaamheden aan de brug. ik vervolg mijn route langs de ringvaart en ga bij de Oude Haagseweg met de brug de ringvaart over ik ga even op de pedalen staan en mijn achterwiel slipt gelijk door..... Woops het is hier een "beeeetje" glad. Even voorzichtig aan maar.
De weg langs de Oeverlanden is aangevroren op sommige plaatsen maar voelt niet al te glad aan. Eindelijk zie ik dat het ophoud met aangevroren, wit wegdek. Ik rij een bocht door en voel gelijk mijn achterwiel wegglijden. Onderuit. op 300m van de bestemming op een plek waar het nota bene altijd druk is met fietsers. Gelukkig niet teveel erg. Beurse heup en een Shifterkapje kapot. Ik sta op stap weer op de fiets en achter mij gaan nog twee mensen tegen het asfalt. Voorzichtig vervolg ik mij weg
De terugweg is het wederom glibberen in Amsterdam maar als ik eindelijk Amsterdam uit ben wordt het beter met het wegdek Opvallend dat in ieder gat bijna alle fietspaden en wegen normaal begaanbaar zijn behalve in het Pauperdorp Amsterdam.... (excusez le mot)
Wederom is de hartslag veels te hoog en de laatste 5 km zijn er net iets teveel aan
Blij dat ik thuis ben.
Deze week even niet ivm verplichtingen maar als het weer een beetje goed is ga ik snel weer
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 17 jun 2009 15:17
op het werk zijn we aan het zoeken om de kleren van de fietsers droog te krijgen tegen het einde van de werkdag. Ik droogde mijn kleren met een ventilator en een elektrisch vuurtje, maar nu heeft de ventilator zijn laatste wind geblazen en zijn we op zoek naar een andere, betere manier om de kleren te drogen.
vandaar volgende vraag:
Hoe krijgen jullie je kleren droog tegen het einde van de werkdag ?
wat mag ik me voorstellen bij een droogkamer of droog gelegenheid ? zoals ik eerder in dit topic gelezen heb ?
vandaar volgende vraag:
Hoe krijgen jullie je kleren droog tegen het einde van de werkdag ?
wat mag ik me voorstellen bij een droogkamer of droog gelegenheid ? zoals ik eerder in dit topic gelezen heb ?
simsalabim Wim
Je wielerkleding bedoel je? Als het echt hard regent is het jammer de bammer. Maar je kan natuurlijk een reserve-setje neer leggen voor dit soort gevallen. Wielerkleding moet wel droog zijn in 24 uur.
Bij ons heb je op diverse plekken omkleedruimtes.
En allemaal hebben een andere manier om de kleding te drogen.
Bij de één mag je het in de ketelruimte hangen.(meestal droog en warm)
Bij de ander is een ruimte waar er een directe aftakking is van de hoofd ventlatie, zodat er en constante geconditioneerde luchtstroom door die ruimte gaat.
Er is een gebouw die droogkasten heeft, zelf nog nooit gebruikt maar nar de verhalen werkt het aardig, al naar gelang hoeveel kleding erin hangt.
En ikzelf zet de verwarming in de omkleedruimte gewoon op "hoog" en hang mijn kleding eroverheen en er boven.
Nog nooit met natte kleding naar huis gereden.
En allemaal hebben een andere manier om de kleding te drogen.
Bij de één mag je het in de ketelruimte hangen.(meestal droog en warm)
Bij de ander is een ruimte waar er een directe aftakking is van de hoofd ventlatie, zodat er en constante geconditioneerde luchtstroom door die ruimte gaat.
Er is een gebouw die droogkasten heeft, zelf nog nooit gebruikt maar nar de verhalen werkt het aardig, al naar gelang hoeveel kleding erin hangt.
En ikzelf zet de verwarming in de omkleedruimte gewoon op "hoog" en hang mijn kleding eroverheen en er boven.
Nog nooit met natte kleding naar huis gereden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1399
- Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
- Locatie: Arnemuiden
Die van mij hangen in het magazijn van de gipskamer aan hangertjes. Als ze erg nat zijn kan ik ze over de verwarming leggen en zijn ze 's avonds droog.
Fietskleding droogt over het algemeen vrij snel is mijn ervaring.
Marc
Fietskleding droogt over het algemeen vrij snel is mijn ervaring.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 15 dec 2005 15:07
Afgelopen vrijdag een pech dag, veel wind en op de heenweg een spaak uit het voorwiel gebroken. Op de terug weg werd het nog erger, nog een spaak uit het voorwiel en een lekke achterband.
Mijn oude woon- werk stadsfiets heeft met de afgelopen winters toch wel flink geleden en het vervangen van onderdelen is hij het toch niet meer waard. Dus op zoek naar een andere woon werk fiets om de dagelijkse 24 km's te maken. Moet sportiever zijn en een Nexus of Alfine naaf hebben. Max zo'n 800 euro. Kom je uit op Focus Wasgo 8 2010/2011, Stevens, enz. Zoiets maar het mag wel iets stoerder, niet met allemaal van die begagerekken, maar wel één bagagedrager achter, verlichting en spatborden.
Kortom hebben jullie nog meer ideeën, opties, tips waar op te letten, enz?
Ps: Zat nog te twijfelen er een apart topic van te maken maar jet blijft een race forum he
Kortom hebben jullie nog meer ideeën, opties, tips waar op te letten, enz?
Ps: Zat nog te twijfelen er een apart topic van te maken maar jet blijft een race forum he
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
Trek heeft zoiets: http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/ur ... nt/allant/
Weet niet precies wat het kost, maar volgens mij wel onder de 1000 euro.
Weet niet precies wat het kost, maar volgens mij wel onder de 1000 euro.
Deze zou dan meer in de picture komen. http://www.12gotrading.nl/zoekresultaat ... stadsfiets
Maar die heeft een riem i.p.v. een ketting. En hij is boven de 800 euries.
Het voordeel van een dichte naaf vindt ik dat het volgens mij onderhouds armer is.
Als ik nu om me heen in de fietskelder kijk dan zijn bijna alle fietsen met bijvoorbeeld Deore aan vervanging toe.
Maar die heeft een riem i.p.v. een ketting. En hij is boven de 800 euries.
Het voordeel van een dichte naaf vindt ik dat het volgens mij onderhouds armer is.
Als ik nu om me heen in de fietskelder kijk dan zijn bijna alle fietsen met bijvoorbeeld Deore aan vervanging toe.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.