Superior
-
- Forum-lid
Eerste testritje achter de rug, zeer tevreden!
Enkel vanaf de 6 krans (21 of hoger) op de cassette loopt de ketting tegen de derailleur (op buitenblad). Is dit normaal bij een 11-34 cassette (geen ervaring mee)? Of gewoon slecht afgesteld?
Enkel vanaf de 6 krans (21 of hoger) op de cassette loopt de ketting tegen de derailleur (op buitenblad). Is dit normaal bij een 11-34 cassette (geen ervaring mee)? Of gewoon slecht afgesteld?
-
- Forum-lid
Die heb ik staan, dus ga ik ook eerst is proberen. Heb wel nog de cyclon instant polish wax besteld ook.D_ROEL schreef: β04 apr 2021 09:05Ik verwacht de fiets zeer binnenkort. Heb hem ook besteld. 20210404_090353.jpggarmin2470 schreef: β02 apr 2021 16:42 @Hayes: met wat product poets je het frame? Ik heb geen ervaring met matte frames
Ik heb volgend product aangeschaft voor het frame te poetsen.
Zaal eens afgesteld moeten worden.garmin2470 schreef: β04 apr 2021 12:46 Eerste testritje achter de rug, zeer tevreden!
Uiteraard zal je op het buitenblad en achteraan op de 34 of net omgekeerd altijd wat chainrub hebben. In principe is er ook geen reden om zo te rijden.
-
- Forum-lid
Tuurlijk op de 34 is dit normaal, maar op de 21 vind ik wel snel. Ik kan ook wel eens proberen of ik dit kan trimmen, heb de laatste jaren DI2 gereden en daar gebeurt dat automatischhayes schreef: β04 apr 2021 14:51Zaal eens afgesteld moeten worden.garmin2470 schreef: β04 apr 2021 12:46 Eerste testritje achter de rug, zeer tevreden!
Uiteraard zal je op het buitenblad en achteraan op de 34 of net omgekeerd altijd wat chainrub hebben. In principe is er ook geen reden om zo te rijden.
Ik ben technisch geen krak (allesbehalve) maar lijkt me dat voorderailleur gewoon bijgesteld moet worden.
Verder zalig fietsje toch?
Verder zalig fietsje toch?
-
- Forum-lid
Ja hij rijd zeer goed, veel comfort vooral. Ook de geometrie bevalt me wel, helemaal anders dan mijn vorige racefiets. Ik kom van een Trek Emonda met carbon velgen en 25mm banden, dus qua comfort is dit een grote upgrade
Je weet dat er een trim stand/functie op je shifter van je voorderailleur zit om bij een juiste afstelling dit te voorkomen? Althans bij Shimano.garmin2470 schreef: β04 apr 2021 12:46 Eerste testritje achter de rug, zeer tevreden!
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
Ja hier ben ik mij van bewust, maar ik vind het wel zeer snel nodig. Ik dacht dat dit pas bij de laatste 2-3 versnellingen zou nodig zijn en niet al in de helft.vincent75 schreef: β05 apr 2021 07:47Je weet dat er een trim stand/functie op je shifter van je voorderailleur zit om bij een juiste afstelling dit te voorkomen? Althans bij Shimano.garmin2470 schreef: β04 apr 2021 12:46 Eerste testritje achter de rug, zeer tevreden!
Ik heb het wel nog niet kunnen testen momenteel...
Kom naar beneden! Genoeg gespeeld.
Gravelbandjes tubeless gezet. Wat een verschil!
Ah, da's juist. Superior heeft die gerepost inderdaad.
IK heb voor de weg een wielsetje met 28mm bandjes. Voor gravel een wielset met 35mm bandjes.
Ik wissel ze eigenlijk continu.
IK heb voor de weg een wielsetje met 28mm bandjes. Voor gravel een wielset met 35mm bandjes.
Ik wissel ze eigenlijk continu.
-
- Forum-lid
Heb momenteel een Canyon Ultimate uit 2017 en speel al een tijdje met het idee om mijn fiets te upgraden voor eentje met schijfremmen. Zag gisteren de Superior Team Issue passeren tijdens een ritje en wauw .... wat een fiets! Al vanalles opgezocht op internet en de geometrie lijkt mij vrij dicht bij mijn huidige fiets te liggen.
Ik vermoed dus dat deze 'gravel'fiets toch wel heel kort aanleunt bij een gewone racegeometrie? Iemand hier die dit kan bevestigen?
Ben trouwens al langs de fietsenmaker achter de hoek geweest en daar hangt de Team Issue in het grijs, op slag verliefd
Eigenaars, hoe rijdt deze fiets in het algemeen?
Bedankt
Ik vermoed dus dat deze 'gravel'fiets toch wel heel kort aanleunt bij een gewone racegeometrie? Iemand hier die dit kan bevestigen?
Ben trouwens al langs de fietsenmaker achter de hoek geweest en daar hangt de Team Issue in het grijs, op slag verliefd
Eigenaars, hoe rijdt deze fiets in het algemeen?
Bedankt