Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats Tecklenburg

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 feb 2014 08:22

U riep ;) ?

Die route is prima maar wellicht wel wat zwaar voor deze tijd van het jaar. Ik vind persoonlijk het eerste deel (rondom Mettingen) duidelijk minder dan het tweede deel, dat door het Teutoburgerwald voert. Als ik die kant op ga, fiets ik eigenlijk alleen in het Teutoburgerwald en ik ben niet de enige.

sjoerdth
Forum-lid

sjoerdth 14 feb 2014 15:22

Interessant topic, vanuit mijn woon plaats Den Helder is alles toch een k*t eind rijden en dit is qua afstand ongeveer vergelijkbaar met Maastricht. Heb er eigenlijk nog nooit bij stil gestaan om naar het oosten te gaan om te fietsen ipv. naar het zuiden.

Zal dit topic eens goed doornemen, een garmin 800 staat voor dit voorjaar op de verlanglijst, dus kan ik dan mooi gebruik maken van de routes :)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 feb 2014 12:50

Speciaal voor Nuitkor een route van ongeveer 140 km... Ik schat zo'n 1800 hm (GPsies overdrijft nogal in deze regio).

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=rrzmdpensesygdad

Ik heb geprobeerd het aantal lussen en dubbele stukken zo beperkt mogelijk te houden maar dat is in deze regio eigenlijk onvermijdelijk. Het makkelijkste is het om met aanwijzingen te rijden of de virtuele partner voor je uit te laten fietsen.

Op verzoek van Nuitkor heb ik de route niet ál te zwaar gemaakt dus geen Kleeberg, geen Steinstrasse, enz. maar in plaats daarvan juist de beter lopende klimmetjes.

De volgende "smakelijke ingrediënten" zijn opgenomen...

- Tecklenburg N *
- Tecklenburg ZW **
- Grafenstrasse O *
- Holperdorperstrasse W **
- Amtsweg **
- Dörenberg ***
- Waldweg **
- Luisenturm ***
- Borgloherstrasse *
- Holperdorperstrasse Z (cementfabriek) ***
- Jägerberg W **

Zowel de Dörenberg als de Luisenturm lopen dood, dus in beide gevallen moet je op de top omkeren. Het zijn alle twee wel echt leuke en wat langere klimmetjes, die je nooit in toertochten ziet omdat ze doodlopen. Het uitstapje naar de Luisenturm is een heen-en-weertje; je rijdt dezelfde weg terug om weer op de route te komen. Dit is een mooie, rustige, brede en glooiende weg ideaal voor groepen.

Het startpunt is bij hotel/restaurant Holtkamp. Er is daar een groot parkeerterrein waar je kunt staan. Eventueel na afloop een drankje.

De laatste paar km terug naar het startpunt heb ik niet getekend omdat het dan overlapt met de heenweg en ik denk dat 't wel duidelijk is hoe je naar huis komt...

freddyarends
Forum-lid

freddyarends 18 feb 2014 21:31

Op 13 april is er ook een tocht in de buurt van 85 of 115 kilometer.

Het is en blijft een mooi gebied, wat vanuit het noorden goed te rijden is met de auto.

http://www.owc-oldenzaal.nl/evenementen ... wald-tocht

Kornuit
Forum-lid HC

Kornuit 19 feb 2014 21:08

havana schreef:Speciaal voor Nuitkor een route van ongeveer 140 km... Ik schat zo'n 1800 hm (GPsies overdrijft nogal in deze regio).

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=rrzmdpensesygdad

Ik heb geprobeerd het aantal lussen en dubbele stukken zo beperkt mogelijk te houden maar dat is in deze regio eigenlijk onvermijdelijk. Het makkelijkste is het om met aanwijzingen te rijden of de virtuele partner voor je uit te laten fietsen.

Op verzoek van Nuitkor heb ik de route niet ál te zwaar gemaakt dus geen Kleeberg, geen Steinstrasse, enz. maar in plaats daarvan juist de beter lopende klimmetjes.

De volgende "smakelijke ingrediënten" zijn opgenomen...

- Tecklenburg N *
- Tecklenburg ZW **
- Grafenstrasse O *
- Holperdorperstrasse W **
- Amtsweg **
- Dörenberg ***
- Waldweg **
- Luisenturm ***
- Borgloherstrasse *
- Holperdorperstrasse Z (cementfabriek) ***
- Jägerberg W **

Zowel de Dörenberg als de Luisenturm lopen dood, dus in beide gevallen moet je op de top omkeren. Het zijn alle twee wel echt leuke en wat langere klimmetjes, die je nooit in toertochten ziet omdat ze doodlopen. Het uitstapje naar de Luisenturm is een heen-en-weertje; je rijdt dezelfde weg terug om weer op de route te komen. Dit is een mooie, rustige, brede en glooiende weg ideaal voor groepen.

Het startpunt is bij hotel/restaurant Holtkamp. Er is daar een groot parkeerterrein waar je kunt staan. Eventueel na afloop een drankje.

De laatste paar km terug naar het startpunt heb ik niet getekend omdat het dan overlapt met de heenweg en ik denk dat 't wel duidelijk is hoe je naar huis komt...
Heel erg bedankt. Ik zal de route via Mapsource nog even natekenen zodat ik aanwijzingen krijg. De kleeberg en steinstrasse zitten toch wel in de 130km Tecklenburg Rundfahrt? Die gaan wij zaterdags rijden.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 feb 2014 06:46

Steinstrasse wel, Kleeberg niet!

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 20 feb 2014 12:47

Is dat stukje na Bad Iburg naar de Luisenturm aardig? Een 3 sterren beklimming dus; is het een rustige weg?

Edit: je schreef al dat het een rustige, brede weg is... Toch maar eens proberen de volgende keer.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 20 feb 2014 14:44

Dat is inderdaad een rustige, brede weg. Glooiend ook. De Luisenturm zelf is best een pittig ding, qua lengte vergelijkbaar met de Dörenberg maar met name het begin is wat steiler.

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 20 feb 2014 19:40

Dit was de route van de Tecklenburg Rundfahrt vorig jaar. D.w.z.: de editie van 130 km.

remco1b
Forum-lid

remco1b 24 mar 2014 19:35

Vandaag maar weer ff met een maat een rondje gedaan rondom tecklenburg. Toch echt mooi daar en veel dichter bij dan limburg (voor mij dan). http://www.strava.com/activities/123628091/analysis
B.S.U.R
Rose CRS3000 tekoop
canyon Aerroad 6.0
Canyon CF6.9
http://www.strava.com/athletes/1001097

matbos
Forum-lid

matbos 14 apr 2014 23:01

Gister de teutoburgerwaldtocht gereden, lag er mooi bij allemaal.

Nog mensen die 31mei naar de teckelenburgrundfahrt?

elboutero
Forum-lid

elboutero 15 apr 2014 08:05

matbos schreef:Gister de teutoburgerwaldtocht gereden, lag er mooi bij allemaal.

Nog mensen die 31mei naar de teckelenburgrundfahrt?
Denk dat ik die tocht dit jaar eens ga doen. Afgelopen twee jaar de teutoburgerwaldtocht steeds gereden
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

Plaats reactie