Speciaal voor Nuitkor een route van ongeveer 140 km... Ik schat zo'n 1800 hm (GPsies overdrijft nogal in deze regio).
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=rrzmdpensesygdad
Ik heb geprobeerd het aantal lussen en dubbele stukken zo beperkt mogelijk te houden maar dat is in deze regio eigenlijk onvermijdelijk. Het makkelijkste is het om met aanwijzingen te rijden of de virtuele partner voor je uit te laten fietsen.
Op verzoek van Nuitkor heb ik de route niet ál te zwaar gemaakt dus geen Kleeberg, geen Steinstrasse, enz. maar in plaats daarvan juist de beter lopende klimmetjes.
De volgende "smakelijke ingrediënten" zijn opgenomen...
- Tecklenburg N *
- Tecklenburg ZW **
- Grafenstrasse O *
- Holperdorperstrasse W **
- Amtsweg **
- Dörenberg ***
- Waldweg **
- Luisenturm ***
- Borgloherstrasse *
- Holperdorperstrasse Z (cementfabriek) ***
- Jägerberg W **
Zowel de Dörenberg als de Luisenturm lopen dood, dus in beide gevallen moet je op de top omkeren. Het zijn alle twee wel echt leuke en wat langere klimmetjes, die je nooit in toertochten ziet omdat ze doodlopen. Het uitstapje naar de Luisenturm is een heen-en-weertje; je rijdt dezelfde weg terug om weer op de route te komen. Dit is een mooie, rustige, brede en glooiende weg ideaal voor groepen.
Het startpunt is bij hotel/restaurant Holtkamp. Er is daar een groot parkeerterrein waar je kunt staan. Eventueel na afloop een drankje.
De laatste paar km terug naar het startpunt heb ik niet getekend omdat het dan overlapt met de heenweg en ik denk dat 't wel duidelijk is hoe je naar huis komt...