Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2023

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 11 jun 2023 18:06

Rondje Krimpenerwaard. Prima fietsweer. Beetje wind, enkel wolkje.

Ik hoor mensen klagen die 2 weken geleden klaagde en over 2 weken waarschijnlijk weer klagen...........
Zelf ben ik een groot fan van het leven vertragen (fietsen, wandelen, slowcooking, geen self service, dingen repareren) en deze temperaturen helpen daar prima bij.

Mediterrane kip staat op en zo beetje rijst bij koken en wat boontjes..........

Voordeel van deze temperaturen: lekker rustig overal :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

remkolvb
Forum-lid

Gebruikersavatar remkolvb 12 jun 2023 09:18

Gisterochtend vol goede moed weer een x mee met onze fietsgroep "𝙵𝚊𝚑𝚛𝚛𝚊𝚍 𝙵𝚊𝚑𝚛𝚎𝚗" - planning was een uurtje of 2, maar dat werd em niet voor mij. Veel te overmoedig, en werd dus weer even keihard op de feiten gedrukt dat het herstel van de achillespeesruptuur dus echt nog wel even gaat duren.

Eigenlijk dus veel te snel van start waardoor ik mijzelf volledig opblies, en halverwege dan ook maar zelf afgebogen ben op weg naar huis. Conditie en spierkracht is echt volledig weg, rij zal maar zeggen op 1,5 been ;( uiteindelijk dus net geen 35km gereden. Zwaar demotiverend dit. Moet nog wel even indalen dat ik echt weer vanaf 0 moet beginnen - en gewoon de nodige km's zal moeten gaan maken op een rustiger tempo dan dat ik normaal zou willen/kunnen.
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 13 jun 2023 11:15

Ja dat is heel frustrerend. Heel erg............. Loop zelf al 3 maanden met een slechte enkel (van oude trap geflikkerd waar een strip losliet). Zeer zwaar verzwikt. Ik mag fietsen maar niet extreem belasten.
Ik was te snel al weer een stevige (onverhard en hoogtemeters) wandeling gaan maken en zo'n terugslag kost je gewoon weer 3 weken.

Ik accepteer dat de conditie niet is wat hij normaal is op dit moment van het jaar. Ik vind het belangrijker dat ik einde van de zomer in Spanje/Frankrijk/Italië (maak een soort van toernee) KAN fietsen dan dat ik nu zo snel mogelijk knappe gemiddeldes rij.
En dat ik straks op een Baskische berg voorbij gereden ga worden is toch al een zekerheid :mrgreen:

Gisteravond dus 2,5 uur met de handjes op het stuur met 50x18 de enkel soepel gehouden.

Geduld is ook niet mijn kernkwaliteit maar bij een stevige blessure is geduld toch echt je beste vriend.

pino
Forum-lid HC

pino 13 jun 2023 18:02

Enkel is klote. In de afdaling van de Prekestolen (wandelend), enkel dubbel geklapt. Ik hoorde hem verrekken. Dan is 1500 meter over een k.tpad nog een eind. Toch terug kunnen komen, maar ging niet vanzelf. Gezwachteld, hoog gehouden en gekoeld en ik kan er nu op staan. En als je kunt staan, kun je fietsen (minder gewicht er op). Daarom vandaag een item van de Bucket list afgestreet: de Trollstigen. Schofterig veel mazzel met het weer en een geweldige klim gedaan met als geluidsachtergrond water in alle vormen. Topdag!
AACCC318-4741-42E9-855D-78F6B253A1F6.jpeg
Meer plaatjes in het Stravabestand.
https://www.strava.com/activities/9256808920
Niet zijken maar reiden !

hayes

hayes 14 jun 2023 09:13

Ik heb me laten overhalen om de lokale kermis tijdrit te rijden. 8,8 km.
Véél wind weer waardoor ik al snel m'n benen opgeblazen had.
Pas na 800 meter GPS gestart. 8 km geregistreerd aan 36,4. Best tevreden mee, de wind indachtig.
Eerste km echt te snel gereden (wind op kop).
Resultaat: 8,86 km - 14:20,3 - 37,09 km/h
Was leuk, maar competitie is niet echt aan mij besteed.
Uiteindelijk derde geworden bij de 45+ers op 0,2 seconden van zilver :roll: En dat leverde een bidon en best wat drank jetons op :mrgreen:

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

BertL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar BertL 14 jun 2023 18:02

Heden niet gefietst. Zicht 200 meter. Regen afgewisseld met buien en onweer. Wegen zijn her en der weggeslagen. Modderstromen.
16 graden.

Inderdaad we zijn in midden-Italië op de grens van Umbria en Marche.
hun fietsen.

pino
Forum-lid HC

pino 14 jun 2023 18:26

BertL schreef: 14 jun 2023 18:02 Heden niet gefietst. Zicht 200 meter. Regen afgewisseld met buien en onweer. Wegen zijn her en der weggeslagen. Modderstromen.
16 graden.

Inderdaad we zijn in midden-Italië op de grens van Umbria en Marche.
Umbrië was ons C-plan(á Slovenië, b Calabrië) blij dat het Z is geworden
Niet zijken maar reiden !

remkolvb
Forum-lid

Gebruikersavatar remkolvb 15 jun 2023 11:08

Gastheerg schreef: 13 jun 2023 11:15 ....Geduld is ook niet mijn kernkwaliteit maar bij een stevige blessure is geduld toch echt je beste vriend.
Ja dat dus inderdaad, geduld is een heel lastig iets ook hier. Accepteren, aanpassen, en kijken wat wel kan dus :winkthumb:
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 jun 2023 14:15

@Pino: niet fijn zo'n enkel maar wel mooie buiten projecten :winkthumb:

Gaat bij mij langzaam beter dus vandaag 90 kilometer Lopikerwaard. Met.............het Kerkepad (en van mijn favoriete passages in die waard).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leon1
Forum-lid

leon1 19 jun 2023 09:30

Afgelopen weekeinde in Oostenrijk geweest. Paar mooie ritten gemaakt. Hier een foto van de Steirische Bodensee. En ja, jullie kunnen het al raden. Wij zijn op de weg terug compleet natgeregend (en het was kouddddd....). We hebben bij de MC in Haus in Ennstal maar even koffie gedronken en gewacht dat de lucht een beetje opklaarde.
Bijlagen
Screenshot 2023-06-19 092645.jpg
Ride bikes, not tanks!

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 20 jun 2023 09:36

Vanmorgen heel vroeg op de fiets gesprongen. Rondje Delfland en langs de Rotte terug naar huis. 70km (net niet)

Uiteraard dat prachtige stukje langs de Berkelse Zweth

Afbeelding

Afbeelding

0475
Forum-lid

0475 25 jun 2023 19:23

Richting NP de Meinweg gefietst, had nog een uurtje eerder moeten gaan vanmorgen, het was op het laatst behoorlijk warm. Maar jong, wat schijten die paarden grote hopen, en veel, het was soms slalommen.

Aan de rand van het NP, uitzicht op NSG Lüsenkamp
IMG_2707.JPG
Onder de IJzeren Rijn door
IMG_2708.JPG
De Rothenbach met er naast een (op delen leipe) trail.
IMG_2709.JPG

Plaats reactie