Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40157
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ah, dit klinkt als mijn ritje in de ID4 gisteren.Mehekachtohapi schreef: ↑26 jan 2023 10:12 . De eerste keer met de PT Loser stuurde ik in als normaal en gebeurde er nagenoeg niets. Onderstuurd richting de narcissen in het parkje. Remmen, terugschakelen en volgende keer rustiger aan dus. Rotondes waren helemaal een drama.
Mijn V60 op normaal onderstel is al niet de meest sportieve op een flyover, maar vergeleken met die ID4 is het een kart.
Als je iets te hard de bocht in gaat begint het gewicht van de accu's een eigen leven te leiden in rechtdoor-richting.
Dat doen Kia en Hyundai stuk beter (en sneller laden, en mooier interieur).
Less is bore
Ik ga voor de Suzuki S cross, handgeschakeld, heeft een beetje hybride hulp. Is nog een 4 cilinder turbo met 129 pk gecombineerd 145 pk en 240 NM. Omdat hij maar 1280 kg weegt zuinig te rijden. Niet de meest hippe maar dat vind ik niet zo belangrijk. Ik wil wel graag dat als ik na Luik de Ardennen in rijd, de cruise het redt tot boven. Heb ook nog een Spinder Explorer gevonden dus we kunnen weer op pad.
Mijn droomauto is altijd een 911 Targa geweest maar die zit er niet in:) Heb nu wel een tweezits VW gehad (Caddy) en de Suzuki heeft openschuivend panoramadak dus ik kom een beetje in de buurt:)
Mijn droomauto is altijd een 911 Targa geweest maar die zit er niet in:) Heb nu wel een tweezits VW gehad (Caddy) en de Suzuki heeft openschuivend panoramadak dus ik kom een beetje in de buurt:)
Bianchi Specialissima 2023
Niner RLT gravel
Niner RLT gravel
En de Integra, Accord type R, Legend Coupé en mijn favoriet: Civic Aerodeck VTI.
Helaas nooit verder gekomen dan een Rover 45. Het reed geweldig, als een echte Honda. Helaas had het K-serie blokje de irritante gewoonte om te exploderen.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Veel zit ook in de EV banden, lage rolweerstand en dan vaak ook minder grip.daniel1975 schreef: ↑26 jan 2023 12:07Ah, dit klinkt als mijn ritje in de ID4 gisteren.Mehekachtohapi schreef: ↑26 jan 2023 10:12 . De eerste keer met de PT Loser stuurde ik in als normaal en gebeurde er nagenoeg niets. Onderstuurd richting de narcissen in het parkje. Remmen, terugschakelen en volgende keer rustiger aan dus. Rotondes waren helemaal een drama.
Mijn V60 op normaal onderstel is al niet de meest sportieve op een flyover, maar vergeleken met die ID4 is het een kart.
Als je iets te hard de bocht in gaat begint het gewicht van de accu's een eigen leven te leiden in rechtdoor-richting.
Dat doen Kia en Hyundai stuk beter (en sneller laden, en mooier interieur).
En elke vag product heeft een extreem onderstuurd niets zeggend rijgedrag, als je er dan ook nog accu,s inlegt is de lol er wel echt af.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40157
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Lol, mijn vorige 2.0 dieseltje kon bovengemiddeld hard door de bocht ondanks de relatief zware dieselmotor voorin.wasbeer2006 schreef: ↑26 jan 2023 13:44
En elke vag product heeft een extreem onderstuurd niets zeggend rijgedrag,
(A3 limousine S-line). Was zeker niet niets-zeggend.
Less is bore
Op mijn vorige werk hadden we een Fiesta als bedrijfsauto. Zelden een auto zo hard over een klaverblad of door haakse bochten kunnen hoeken.
Cannondale CAAD10 | 2015
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Scott Addict 30 | 2023
Orbea Terra H30 | 2021
Caddy blijft een fraaie oplossing voor fietsers die met z’n tweeën zijn. In Nederland alleen als afgeragde diesels te krijgen. Zelfde verhaal voor de Partners/Berlingo’s. Benzine exemplaren soms vanuit Duitsland geïmporteerd. Nieuw zou ik zelf bij Dacia kijken. Misschien is er nog ergens een goede Multipla te vinden, geniaal concept. (En nu krijg ik 96% van het forum over me heen).
Niet zijken maar reiden !
Ik ben nooit niet-nieuwe benzine tegengekomen. Maar alles heeft zijn prijs.
Niet zijken maar reiden !