Pagina 12 van 133
Re: Het grote auto topic
Geplaatst: 26 jan 2023 12:07
door bartdr
Een gewone Caddy dan hé Leonidas? Wij zouden 2honden mee moeten kunnen nemen in de koffer in benches van 1x0,7x0,7m op gezinsvakantie (in de toekomst vermoedelijk met 4). Daarom denken wij aan een maxi, zou dat dan overkill zijn?
Re: Het grote auto topic
Geplaatst: 26 jan 2023 12:07
door daniel1975
Mehekachtohapi schreef: ↑26 jan 2023 10:12
. De eerste keer met de PT Loser stuurde ik in als normaal en gebeurde er nagenoeg niets. Onderstuurd richting de narcissen in het parkje. Remmen, terugschakelen en volgende keer rustiger aan dus. Rotondes waren helemaal een drama.
Ah, dit klinkt als mijn ritje in de ID4 gisteren.
Mijn V60 op normaal onderstel is al niet de meest sportieve op een flyover, maar vergeleken met die ID4 is het een kart.
Als je iets te hard de bocht in gaat begint het gewicht van de accu's een eigen leven te leiden in rechtdoor-richting.
Dat doen Kia en Hyundai stuk beter (en sneller laden, en mooier interieur).
Re: Het grote auto topic
Geplaatst: 26 jan 2023 12:23
door leonidas
Bartdr, duidelijk, geen idee of het overkill is, het is iig heel handige ruimte, door de vlakke vloer en de hoogte van de binnenruimte.
Re: Het grote auto topic
Geplaatst: 26 jan 2023 12:37
door leonidas
Ik ga voor de Suzuki S cross, handgeschakeld, heeft een beetje hybride hulp. Is nog een 4 cilinder turbo met 129 pk gecombineerd 145 pk en 240 NM. Omdat hij maar 1280 kg weegt zuinig te rijden. Niet de meest hippe maar dat vind ik niet zo belangrijk. Ik wil wel graag dat als ik na Luik de Ardennen in rijd, de cruise het redt tot boven. Heb ook nog een Spinder Explorer gevonden dus we kunnen weer op pad.
Mijn droomauto is altijd een 911 Targa geweest maar die zit er niet in:) Heb nu wel een tweezits VW gehad (Caddy) en de Suzuki heeft openschuivend panoramadak dus ik kom een beetje in de buurt:)
Re: Het grote auto topic
Geplaatst: 26 jan 2023 13:03
door Ernie C.
daniel1975 schreef: ↑26 jan 2023 09:41
Vergeet de S2000 niet!
En de Integra, Accord type R, Legend Coupé en mijn favoriet: Civic Aerodeck VTI.
Helaas nooit verder gekomen dan een Rover 45. Het reed geweldig, als een echte Honda. Helaas had het K-serie blokje de irritante gewoonte om te exploderen.
Re: Het grote auto topic
Geplaatst: 26 jan 2023 13:44
door wasbeer2006
daniel1975 schreef: ↑26 jan 2023 12:07
Mehekachtohapi schreef: ↑26 jan 2023 10:12
. De eerste keer met de PT Loser stuurde ik in als normaal en gebeurde er nagenoeg niets. Onderstuurd richting de narcissen in het parkje. Remmen, terugschakelen en volgende keer rustiger aan dus. Rotondes waren helemaal een drama.
Ah, dit klinkt als mijn ritje in de ID4 gisteren.
Mijn V60 op normaal onderstel is al niet de meest sportieve op een flyover, maar vergeleken met die ID4 is het een kart.
Als je iets te hard de bocht in gaat begint het gewicht van de accu's een eigen leven te leiden in rechtdoor-richting.
Dat doen Kia en Hyundai stuk beter (en sneller laden, en mooier interieur).
Veel zit ook in de EV banden, lage rolweerstand en dan vaak ook minder grip.
En elke vag product heeft een extreem onderstuurd niets zeggend rijgedrag, als je er dan ook nog accu,s inlegt is de lol er wel echt af.
Re: Het grote auto topic
Geplaatst: 26 jan 2023 14:57
door daniel1975
wasbeer2006 schreef: ↑26 jan 2023 13:44
En elke vag product heeft een extreem onderstuurd niets zeggend rijgedrag,
Lol, mijn vorige 2.0 dieseltje kon bovengemiddeld hard door de bocht ondanks de relatief zware dieselmotor voorin.
(A3 limousine S-line). Was zeker niet niets-zeggend.
Re: Het grote auto topic
Geplaatst: 26 jan 2023 16:17
door Se7en
Op mijn vorige werk hadden we een Fiesta als bedrijfsauto. Zelden een auto zo hard over een klaverblad of door haakse bochten kunnen hoeken.
Re: Het grote auto topic
Geplaatst: 26 jan 2023 16:22
door bartdr
Jonges maar dat zijn toch allemaal kleine auto's? Of leg ik de klemtoon verkeerd in die "het grote auto topic"?
Re: Het grote auto topic
Geplaatst: 26 jan 2023 16:33
door pino
Caddy blijft een fraaie oplossing voor fietsers die met z’n tweeën zijn. In Nederland alleen als afgeragde diesels te krijgen. Zelfde verhaal voor de Partners/Berlingo’s. Benzine exemplaren soms vanuit Duitsland geïmporteerd. Nieuw zou ik zelf bij Dacia kijken. Misschien is er nog ergens een goede Multipla te vinden, geniaal concept. (En nu krijg ik 96% van het forum over me heen).
Re: Het grote auto topic
Geplaatst: 26 jan 2023 16:42
door bartdr
Is er in Nederland geen mogelijkheid om een particulier Caddy benzine te kopen? Of bedoel je dan dat die gewoon extreem duur zijn?
In België is dat echt gewoon een keuze als een ander.
Re: Het grote auto topic
Geplaatst: 26 jan 2023 17:06
door pino
bartdr schreef: ↑26 jan 2023 16:42
Is er in Nederland geen mogelijkheid om een particulier Caddy benzine te kopen? Of bedoel je dan dat die gewoon extreem duur zijn?
In België is dat echt gewoon een keuze als een ander.
Ik ben nooit niet-nieuwe benzine tegengekomen. Maar alles heeft zijn prijs.