Wilier
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Bijna elke cento uno (hoe nieuw ook) met wit rond het bracket vertoont lakscheuren (vorige week nog eentje voorbij zien komen). Slordig maar als een merk ervoor kiest om relatief zwaar belaste delen van de fiets (rond zadelpen, bracket/achtervork) wit te spuiten zullen ze ook voor een oplossing moeten zorgen als de lak vervolgens scheurt (en dat niet enkel het eerste jaar.....).
De verkleuringsproblemen lijken ze inmiddels onder controle te hebben nu nog wat meer weekmaker door de lak mengen en niet zo dik spuiten......
De verkleuringsproblemen lijken ze inmiddels onder controle te hebben nu nog wat meer weekmaker door de lak mengen en niet zo dik spuiten......
Ben net maar meteen naar de schuur gerend om mijn Izoard te controleren, maar gelukkig niks te zien. Of je een Izoard XP moet accepteren weet ik niet, heb me idd laten vertellen dat deze kwalitatief minder is en dat de Gran Turismo er voor in de plaats is gekomen. Mss kun je een Gran Turismo krijgen met geringe bijbetaling, dat zou ik iig proberen denk ik.
Als wielrennen makkelijk was, zou het wel voetbal heten
Yep sharkman, de mijne heeft dat dus ook. En, beste vrienden, hierop is geen garantie! Het valt te lezen op de garantiepapieren.sharkman113 schreef:Bijna elke cento uno (hoe nieuw ook) met wit rond het bracket vertoont lakscheuren (vorige week nog eentje voorbij zien komen). Slordig maar als een merk ervoor kiest om relatief zwaar belaste delen van de fiets (rond zadelpen, bracket/achtervork) wit te spuiten zullen ze ook voor een oplossing moeten zorgen als de lak vervolgens scheurt (en dat niet enkel het eerste jaar.....).
De verkleuringsproblemen lijken ze inmiddels onder controle te hebben nu nog wat meer weekmaker door de lak mengen en niet zo dik spuiten......
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik weet het, maar helaas voor Wilier is scheurvorming geen producteigenschap die zomaar uit te sluiten is. Afgezien van het feit of je een merk met zo'n instelling moet belonen met een aankoop gaat het gewoon in tegen de rechten van de consument en maakt een dergelijke uitsluiting in ieder geval de eerste twee jaar weinig of geen kans om voor de rechter overeind te blijven.
Zie je het al voor je: klant tegen dealer: mijn nieuwe audi van 60.000,- Euro begint binnen acht maanden op meerdere plekken lakscheuren te vertonen. Dealer tegen klant: leest u goed uw garantiepapieren door, volgens audi is het doornormaal dat uw auto vol met scheuren komt te zitten. Dit is enkel optisch dus gewoon pech en leert u er maar mee leven......
Grote kans dat de wagen vervolgens in de showroom wordt geparkeerd zonder toegangsdeuren te openen......
Lijkt me dus wel helder dat Willier zijn leven zal moeten beteren: of geen witte frames meer leveren of de spuittechniek aanpassen (wit kan wel degelijk duurzaam worden gelakt maar kennelijk niet in Italië)
Zie je het al voor je: klant tegen dealer: mijn nieuwe audi van 60.000,- Euro begint binnen acht maanden op meerdere plekken lakscheuren te vertonen. Dealer tegen klant: leest u goed uw garantiepapieren door, volgens audi is het doornormaal dat uw auto vol met scheuren komt te zitten. Dit is enkel optisch dus gewoon pech en leert u er maar mee leven......
Grote kans dat de wagen vervolgens in de showroom wordt geparkeerd zonder toegangsdeuren te openen......
Lijkt me dus wel helder dat Willier zijn leven zal moeten beteren: of geen witte frames meer leveren of de spuittechniek aanpassen (wit kan wel degelijk duurzaam worden gelakt maar kennelijk niet in Italië)
Laatst gewijzigd door sharkman113 op 13 jun 2011 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik hoop het voor je, mij lukt het alvast niet met een klein scheurtje thv het bracket. Blijkbaar is de overgang van frame naar bracketpot extra gevoelig. Ofwel zijn de vertegenwoordigers van het merk in België strenger dan in NLelboutero schreef:Dus als ik met die lakscheurtjes naar mijn FM ga, dan moet hij een nieuw frame voor mij kunnen regelen?
Een product dat je koopt moet voldoen aan de eisen die je eraan mag verwachten. Een producent of verkoper kan wel zeggen dat in de algemene voorwaarden staat dat aansprakelijkheid uitgezonderd is, maar dat wil niet zeggen dat het juridisch ook zo werkt. Ten eerste moeten de algemene voorwaarden je ter hand worden gesteld, of had je er redelijkerwijs kennis van moeten kunnen nemen.
Zelfs als dat gebeurt is, mag je nog eisen stellen aan het product. Als het product hier niet aan voldoet, mag je vervanging eisen. Nu dat al een keer gebeurd is, en het probleem zich herhaald, is het duidelijk dat er iets anders moet gebeuren.
Wat mij het eerlijkst lijkt, is dat je een ander frame krijgt. Als dat meer zou kosten, is het niet meer dan redelijk dat je het resterende bedrag bijbetaald. Dit vindt ook aansluiting in de wet: als behoorlijke nakoming uitblijft (zoals nu), kun je ook andere vervanging eisen.
Voor zover het juridische: vertel het gewoon aan je FM en kijk wat hij nog meer voor je heeft. Succes
Zelfs als dat gebeurt is, mag je nog eisen stellen aan het product. Als het product hier niet aan voldoet, mag je vervanging eisen. Nu dat al een keer gebeurd is, en het probleem zich herhaald, is het duidelijk dat er iets anders moet gebeuren.
Wat mij het eerlijkst lijkt, is dat je een ander frame krijgt. Als dat meer zou kosten, is het niet meer dan redelijk dat je het resterende bedrag bijbetaald. Dit vindt ook aansluiting in de wet: als behoorlijke nakoming uitblijft (zoals nu), kun je ook andere vervanging eisen.
Voor zover het juridische: vertel het gewoon aan je FM en kijk wat hij nog meer voor je heeft. Succes
Giant TCR Advanced 1 LTD / Empella Bonfire / no-name TT
Klopt helemaal. Maar de fabrikant kan hier tegen in verweer gaan door te stellen dat dit "normale gebruiksporen" zijn die optreden bij gebruik. Als er in het materiaal van het frame scheuren ontstaan is het een duidelijke zaak, maar scheurtjes in de verf bij een fiets? Veelal worden met de te verwachten eigenschappen bedoeld die eigenschappen die nodig zijn om het product (veilig) te kunnen gebruiken. Craquele wordt door fabrikanten vaak gezien als normale slijtage en belemmert de werking van het product op zich niet. Het zit voor mijn gevoel op het randje, alhoewel een zichzelf respecterend merk hier wel een mouw aan zal willen passen. Het is naar mijn mening in ieder geval wel een probleem in de kwaliteit.
Zou een leuke juridische case zijn. Iemand enige ervaring op dit gebied behalve een mening?
Zou een leuke juridische case zijn. Iemand enige ervaring op dit gebied behalve een mening?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Klein Fotootje (Frame is nu op weg naar Italië) bracket is Duidelijk maar vertoont op meerdere plekken haarscheurtjes.
http://forum.tour-magazin.de/attachment ... 1307987202
http://forum.tour-magazin.de/attachment ... 1307987202
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Daar ben ik van overtuigd (frame heeft elders ook wat lakproblemen) maar eigenlijk is het frame zo goed dat een nieuwe lakbeurt (in het kader van duurzaam ) eigenlijk meer op zijn plek zou zijn als een heel nieuwe frame (laagdikte heb ik overigens gemeten dan die is op sommige plekken echt idioot dik dus heel gek zijn de scheurtjes ook weer niet..