Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 12 jul 2013 20:07

Ik zal komende week een reminder mailen.

Fietsen is bijna weer ouderwets. En auto.......ben aan het kijken naar een 14% ben helemaal klaar met die 25%!

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 12 jul 2013 20:11

prius wagon!!!!
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 12 jul 2013 20:12

Porsche facelift Panamera, nu ook 14% bijtelling

dit is dan wel wat voor jouw!!!
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 12 jul 2013 20:23

HM2694 8-) 14% over Porsche is :lol: :lol: :lol: :lol:

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 13 jul 2013 07:41

Succes met kiezen, anders een Jan Janssen Edge heeft 0% dat blijft nog wel een paar honderd jaar!!!!
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 13 jul 2013 10:26

Ga eens goed kijken en overwegen wat ik er voor over heb. Nu tijdelijk een Peu Hybride met 14% over de gehele looptijd scheelt dat een slok op een borrel! Is weer een Blade met nog een Blade en een Edge! 8-)

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 15 jul 2013 08:07

blijtt de vraag wat jullie keuze zou zijn? Ennuh ik kreeg net weer een velenging binnen van het janjanssenformumrit.nl domein: zullen we weer eens wat data gaan prikken?

hm2694
Forum-lid
Berichten: 751
Lid geworden op: 16 jun 2007 09:38
Locatie: Westland

hm2694 15 jul 2013 10:17

Frank ik zeg ja we moeten een datum prikken. Begreep dat Gerard al wat data heeft opgevraagd bij de Familie Janssen.

De keuze voor een Edge, Venom of Blade is lastig. Ligt aan je budget, wat je wil en wat je ervan verwacht.
Geld genoeg dan maakt het niet uit toch.

Vind alle 3 de fietsen mooi. Ik heb nu een blade, stoer en snel en rijd super. Maar vind de ranke lijnen van een Venom of Edge ook heel mooi.

Lastig.
Ik denk dat je vast moet houden aan wat je max wil betalen met de afmontage enz zoals je graag wilt.

Upgraden (wielen, zadel enz.) kan altijd nog!

Ik zou dan denk ik nu voor een Venom gaan!

Gr
Hans

Ps heb jij nog wat tips voor fietsen rondom Annecy vanaf Lathuile (camping L'ideal). Neem dank de MTB met race banden mee!
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

feskens
Forum-lid
Berichten: 268
Lid geworden op: 18 jan 2011 16:52

feskens 15 jul 2013 14:39

grappig, ik zat op de camping naast L'ideal... super locatie trouwens!

Maaruh je hebt daar (voor de racefiets iig want die had ik bij en niet de MTB) 2 pittige colletjes liggen. De Forclaz kun je vanuit meerdere kanten op (Waarvan de zwaarste vanuit Vesonne is. 8,5 km met echt steile stukken erbij).

Dan heb je ook nog de Semnoz die met 17,2km een stuk langer is (de tour de france komt hier ook langs volgende week zaterdag), maar minder stijl waardoor ik hem gemakkelijker vond.

Verder kun je ook een rondje om het meer rijden waarbij de ene kant erg toeristisch is (en dus een redelijk vlak) maar als je dan in Annecy komt en daar langs de andere kant van het meer gaat rijden kom je langs een bergachtiger gebied waar je je nog even redelijk af kunt zien.

wellicht een optie voor mij om toch voor een blade te gaan maar dan met 105 en beginnen met "gewone" wielen. Dan kan ik de wielen alsnog upgraden. Ik heb altijd ultegra gehad maar lees wel vaak verhalen dat 105 vs ultegra nou niet zo heel veel scheelt...wat denken jullie?

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 15 jul 2013 17:42

Scheelt niet heel veel. Sowieso gewicht en de schakel snelheid is iets minder. 105 is ook gewoon goed te doen kwa onderhouds prijzen. Liever en set goeie wielen, heb je meer aan!

bladejanjmagic
Forum-lid
Berichten: 574
Lid geworden op: 21 apr 2013 11:34

bladejanjmagic 15 jul 2013 18:27

@feskens Data heb ik aangevraagd bij Jan jr. dus zullen wel komen. Domein zeker aanhouden. Als we moeten lappen lap ik graag mee!

Fiets is lastige keuze. Blade bevalt mij echt super! Dochter heeft een Quadra met centaur en kleur van Venom. Bij iedere toertocht komt er wel iemand langszij om te vragen naar het merk ed. Is daar super content mee.

Ik zou kijken naar de aanschafprijs en gaan voor de fiets die jou het meest aanspreekt. Is moeilijk want het zijn alle drie toppers. Jan jr. gaf aan de Edge de fijnste JJ te vinden....
Maar hij heeft dan ook geen verstand van fietsen ;) Persoonlijk zou voor mij de Venom komen na de Blade.

Pakje ligt nog in Dalfsen trouwens maar wat in het vat zit........

joeywl
Forum-lid
Berichten: 820
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:04
Locatie: Naaldwijk

joeywl 15 jul 2013 18:38

bladejanjmagic schreef:@feskens Data heb ik aangevraagd bij Jan jr. dus zullen wel komen. Domein zeker aanhouden. Als we moeten lappen lap ik graag mee!

Fiets is lastige keuze. Blade bevalt mij echt super! Dochter heeft een Quadra met centaur en kleur van Venom. Bij iedere toertocht komt er wel iemand langszij om te vragen naar het merk ed. Is daar super content mee.

Ik zou kijken naar de aanschafprijs en gaan voor de fiets die jou het meest aanspreekt. Is moeilijk want het zijn alle drie toppers. Jan jr. gaf aan de Edge de fijnste JJ te vinden....
Maar hij heeft dan ook geen verstand van fietsen ;) Persoonlijk zou voor mij de Venom komen na de Blade.

Pakje ligt nog in Dalfsen trouwens maar wat in het vat zit........
Hoe kwam je dochter aan dat mooie idee? Haha, leuk! Ik krijg ook nog steeds reactie.

Plaats reactie