Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

dario
Forum-lid

dario 05 jun 2008 16:13

Truitje lijkt wat op dat van Emanuele sella! :)

Het blijven toch fijne fietsjes hé!!
Vind alleen (maar wie ben ik) dat aan deze reeks nèt ietsje te veel wit is: dat witte stuk met zwarte Bianchi-letters, OK, maar de bovenbuis zou helemaal celeste moeten zijn. vind. ik.

Maar dat hij lekker bolt, dat wil ik best geloven!! (die Scirocco's zijn ook heerlijke wielen voor hun prijs)

Wel straf: meteen 1500 km op een fiets waar je nog niet aan gewend bent (had evengoed lelijk kunnen tegenvallen!): nog veel moeten sleutelen onderweg (aan zadel, zadelpen, stuurpenringetjes,...), of zat hij echt als gegoten?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

barmic
Forum-lid

barmic 05 jun 2008 23:13

hallo,

Ik dacht laat ik mijn omgebouwde sport fiets ook maar eens posten wil een beetje van mijn lurker imago af.
in 2006 gekocht maar van dat rechte stuur was ik snel genezen wilde hem naar 2 maanden weer inruilen maar met een afschrijving van 50% !! gooide ik hem nog liever in de gracht.
Mede daar door niet veel gefietst in 2006. Begin 2007 Stuurpen,racestuur en een setje remgrepen gekocht en de boel zelf omgebouwd (dat lurken kwam toen wel goed van pas) hier een foto met mijn laatste upgrade nieuwe groep en wielen

Afbeelding
Wat wil je...? Geluk of Gelijk

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 05 jun 2008 23:17

Hoi,

Echt heel mooi zeg!! Dat zwart en blauw is een hele strakke combinatie, zie je niet zoveel. Wellicht kun je verder nog wat specs plaatsen?

De stuurpen omhoog is niet mooi maar als jij er goed door zit......

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

rvane
Forum-lid

rvane 05 jun 2008 23:49

Dario schreef:Truitje lijkt wat op dat van Emanuele sella! :)

Het blijven toch fijne fietsjes hé!!
Vind alleen (maar wie ben ik) dat aan deze reeks nèt ietsje te veel wit is: dat witte stuk met zwarte Bianchi-letters, OK, maar de bovenbuis zou helemaal celeste moeten zijn. vind. ik.

Maar dat hij lekker bolt, dat wil ik best geloven!! (die Scirocco's zijn ook heerlijke wielen voor hun prijs)

Wel straf: meteen 1500 km op een fiets waar je nog niet aan gewend bent (had evengoed lelijk kunnen tegenvallen!): nog veel moeten sleutelen onderweg (aan zadel, zadelpen, stuurpenringetjes,...), of zat hij echt als gegoten?

Had wel al een keer lang getraind op de fiets (150+) en merkte toen al dat ie in alle opzichten - maar vooral qua ergonomie - veel beter was dan mijn oude gazelle. Heb thuis de stuurpenringetjes al iets veranderd en onderweg tijdens de eerste etappe een paar keer aan het zadel gesleuteld. Toen zat ie als gegoten. Shirt heeft inderdaad wel wat weg van dat van CSF group, maar is gewoon het shirt van mijn werkgever (en hoofdsponsor voor deze tocht).
Bianchi 1885, Centaur compact, Campagnolo Scirocco

barmic
Forum-lid

barmic 06 jun 2008 00:30

hey zorro
Ja, die stuurpen zie ik ook liever recht maar ja het was voor zijn transformatie dan ook dit (alleen dan matzwart Campagnolo mirage/bianchi comp)

Afbeelding
Dus de voorvorkbuis is dan tekort voor mij .(denk ik)
Eerst alleen dan het stuur en zadelpen(ritchey pro)stuur controltech formidable een setje remgrepen mirage en een glans laagje er over heen gespoten.
vorig jaar lekker gefietst. begin dit jaar begonnen met een chorus groep bij elkaar te sprokkelen met hier en daar wat kopen
(bv 2006 remmen bij hopmans) nieuw zadel ,selle flite want die oude kon echt niet was geen gezicht. En dan vorige maand Easton ea70 wielset
dus eigenlijk is alleen het frame nog origineel wat ik overigens wel mooi vind volledig aluminium niet het lichtste frame. totaal gewicht 8.5kg

barmic
Forum-lid

barmic 06 jun 2008 01:06

bluebird1 schreef: @barmic: wel apart hooor, zo vaak zie je jouw kleurcombi niet bij een Bianchi. Wat me opvalt is het stuurlint, het lijkt wel of er een bobbel onder het lint zit. Zal wel door de hoek van de foto en vorm van het stuur komen, maar toch....

Is de vorm van het stuur, op dat gedeelte zie ik bij dit soort sturen geen lint bovenop.
ik zie ze alleen maar tot net over de bocht maar hij is daar iets beschadigd dus heb ik dat stuur lint gewoon door laten lopen
en dat controltech bovenop vind ik ook niet zo mooi.

Afbeelding

wat een zooi in mijn schuur eigenlijk
Afbeelding

williamvdk
Forum-lid

williamvdk 07 jun 2008 14:45

William vdK

trappie
Forum-lid

trappie 07 jun 2008 15:23

Hey, mooi hoor, zo'n witte via nirone! Is het een compact (kan het niet goed zien, meestal zet men de fiets met zijn andere kant op de foto ;) )

Wat voor een fietscomputertje heb je erop zitten? Ziet er wel chique uit!

barmic
Forum-lid

barmic 08 jun 2008 00:42

William

Heel mooi! Kom jij toevallig uit utrecht,
fietste gisteren met mijn zoontje langs het merwedekanaal op mijn racer,
in niet wielerkleding fietste iemand voorbij in net zo bianchi in niet wielerkleding (dus dat viel op) en was volgens mij ook hagel nieuw.
(Ik zag het eigenlijk net te laat om goed te kunnen kijken)maar dat zal wel heel toevallig zijn. maar goed mooie fiets en daar gaat het om.

korrel
Forum-lid

korrel 10 jun 2008 12:58

Ik weet hij is wel eens eerder langsgekomen, maar ik heb een-en-ander aangepast (met nieuwe en 2ehands onderdelen).....anders valt dit topic zo dood hè....

Afbeelding

bigm
Forum-lid

bigm 10 jun 2008 13:30

@william beauty maar wel even stuurlint opnieuw wikkelen ,zit niet goed en fiets andersom op de foto , veel plezier ermee

Plaats reactie