Scott
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
jellesch schreef:weet er iemand de stijfheidswaarden van de CR1 pro 2008?
torsiestijfheid
bracketstijfheid
vorkstijfheid
stabiliteit
Dat zal niet anders zijn dan van een CR1 Pro (of wat voor CR1 dan ook) van eerdere jaren. En cijfers daarvan tieren welig rond op het internet...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Kwam dit tegen op het internet, nieuw voor 2008?
[img=http://idata.over-blog.com/0/24/06/08// ... iert-2.jpg]
[img=http://idata.over-blog.com/0/24/06/08// ... iert-1.jpg]
[img=http://idata.over-blog.com/0/24/06/08// ... ild1-1.jpg]
[img=http://idata.over-blog.com/0/24/06/08// ... iert-2.jpg]
[img=http://idata.over-blog.com/0/24/06/08// ... iert-1.jpg]
[img=http://idata.over-blog.com/0/24/06/08// ... ild1-1.jpg]
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
niks nieuw.
Dit is het limited frame maar dan met een illegale zadelstrop constructie. De pen wordt op een onnatuurlijke manier belast en de rijder loopt het risico op materiele en lichamelijke schade (bovendien is de garantie acuut vervallen en is de zadelpen niet meer in hoogte verstelbaar) het is maar waar je je prioriteiten legt....
Dit is het limited frame maar dan met een illegale zadelstrop constructie. De pen wordt op een onnatuurlijke manier belast en de rijder loopt het risico op materiele en lichamelijke schade (bovendien is de garantie acuut vervallen en is de zadelpen niet meer in hoogte verstelbaar) het is maar waar je je prioriteiten legt....
Dit moet het werk van een Duitser zijn
Vind het wel een elegante oplossing en voor een lichte rijder zal het wel gaan, maar het is(voor frame en berijder) te hopen dat hier geen 100kg+ tuningfreak die zo nodig 20g wil besparen op gaat rijden...
Vind het wel een elegante oplossing en voor een lichte rijder zal het wel gaan, maar het is(voor frame en berijder) te hopen dat hier geen 100kg+ tuningfreak die zo nodig 20g wil besparen op gaat rijden...
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé
bike_add1ct schreef:jellesch schreef:weet er iemand de stijfheidswaarden van de CR1 pro 2008?
torsiestijfheid
bracketstijfheid
vorkstijfheid
stabiliteit
Dat zal niet anders zijn dan van een CR1 Pro (of wat voor CR1 dan ook) van eerdere jaren. En cijfers daarvan tieren welig rond op het internet...
kan je die dan eens doorsturen, want ik vind ze nergens. ;-/
Jelle S.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Livio Livius schreef:BigM schreef:@livio livius prachtig frame en met easton wielen kan je je geen buil vallen wel goede kleur sticker erop doen
Bedankt BigM, de voorgestelde Easton EA90SL zijn echter wat te duur. Maar eens kijken naar andere Eastons.
Vandaag toch maar een setje Easton's EA90SLX aangeschaft. Wacht enkel nog op de Ritchey WCS wet black look voor stuur en stuurpen. Heb ze nog nergens "live" kunnen zien. En wil ze toch wel eerst echt zien voordat beslissing neem of het echt wel staat.
What makes the boat go faster?
colnagofreak schreef:Kwam dit tegen op het internet, nieuw voor 2008?
Ziet er knap uit... Doet me denken aan de Parlee-AX-Lightness samenwerking die je vorig jaar op Interbike kon bewonderen:
http://fairwheelbikes.com/forum/viewtopic.php?t=1483
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
mouse schreef:ook bij hergarden een cr1 sl / dura ace / ksyrium sl aan 3000 euro
is di een goede deal? Zouden ze bereid zijn wat aan te passen? bijvoorbeeld de wielen en/of de groep?
ik heb ze gebeld en ze waren bereid veranderingen aan te brengen. Bijvoorbeeld andere wielen. Wat zouden jullie veranderen? I dacht de ksyriums te veranderen voor ritchey wcs protocol wielen en eventueel later te upgraden.
frame: Scott CR1 SL
fork: Scott CR1 SL
color: Anthracite/Carbon
Shimano Dura-Ace
wheels: Mavic Ksyrium SL
tires: Continental Grand Prix 4000
handlebars: Ritchey WCS
stem: Ritchey WCS
seat post: Ritchey WCS Carbon
seat: Selle Italia SLR TT
Welke dealer wil er nou geen wielen wisselen, moet je eens vragen aan een dealer of hij een set shimano wielen om wil ruilen. Doet ie zeker en geeft er dan 1 Euro voor terug.
En zonder gekheid.
Ik zou opwaarderen naar fulcrums. De ksyriums zijn overigens niet slecht en de Ritchey zijn nou niet echt een verbetering.
En zonder gekheid.
Ik zou opwaarderen naar fulcrums. De ksyriums zijn overigens niet slecht en de Ritchey zijn nou niet echt een verbetering.
De opgetuigde Scott Addict R4 2008 heeft een adviesprijs van 3299€ en een aangegeven gewicht van 7,2kg. Zie als voorbeeld:
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3107
of
http://scottusa.com/gb_en/product/192/747/addict_r4
Mijn vragen:
- Is dat gewicht van 7.2kg representatief? Wat mag ik verwachten voor een maatje 52 (S)?
- Geen R4 met Dura Ace? Het losse frame heeft een adviesprijs van 2000€ dus de combies lijken aantrekkelijker
- Is dit dat frame met die afzaag-zadelpen? Als je achteraf omhoog wilt bv bij verkoop, opties?
- Wat is behalve de kleur van het lijntje het verschil tussen het CR1 pro en CR1 pro contessa frame?
- Iemand bekend met de beschikbaarheid? Er staat mid October maar mag je dat ook verwachten?
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3107
of
http://scottusa.com/gb_en/product/192/747/addict_r4
Mijn vragen:
- Is dat gewicht van 7.2kg representatief? Wat mag ik verwachten voor een maatje 52 (S)?
- Geen R4 met Dura Ace? Het losse frame heeft een adviesprijs van 2000€ dus de combies lijken aantrekkelijker
- Is dit dat frame met die afzaag-zadelpen? Als je achteraf omhoog wilt bv bij verkoop, opties?
- Wat is behalve de kleur van het lijntje het verschil tussen het CR1 pro en CR1 pro contessa frame?
- Iemand bekend met de beschikbaarheid? Er staat mid October maar mag je dat ook verwachten?
Mijn trainingen op bikeplanner.com