Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

Dirkkie
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 aug 2014 12:57

Dirkkie 03 aug 2014 13:10

Mijn naam is Dirk, 31 jaar oud en woonachtig in Tiel. Begonnen met mtben voor de fun naast het voetballen. Nog steeds rijdend op mijn Scapin Kuoto met SRAM X9 afmontage. Na het stoppen met voetballen een 2e hands Giant TCR met Ultegra afmontage gekocht om racefietsen te ontdekken. Dit beviel zeer goed waardoor ik recent een nieuwe Wilier GTR met SRAM Force 22 heb aangeschaft. Ik rij veel trainingsritjes van circa 80 kilometer met zo nu en dan een langere toertocht. Ik wil de toertochten steeds langer maken en ook een wat echter bergen gaan beklimmen.

jaap84
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mar 2014 16:25

jaap84 05 aug 2014 00:15

Ha allen, ik ben Jan-Jaap en ik fietste tot voor kort aardig wat rond in omgeving Amsterdam, met zo nu en dan een trip naar Limburg of de Ardennen. Moyenne rond de 100 km p/week.

"Tot voor kort" wil zeggen dat mijn fiets momenteel wordt verscheept naar India, waar ik vanwege werk twee jaar kom te wonen. Morgenmiddag vlieg ik zelf die kant op (Delhi). Ik ben erg benieuwd wat ik daar aan fietsmogelijkheden ga tegenkomen! Ben me er van bewust dat het even zoeken zal zijn naar goed geasfalteerde stukjes waar je niet binnen 5 minuten wordt geschept, maar ga die zoektocht niet uit de weg.

Mocht iemand van jullie al goede tips/ervaringen hebben dan hoor ik die graag. En ik deel uiteraard graag mijn ervaringen nadat ik op locatie ben.

Groet,

Jan-Jaap

Berggeit85
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2014 18:05

Berggeit85 07 aug 2014 18:15

Hoi allen,

Na een tijdje lurken en het voorstellen van mijn naamgenoot heb ik mijzelf ook maar eens geregistreerd. Ik ben Jan Jaap, 29 jaar oud en kom uit Utrecht. Fiets op een Trek die binnenkort plaats gaat maken voor, naar alle waarschijnlijkheid, een Bianchi Sempro Pro. Ik fiets zo'n 3x per week, variërend van 40 tot 100 km per keer.

Spacecake
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2014 17:16

Spacecake 10 aug 2014 17:28

Hallo,

Ik ben Rudi, 28 jaar en woon in Schimmert (Zuid Limburg).
Ik heb zolang ik me kan herinneren altijd aan sport gedaan. Fietsen deed ik altijd graag maar heb ik sinds een paar jaar alleen maar meer plezier in gekregen.

Ik heb het tot nu toe altijd gedaan met een MTB. Voor woon werk verkeer had ik een setje slicks zodat ik toch enigszins relax naar het werk kon fietsen. En in het weekend de bandjes omleggen zodat ik het veld kon opzoeken.

Sindskort had ik mijn eerste botbreuk opgelopen (sleutelbeen) en was ik door omstandigheden genoodzaakt een nieuwe fiets te kopen. Daar ik alleen al voor woon/werk verkeer 250 km per week fiets en daarbij ook erg graag recreatief rij heb ik nu gekozen voor mijn eerste racefiets Afbeelding
Nu ik verzekerd ben van (naar mijn mening) goed materiaal kan het fietsplezier alleen nog maar toenemen.

SnelleSym
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 aug 2014 20:37
Locatie: Alkmaar

SnelleSym 13 aug 2014 20:57

Mijn naam is Sym en ik fiets (althans enthousiast en niet alleen voor boodschappen) nu sinds 3 jaar op een mountainbike en sinds dit voorjaar ook op een racer.

Zelf ben ik de 30 inmiddels gepasseerd, en kan ik voornamelijk genieten van de MTB route in Schoorl en verschillende toertochten in Noord-Holland met soms een vakantie bezoek aan België of Frankrijk.

Techniek en onderhoud is iets waar ik het forum voornamelijk voor zal gebruiken en voor datums wanneer de volgende toertocht in de buurt is aangezien ik dat toch wel het lekkerst vind, mooi met een groep eropuit, top.
Trainen voor 1 juni 2020 Klimmen tegen MS 10 jarig jubileum!

MichelK21
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 aug 2014 10:45
Locatie: Schoonoord

MichelK21 15 aug 2014 11:00

Hi Allen!

Na me eerst maar eens te hebben ingelezen gedurende een aantal weken (wellicht maanden) heb ik me maar eens aangemeld bij het forum.

Mijn naam is Michel Kuipers, woonachtig in Schoonoord, Drenthe. Na zo'n 10 á 15 jaar heb ik besloten mijn MTB aan de spreekwoordelijke wilgen te hangen, en me te richten op alleen de racefiets; ik heb al langere tijd een racefiets naast de MTB gehad, maar ik ben nu wel klaar met de MTB zo langzamerhand vanwege toch de gebondenheid aan de vaste routes in NL, vakanties uitgezonderd.

De vrijheid van het toeren op de racefiets spreekt mij toch echt meer aan, vandaar dat ik afgelopen week een nieuwe Cannondale Caad10 Ultegra 2014 heb aangeschaft:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb inmiddels ook gelezen dat de wielset niet helemaal je-van-het schijnt te zijn; wellicht komt er nog een keer een andere set in, maar niet nu ;-)

Verder doe ik eigenlijk alle reparaties en onderhoud zelf; tenminste, dat heb ik bij mijn MTB altijd gedaan (zelf opgebouwd). Racefiets sleutelervaring is iets minder bij mij (mankeert over 't algemeen ook minder aan natuurlijk), hier zal ik dus voornamelijk het forum voor raadplegen.

Tot zover; mocht iemand regelmatig vanuit Schoonoord of directe omgeving toeren, dan houd ik me aanbevolen!

Chriskras
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 aug 2014 19:48

Chriskras 16 aug 2014 20:01

Hallo,

Mijn naam is Chris en ik woon op de Veluwe. Ik ben achter in de 30 en eigenlijk altijd al fietsgek geweest.
Ik rijd veel in het bos op mijn door mijzelf opgebouwde Santos SCC02 en ben ook regelmatig op mijn oldscool Batavus professional te vinden op het asfalt!

Hopelijk vind ik hier veel info en kan ik misschien ook nog eens iemand helpen ;)

Groeten Chris.

senior67
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2014 22:49

senior67 19 aug 2014 17:25

Mijn naam is Richard Snijders, 67 jaar
Lid van de Markies toerclub in Bergen op Zoom in de categorie plakker
Niet in het bezit van veel fietstalent.
Wel voldoende motivatie om met vier of vijf keer week ongeveer 12000 km per jaar te fietsen.
Hoogtepunten zijn de fietsvakanties met mijn vrouw in de bergen,
de ritten met mijn fietsclub(met finale) en dit jaar de Marmotte.
Hoe ik het fietsen beleef is na te lezen in mijn verslagje op deze website onder Toertocht en cyclo (verslag marmottedeelnemer)

Gebruikersavatar
oppieII
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 aug 2014 11:03

Gebruikersavatar oppieII 24 aug 2014 11:18

Hallo, ook ik stel mij eerst maar even voor.

Iedereen noemt mij Oppie dus zo stel ik mij hier ook maar voor. Woonachtig in de omgeving Amsterdam en 48 jr oud.

Ik fiets vanaf mijn jeugd ( leeftijd weet ik niet meer! ) . En zowel race als MTB gemiddeld zo'n 10.000 km per jaar.

Naast het fietsen zit ik ook graag in de Kayak. En ook ik heb het probleem dat er maar 7 dagen in een week zitten met, helaas , maar 24 uur.

Andere hobby's zijn, motorrijden en werk ( gezin is van zelf sprekend! )

Lchero
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 27 aug 2014 08:37

Lchero 27 aug 2014 09:24

Hallo forumleden,

Mijn naam is Niels Verkerk. Afgelopen weken veel van de informatie op het forum gebruik gemaakt bij aanschaf racefiets en overwegingen om woon werkverkeer op de racefiets te gaan af leggen in plaats van de bus. Iedereen dus bedankt voor de vele nuttige postst.

Afgelopen weekend een Giant Defy 1 gekocht voor 1 a 2 dagen woon werk verkeer en recreatief fietsen in het weekend. Wil helemaal overstappen op de fiets voor woon werk verkeer, maar wil eerst wat ervaring op doen. Afgelopen jaren onregelmatig op de MTB gezeten, voor de rest weinig fiets ervaring. Lijkt me leuk om om actiever deel te nemen aan het forum, daarom heb ik mij aangemeld.

vetonwheels
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 aug 2014 13:58

vetonwheels 29 aug 2014 14:11

na hier heel lang niet meer geweest te zijn intussen zelfs mijn nick vergeten en al wat erbij hoort... Dus terug onder een andere naam.

Ik ben een veearts die in Frankrijk woont en zijn vrije tijd (te weinig van dat) het liefst op 2 wielen doorbrengt.
Wegfiets (Cannondale Synaps), MTB (Specialized Stumpjumper) of gemotoriseerd (Triumph Bonneville).
Intussen 35 jaar oud en in het bezit van een kilo of 6 meer dan me lief is... Daar zit de wijnliefhebber dan weer voor iets tussen.

Gebruikersavatar
flying dutchman
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 sep 2013 17:29

Gebruikersavatar flying dutchman 31 aug 2014 20:18

Beste forumleden,

Na een lange tijd meelezen, is het de hoogste tijd om me even voor te stellen. Mijn naam is Bart, 22 jaar oud en woonachtig net buiten Utrecht. Inmiddels heb ik de nodige kilometers onder mij door laten rollen op mijn Orbea Asphalt, welke ik oorspronkelijk aangeschaft heb om buiten de boot te kunnen werken aan mijn duurvermogen.

Buiten de boot? Jazeker, want hoewel het eerst slechts een handig extra hulpmiddel was, wil ik na bijna 13 jaar als roeier (waarvan 7 als fanatiek wedstrijdroeier) nu de overstap gaan maken naar het wielrennen. Binnen de roeiwereld blijf ik wel actief als coach en van tijd tot tijd zeker als instapper in projecten, maar de focus gaat de komende 12 maanden verschuiven van het water naar het land!

Ik heb veelvuldig kunnen profiteren van jullie ervaringen, adviezen en verhalen, en hoop hier in de toekomst ook aan bij te kunnen dragen!

Bart
Go big or go home!

Plaats reactie