Pagina 111 van 125
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 17 jun 2018 10:45
door Deleted_User
havana schreef: ↑02 dec 2017 12:50
In de praktijk werkt het voor 9 van de fietsers prima.
Da's een schrikbarend laag aantal
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 17 jun 2018 11:41
door klimmer
Keezx schreef: ↑17 jun 2018 10:40
Klassieker.
Daar hoef je niet wakker van te liggen, want op een crankstel waar 50/34 op zit past geen 32......
Wel een 33t van TA Zephyr.
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 12 aug 2018 23:26
door ooglenz
Ik vraag mij altijd af hoeveel mensen op de 11,12 of 13 op het vlakke rijden die dit soort vragen stellen. Ik rij met een 50/34 met 14-32 en kom echt overal mee. Op het vlakke rij ik gewoon makkelijk 50 op die versnellingen als het moet. Kan mij niet voorstellen dat er veel mensen zijn die dat soort snelheden te langzaam vinden. Zeker niet als je bij het klimmen een 28 te zwaar vind. Ik zou zeggen verander die 11-28 eens in een 14-32 en je hoeft nooit meer moeilijk te doen.
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 13 aug 2018 10:37
door Orlok
ooglenz schreef: ↑12 aug 2018 23:26
Ik vraag mij altijd af hoeveel mensen op de 11,12 of 13 op het vlakke rijden die dit soort vragen stellen. Ik rij met een 50/34 met 14-32 en kom echt overal mee. Op het vlakke rij ik gewoon makkelijk 50 op die versnellingen als het moet. Kan mij niet voorstellen dat er veel mensen zijn die dat soort snelheden te langzaam vinden. Zeker niet als je bij het klimmen een 28 te zwaar vind. Ik zou zeggen verander die 11-28 eens in een 14-32 en je hoeft nooit meer moeilijk te doen.
Met 50km/h op een 50x14 trap je je met een cadans van 110 m.i. wel
makkelijk suf.
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 13 aug 2018 12:57
door walter-
Orlok schreef: ↑13 aug 2018 10:37
...Met 50km/h op een 50x14 trap je je met een cadans van 110 m.i. wel
makkelijk suf.
16 jarige jeugd rijdt in wedstrijden 48/14 en rijden dan over 80km 40km/u en + gemiddeld.
Zolang je dus geen tochtjes van 40+ doet is het niet echt nodig denk ik
.
Walter
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 01 mar 2019 23:03
door alypat
Het kan zijn dat ik gewoon heel slecht ben in zoeken, maar ik kan mijn vraag niet vinden in dit topic of dit forum. Ik vraag mij af of er tegenwoordig nog een crankstel te krijgen is waarbij een voorbladcombinatie van 50/39 probleemloos werkt. Ik weet dat Shimano dit met klemt ontraadt. Maar kan dit bijvoorbeeld met FSA SL-K Light nog wel?
Op mijn vorige fiets had ik FSA SL-K Light met de combi 50/39, en dat werkte prima. Maar dat is ruim vier jaar geleden. Ik weet niet of dit met het huidige model nog steeds zo is. Iemand daar ervaring mee, of eventueel met andere merken danwel aftermarket voorbladen?
Mijn voorkeur voor 50/39 komt trouwens doordat ik 52 en 53 eigenlijk net iets te zwaar vind. Ik rijd veel op mijn binnenblad, en waardeer de overlap die ik dan heb met het buitenblad. De overgang is dan niet zo groot, en ik kan ook langer op mijn buitenblad blijven doortrappen zonder weer naar binnen te hoeven schakelen. Een 39 binnenblad vind ik fijn omdat ik daarmee redelijk lang door kan zonder naar buitenblad te hoeven. Een 36 binnenblad vind ik te licht voor de veelal vlakke ritten die ik rijd,
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 01 mar 2019 23:17
door Einstein
Ik rijd met 50 38 van Sram. En dat gaat goed. Het werkt alleen als beide bladen van het zelfde merk zijn. Dat was in mijn situatie zo.
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 01 mar 2019 23:48
door walter-
Hier is zonder problemen op sram 11 speed met 39-48, 39-46, 39-50, 39-52 wedstrijden gereden met verschillende combinatie van merken van kettingbladen (en ook 34-52, en verschillende 36-X combinaties. Zowel met sram red cranks als k-force light.
Walter
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 02 mar 2019 18:28
door klimmer
ALwarrior2907 schreef: ↑03 apr 2018 16:08
De 105 triple derailleur (FD 5703) is wel in die kleur te krijgen, maar daar staat in de spec dat het voorblad max 50 tanden groot mag zijn. Zou dat ook werken met het 52 tanden voorblad, zoals ik nu heb?
Dat zal best, want dat is zg. Shimano-logica! De 105 5700 triple heeft als grootste blad 50t. 52t gaat natuurlijk prima.
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 08 mar 2019 13:44
door Critic
Vanaf vandaag met een 46-36 rijden (En 11-25 cassette... ) ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen..
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 05 apr 2019 07:37
door ceon
alypat schreef: ↑01 mar 2019 23:03
Het kan zijn dat ik gewoon heel slecht ben in zoeken, maar ik kan mijn vraag niet vinden in dit topic of dit forum. Ik vraag mij af of er tegenwoordig nog een crankstel te krijgen is waarbij een voorbladcombinatie van 50/39 probleemloos werkt. Ik weet dat Shimano dit met klemt ontraadt. Maar kan dit bijvoorbeeld met FSA SL-K Light nog wel?
Op mijn vorige fiets had ik FSA SL-K Light met de combi 50/39, en dat werkte prima. Maar dat is ruim vier jaar geleden. Ik weet niet of dit met het huidige model nog steeds zo is. Iemand daar ervaring mee, of eventueel met andere merken danwel aftermarket voorbladen?
Mijn voorkeur voor 50/39 komt trouwens doordat ik 52 en 53 eigenlijk net iets te zwaar vind. Ik rijd veel op mijn binnenblad, en waardeer de overlap die ik dan heb met het buitenblad. De overgang is dan niet zo groot, en ik kan ook langer op mijn buitenblad blijven doortrappen zonder weer naar binnen te hoeven schakelen. Een 39 binnenblad vind ik fijn omdat ik daarmee redelijk lang door kan zonder naar buitenblad te hoeven. Een 36 binnenblad vind ik te licht voor de veelal vlakke ritten die ik rijd,
Afgelopen woensdag ook bij Mantel in Den Bosch gestaan met een 39 blad in mijn hand. Ook ik reed op mijn triple 6703 veel op de 39. Nu op 6800 een compact met 50-34. Op het vlakke vind ik 34 te klein en bij de 50 toch vaak een te schuine kettinglijn. Dus ook mijn idee. Navraag in de winkel wordt toch een beetje raar gekeken van de combinatie 50-39. Toch zou ik deze combinatie graag willen. Dus inderdaad ook de vraag kan dit ?
Re: FAQ: Dubbel, triple of toch compact?
Geplaatst: 05 apr 2019 07:40
door walter-
Yep; er zijn fabrikanten die een 39t bcd 110 maken. Hier thuis gied gebruikt (op sram dan).