Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

brekson
Forum-lid
Berichten: 1289
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 18 aug 2016 20:46

Batterij leeg ? Dan valt eerst de voorderrie uit.
Of in jou geval mss een los kabeltje in de linkse shifter
Effe chatten met canyon
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 aug 2016 20:56

Batterij leeg laat nog altijd toe om vooraan naar het binnenblad te schakelen.

Als je de shifter lang ingedrukt houdt en er licht geen lichtje op de junction-box op, dan is de kabel tussen schifter en junction-los (of de shifter is gaar maar dat lijkt me straf)
Afbeelding

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 19 aug 2016 09:01

Pedaleur_de_Charme schreef:Na eerdere schakelproblemen met mijn Canyon Endurace CF 9.0 Di2 (nieuw van dit jaar), heb ik opnieuw een schakelprobleem. Bleek toen om een uitzonderlijk defecte batterij te gaan. Gisteren tijdens het fietsen alles op het buitenblad moeten doen, schakelen naar het binnenblad was niet meer mogelijk. Thuisgekomen dan maar even gecheckt. Achterderailleur schakelt nog perfect, ook de junction box krijgt signaal van de rechtershifter voor achterderailleur en licht op, batterij laadt ook goed op en is volledig opgeladen. Enkel wanneer de linkershifter ingedrukt wordt, dan wordt er niet meer geschakeld of licht de junction box niet meer op. Na 4.000km dan maar een 2e maal naar het servicecenter gaan?
Zo te lezen zit de kabel van je linkershifter niet goed in je junctionbox (onder de stuurpen). Heb je die kabel al gecheckt?
Aeroad
Grail
Ultimate

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 19 aug 2016 09:28

Mijn kabeltje in de shifter zelf is wel eens losgekomen, gewoon aanduwen was niet genoeg.
Kabeltje moest er uit en weer in, jammer genoeg geen ruimte genoeg om dit te doen door stuurlint dus moest wel het stuurlint er af halen...

robbiey
Forum-lid
Berichten: 702
Lid geworden op: 28 aug 2011 18:33

robbiey 19 aug 2016 09:38

Misschien een rare vraag maar op m'n aeroad zit di2 oplaad punt
Onder het stuur achter soort van plastic clipje.
Om op te laden moet ik hierbij komen om stroomdraad te koppelen.
Hoe doen jullie dat, is er een gewenste veilige manier?

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 19 aug 2016 09:44

Klepje kun je gewoon openkleppen en laadstekker er insteken (altijd met beleid natuurlijk)

Gebruikersavatar
Pedaleur_de_Charme
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 22 okt 2015 10:58

Gebruikersavatar Pedaleur_de_Charme 19 aug 2016 10:04

Contact opgenomen via chat, gevraagd om alles eens op mail te plaatsen. Volgens mij ligt het probleem tussen de shifter en de junction box (aangezien er geen lampje oplicht van de junction box bij lang indrukken shifters), hopelijk enkel een kabeltje die wat loszit.

Vervelende is inderdaad dat kabeltje niet opnieuw ingestoken kan worden zonder stuurlint af te doen. Als het een kapotte shifter zou zijn, dan valt hij nog onder garantie (nieuw stuurlint ook onder garantie indien het om een losgekomen kabeltje zou gaan?).

Nadeel is dat ik onder tijdsdruk sta, volgend weekend vertrek ik naar Zuid Frankrijk. Dus hopen dat alles snel opgelost raakt.

JordyFr
Forum-lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 jun 2012 13:04

JordyFr 19 aug 2016 10:10

Wanneer je het rubber van de shifter opzij duwt moet je toch wel genoeg plek hebben om te zien of de kabel los zit en deze weer terug te duwen? Lijkt me sterk dat daar stuurlint in de weg zit

jenssss
Forum-lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 17 aug 2015 12:27

jenssss 19 aug 2016 11:55

JordyFr schreef:Wanneer je het rubber van de shifter opzij duwt moet je toch wel genoeg plek hebben om te zien of de kabel los zit en deze weer terug te duwen? Lijkt me sterk dat daar stuurlint in de weg zit
Zoals ik hierboven al zei, bij mij zag je visueel niet dat hij los zat en er eens tegen duwen hielp niet.
Om het kabeltje er helemaal uit te halen en weer in steken is er te weinig plaats door het stuurlint.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 19 aug 2016 12:04

Dat duwen moet vrij stevig (tot KLIK) en kan prima met het plastic tooltje dat Canyon netjes meelevert wat Shimano daarvoor bedoelt heeft. De stekker zit wel goed in de junctionbox? Overigens is het losmaken van stuurlint niet zo'n issue hoor; loswikkelen en weer omgekeerd vast.... Misschien wordt het ietsje minder fraai dan het zat maar eens zal het toch vervangen moeten worden :-)
Aeroad
Grail
Ultimate

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 19 aug 2016 12:05

monsieurpinot schreef:Klepje kun je gewoon openkleppen en laadstekker er insteken (altijd met beleid natuurlijk)
Klopt.....of gewoon even de schroefjes losdraaien van het klepje (wel een kleine torx) :like:
Aeroad
Grail
Ultimate

RuudRuud
Forum-lid
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 dec 2013 11:29

RuudRuud 19 aug 2016 13:44

Bij mijn H11-cockpit zat er erg weinig ruimte in de kabels om de laadkabel netjes in te kunnen prikken. Na twee keer zat het kabeltje dusdanig gammel vast dat een hobbeltje er voor zorgde dat er niet meer geschakeld kon worden.

Tip: onder je stuurlint bij je shifters zit nog extra lengte kabel onder de isolatietape. Even je stuurlint loswikkelen en net een stukje meer draad vrijgeven. Doe dit met beleid want een rammelende junctionbox omdat er teveel draad zit is helemaal irritant ;)

Plaats reactie