Canyon
Heb je die nodig dan? Bij mijn carbon SRAM-crank zaten ze erbij in ieder geval. Bij de fietsen met 6800 crank zat nog nooit een ringetje bij.
Ooit kocht ik een losse 6800 crank en daar zat ook geen enkel ringetje bij overigens. Is ook helemaal niet nodig
Ooit kocht ik een losse 6800 crank en daar zat ook geen enkel ringetje bij overigens. Is ook helemaal niet nodig
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Bedankt he, ik ook van jou.athhretjt schreef:Nee, en onzinnige vergelijkingen helpen niet, ze zorgen er alleen voor dat je overkomt als een onbenul.
Het is geen onzinnige vergelijking. Jij geeft aan dat je meer voordeel hebt van aerodynamica bij lage snelheid dan bij hoge snelheid. In absolute zin dan. Dat klopt alleen als je redeneert over dezelfde afstand. Omdat je langzamere voorbeeld langer onderweg is.
Natuurkunde, weerstand overwinnen, bij gelijkblijvend vermogen. Snelheidsfactor in het kwadraat. --> Meeste voordeel van aerodynamica krijgt je bij hogere snelheid. Ga maar een tijdrit rijden van een uur.
Waarom is mijn vergelijking niet onzinnig? prijs/km gaat omlaag als ik buitenbochten rijdt. --> maar dat is geen reden om te zeggen dat buitenbochten rijden mij meer waarde van een toertocht geeft. Aerodynamica levert in tijd meer op als je langer fietst (is langzamer), --> maar dat is geen reden om te stellen dat een aerodynamische fiets bij een trage renner meer voordeel oplevert. ook al wint hij in absolute zin meer tijd.
Ik zal nog een "onbenullige" vergelijking maken. Met jouw redenering is de renner die 0.1km/u fietst degene die het meeste voordeel heeft bij een aerodynamische fiets....
Goed het is wat natuurkunde, en wellicht dat mijn opleidingsachtergrond wat gebrekkig is, aan de TU Delft zijn we namelijk niet bijster sterk met natuurkunde.... Maar uitgemaakt worden voor onbenul vind ik niet erg netjes.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 27 feb 2012 18:51
Hoe kun je bij de aeroad het zadel waterpas zetten? Ik had het zadel wat naar voren gezet maar nadat ik hem terug vastzette staat hij met de punt omhoog. Ik wil hem waterpas of zelfs wat laten afhellen, maar weet niet hoe...
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
De links van Cervelo en Flo gaan al langer de ronde. Tourmagazine komt met iets dergelijks, Slowtwitch ook. Ik ben benieuwd naar het commentaar van een student natuurkunde wanneer die er inhoudelijk op in wil gaanMarkVeenstra schreef:Bedankt he, ik ook van jou.athhretjt schreef:Nee, en onzinnige vergelijkingen helpen niet, ze zorgen er alleen voor dat je overkomt als een onbenul.
Het is geen onzinnige vergelijking. Jij geeft aan dat je meer voordeel hebt van aerodynamica bij lage snelheid dan bij hoge snelheid. In absolute zin dan. Dat klopt alleen als je redeneert over dezelfde afstand. Omdat je langzamere voorbeeld langer onderweg is.
Natuurkunde, weerstand overwinnen, bij gelijkblijvend vermogen. Snelheidsfactor in het kwadraat. --> Meeste voordeel van aerodynamica krijgt je bij hogere snelheid. Ga maar een tijdrit rijden van een uur.
Waarom is mijn vergelijking niet onzinnig? prijs/km gaat omlaag als ik buitenbochten rijdt. --> maar dat is geen reden om te zeggen dat buitenbochten rijden mij meer waarde van een toertocht geeft. Aerodynamica levert in tijd meer op als je langer fietst (is langzamer), --> maar dat is geen reden om te stellen dat een aerodynamische fiets bij een trage renner meer voordeel oplevert. ook al wint hij in absolute zin meer tijd.
Ik zal nog een "onbenullige" vergelijking maken. Met jouw redenering is de renner die 0.1km/u fietst degene die het meeste voordeel heeft bij een aerodynamische fiets....
Goed het is wat natuurkunde, en wellicht dat mijn opleidingsachtergrond wat gebrekkig is, aan de TU Delft zijn we namelijk niet bijster sterk met natuurkunde.... Maar uitgemaakt worden voor onbenul vind ik niet erg netjes.
Maar dan wel in een ander topic best.materialist schreef: De links van Cervelo en Flo gaan al langer de ronde. Tourmagazine komt met iets dergelijks, Slowtwitch ook. Ik ben benieuwd naar het commentaar van een student natuurkunde wanneer die er inhoudelijk op in wil gaan
We zijn hier om over Canyon fietsen te praten.
Mij interesseert het als recreatieve fietser echt geen hol dat fiets X enkele seconden sneller is op 50km dan fiets Y.
En zelfs de personen hier die wedstrijden rijden zouden beter iets meer trainen dan natuurkunde te bestuderen.
Heel de aero discussie is volgens mij enkel van toepassing op profs wanneer het er om gaat of je al dan niet de Tour de France wint of niet.
- jelmerjager
- Forum-lid
- Berichten: 150
- Lid geworden op: 05 jun 2008 14:26
Eensjenssss schreef:
Maar dan wel in een ander topic best.
We zijn hier om over Canyon fietsen te praten.
Mij interesseert het als recreatieve fietser echt geen hol dat fiets X enkele seconden sneller is op 50km dan fiets Y.
En zelfs de personen hier die wedstrijden rijden zouden beter iets meer trainen dan natuurkunde te bestuderen.
Heel de aero discussie is volgens mij enkel van toepassing op profs wanneer het er om gaat of je al dan niet de Tour de France wint of niet.
En toch is het een eigenschap van Canyon-fietsen. Dus het zou hier prima kunnen...jenssss schreef:Maar dan wel in een ander topic best.materialist schreef: De links van Cervelo en Flo gaan al langer de ronde. Tourmagazine komt met iets dergelijks, Slowtwitch ook. Ik ben benieuwd naar het commentaar van een student natuurkunde wanneer die er inhoudelijk op in wil gaan
We zijn hier om over Canyon fietsen te praten.
@Zadel waterpas zetten: dit is de afgelopen weken nu al twee keer eerder naar voren gekomen. Blader even terug :/
Of is het ondergesneeuwd in meta-discussies volgend op een Aeroad?
Laatst gewijzigd door RuudRuud op 22 aug 2016 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.
@jensss: Snap ik niet. Je koopt een aero fiets, maar je wilt vervolgens niet weten of en waarom de fiets harder gaat. Da's raar.
En om, lekker puh, toch nog wat inhoudelijks toe te voegen: ik neem aan dat het aeroad frame geoptimaliseerd is voor hogere snelheden. Is er bij lagere snelheden (ander reynoldsgetal) hetzelfde voordeel te verwachten? Cw waarde zal dan vast ook anders zijn namelijk.
(Puur visueel vind ik aero frames, ook die van canyon, vrij lelijk, dus als je het niet voor de aerodynamica doet, dan snap ik de keuze voor zo'n frame niet)
En om, lekker puh, toch nog wat inhoudelijks toe te voegen: ik neem aan dat het aeroad frame geoptimaliseerd is voor hogere snelheden. Is er bij lagere snelheden (ander reynoldsgetal) hetzelfde voordeel te verwachten? Cw waarde zal dan vast ook anders zijn namelijk.
(Puur visueel vind ik aero frames, ook die van canyon, vrij lelijk, dus als je het niet voor de aerodynamica doet, dan snap ik de keuze voor zo'n frame niet)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Ach ja leuk zo'n aeroframe maar als je een d1 training doet rijd je wel gigantisch voor lul. Snelle fiets langzame berijder.
Als je het voor de looks doet, tja het is jouw geld.
Maar het is toch leuk om te begrijpen waarom jouw fiets sneller is of ben ik nou zo'n nerd...
Als je het voor de looks doet, tja het is jouw geld.
Maar het is toch leuk om te begrijpen waarom jouw fiets sneller is of ben ik nou zo'n nerd...
Maak joe woar