Canyon
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
De fiets en rijder kwamen in aanraking met een ploegwagen van Cofidis, rijder werd gelanceerd en de fiets brak in 6 stukken. Niet zo vreemd, had met elk willekeurig andere fiets eenzelfde resultaat gehad.ARB schreef:https://mobile.twitter.com/katushacycli ... 93/photo/1
Zijn ze echt zo kwetsbaar? Zie dergelijke plaatjes bij andere merken niet voorbij komen en volg toch redelijk veel.
http://cyclingtips.com/2016/08/my-bike- ... -team-car/
Slap kader ? Is meer perceptie denk ik. bij mij voelt het kader ook soms slap aan als ik rechtstaand op de pedalen mijn stuur over en weer klapper, denk dat dit wat ligt aan het aantal spacers die er standaard tussen zittenth0m schreef:Wat is de oplossing voor een slap kader dan? Toch in ieder geval ook retour, wat meneer gedaan heeft.brekson schreef:Reden 1 lijkt me een goeie, de rest valt op te lossen.
Stuur korter op het kader zal al wel een verschil maken
En mijn zipp achterwiel heeft ook een kleine speling, die zal ook niet bijdragen aan de stijfheid denk ik dan
Mijn mening maar hé
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39534
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Oh, dacht dat dit het nieuwe bouwpakket van Canyon was om een compacter pakket te kunnne versturenWiliertoerist schreef:De fiets en rijder kwamen in aanraking met een ploegwagen van Cofidis, rijder werd gelanceerd en de fiets brak in 6 stukken. Niet zo vreemd, had met elk willekeurig andere fiets eenzelfde resultaat gehad.ARB schreef:https://mobile.twitter.com/katushacycli ... 93/photo/1
Zijn ze echt zo kwetsbaar? Zie dergelijke plaatjes bij andere merken niet voorbij komen en volg toch redelijk veel.
http://cyclingtips.com/2016/08/my-bike- ... -team-car/
Less is bore
Een auto reed hem kapot, zou met ieder zijn fiets gebeuren..ARB schreef:https://mobile.twitter.com/katushacycli ... 93/photo/1
Fiets van Taarame in de Vuelta. Als ik het goed heb is dit niet de eerste getoonde zwaar gehavende katusha canyon dit jaar. Zijn ze echt zo kwetsbaar? Zie dergelijke plaatjes bij andere merken niet voorbij komen en volg toch redelijk veel.
Misschien dat Canyon wat opener is in communicatie daar rond?
Dat dit met elke andere fiets zou gebeuren, is niet waar. Het geldt wel voor composiet frames. Een stalen of titanium kader zou, mits goed gelast, niet in stukken uiteen zijn gevallen. Hooguit zou de voorvork zijn gebroken (als die ook van carbon zou zijn). The American Bicycle Group (Merlin en Litespeed) heeft ooit een filmpje gemaakt waarin je kunt zien wat er met carbon, alu en ti frames gebeurt als je er met een auto overheen rijdt. Zeer leerzaam.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13449
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Nee en met je stalen fiets kan ne daarna doorrijden?
Die kan ook gewoon de vuilbak in, wat maakt het nou uit hoe het breekt.
Dan heb ik het liever meteen in kleine brokjes dat ik het zo in de vuilbak kan kiepen.
Die kan ook gewoon de vuilbak in, wat maakt het nou uit hoe het breekt.
Dan heb ik het liever meteen in kleine brokjes dat ik het zo in de vuilbak kan kiepen.