Canyon
- daniel1975
- Forum-lid HC
+1 voor wasbeer: met een alu of stalen fiets was het nu ook einde oefening.
Less is bore
Ik heb ook al iemand gezien met een aeroroad die vanvoor schudde in de afdaling en balhoofd stond vast .Was model met de reynolds wielen .Vermoed wel dat de aero minder stijf is als de ultimate .
Vorige model aeroad had er ook al last van
Vorige model aeroad had er ook al last van
Idd is stijver dan vorige model ,kan ook aan de wielen gelegen hebben ? Tenzij kristoff een ander type carbon krijgt....?athhretjt schreef:Huidige aeroad is veel stijver dan oude model. Lijkt me ook sterk dat een frame dat stijf genoeg is voor een Kristoff te slap is voor ons amateurs...
dat vraag ik me dus af, of enkel de groep en componenten verschillen en wij als wielertoerist hetzelfde frame krijgen of niet...enrique1 schreef:Idd is stijver dan vorige model ,kan ook aan de wielen gelegen hebben ? Tenzij kristoff een ander type carbon krijgt....?athhretjt schreef:Huidige aeroad is veel stijver dan oude model. Lijkt me ook sterk dat een frame dat stijf genoeg is voor een Kristoff te slap is voor ons amateurs...
als je zelf aangereden wordt zal normaal de verzekering van de bestuurder tussen beide komen, dan mag de bestuurder wel geen vluchtmisdrijf plegen
Precies. Het oogt dramatischer als een frame in stukken breekt, maar ook een stalen of aluminium ros zou afgeschreven zijn bij zelfde ongeval.wasbeer2006 schreef:Nee en met je stalen fiets kan ne daarna doorrijden?
Die kan ook gewoon de vuilbak in, wat maakt het nou uit hoe het breekt.
Dan heb ik het liever meteen in kleine brokjes dat ik het zo in de vuilbak kan kiepen.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
-
- Forum-lid HC
Vaak een opmerking van personen die geen carbon fiets kunnen veroorloven of een aversie van carbon hebben en/of in de "middeleeuwen" blijven steken......
Wanneer je verwijst naar filmpjes op youtube over de sterkte van staal, alu of tita, moet je ook eens kijken naar die van carbon, je zal dan wel verbaasd zijn!
Wanneer je verwijst naar filmpjes op youtube over de sterkte van staal, alu of tita, moet je ook eens kijken naar die van carbon, je zal dan wel verbaasd zijn!
Klopt, ik blijf in de middeleeuwen steken. Maar als Canyon bij Eurobike met een Aeroad disk op de proppen komt, kan ik eindelijk m'n oude wedstrijdfiets aan de wilgen hangen. Maar ik heb al eens twee carbonfietsen in een spiltsecond voor m'n ogen afgeschreven zien worden en de klapper was toen niet eens zo groot. Vandaar enige onrust. Met m'n stalen en aluminium fietsen lang kunnen doen in wedstrijdverband en ook diverse valpartijtjes overleeft in die 20 jaar.scottpch schreef:Vaak een opmerking van personen die geen carbon fiets kunnen veroorloven of een aversie van carbon hebben en/of in de "middeleeuwen" blijven steken......
Concorde, Colnago master, Batavus, Canyon Aeroad CF SLX Disc 8.0 Di2
-
- Forum-lid HC
Kristoff rijd gewoon met een canyon uit de doos, wellicht voor sommige hele vlakke etappes een frame met een extra wikkeltje carbon rond het bracket, maar ik denk het niet, dat gebeurt met tijdritfietsen wel eens
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
was het niet het vorige-vorige model waar wel eens geluiden over waren uit het peloton dat ie te slap zou zijn?