Re: Canyon
Geplaatst: 27 aug 2016 22:28
+1 voor wasbeer: met een alu of stalen fiets was het nu ook einde oefening.
Idd is stijver dan vorige model ,kan ook aan de wielen gelegen hebben ? Tenzij kristoff een ander type carbon krijgt....?athhretjt schreef:Huidige aeroad is veel stijver dan oude model. Lijkt me ook sterk dat een frame dat stijf genoeg is voor een Kristoff te slap is voor ons amateurs...
dat vraag ik me dus af, of enkel de groep en componenten verschillen en wij als wielertoerist hetzelfde frame krijgen of niet...enrique1 schreef:Idd is stijver dan vorige model ,kan ook aan de wielen gelegen hebben ? Tenzij kristoff een ander type carbon krijgt....?athhretjt schreef:Huidige aeroad is veel stijver dan oude model. Lijkt me ook sterk dat een frame dat stijf genoeg is voor een Kristoff te slap is voor ons amateurs...
Precies. Het oogt dramatischer als een frame in stukken breekt, maar ook een stalen of aluminium ros zou afgeschreven zijn bij zelfde ongeval.wasbeer2006 schreef:Nee en met je stalen fiets kan ne daarna doorrijden?
Die kan ook gewoon de vuilbak in, wat maakt het nou uit hoe het breekt.
Dan heb ik het liever meteen in kleine brokjes dat ik het zo in de vuilbak kan kiepen.
Klopt, ik blijf in de middeleeuwen steken. Maar als Canyon bij Eurobike met een Aeroad disk op de proppen komt, kan ik eindelijk m'n oude wedstrijdfiets aan de wilgen hangen. Maar ik heb al eens twee carbonfietsen in een spiltsecond voor m'n ogen afgeschreven zien worden en de klapper was toen niet eens zo groot. Vandaar enige onrust. Met m'n stalen en aluminium fietsen lang kunnen doen in wedstrijdverband en ook diverse valpartijtjes overleeft in die 20 jaar.scottpch schreef:Vaak een opmerking van personen die geen carbon fiets kunnen veroorloven of een aversie van carbon hebben en/of in de "middeleeuwen" blijven steken......
Wanneer je verwijst naar filmpjes op youtube over de sterkte van staal, alu of tita, moet je ook eens kijken naar die van carbon, je zal dan wel verbaasd zijn!