Het dopingtopic 2.0
Eens dat het zaakje stinkt. Maar niet eens dat het dopingonderzoek niet serieus te nemen is. Men heeft domweg niet meer middelen om verder te zoeken dan nu gedaan is.
En dit verwacht ik ook met de zaak Cancellara. Het is te lang geleden, we weten het allemaal niet meer, de fiets ligt al lang op de vuilnisbelt. En mocht er een motortje geweest zijn, die ook. Heeft weinig zin verwacht ik. Maar ja, niets doen wel?
En dit verwacht ik ook met de zaak Cancellara. Het is te lang geleden, we weten het allemaal niet meer, de fiets ligt al lang op de vuilnisbelt. En mocht er een motortje geweest zijn, die ook. Heeft weinig zin verwacht ik. Maar ja, niets doen wel?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
De wielersport blijft zichzelf bevlekken. Iedere supporter begrijpt dat er elementen zijn binnen de sport (wielrenners, doktoren, ploegleiders, sponsoren, leden van nationale, internationale en olympische bonden) die bewust over de schreef gaan net zoals in de "echte wereld".
Echter hoe de wielersport hiermee omgaat is voor mij onbegrijpelijk na alle schandalen van de afgelopen tijd. Het zelfreinigend vermogen lijkt te zijn gedaald tot het nulpunt. Een pathetische leugenaar als "Sir" Brailsford zou met pek en veren moeten worden afgevoerd.
Maar blijkbaar malen de supporters er niet om en gaat het circus gewoon weer door. Persoonlijk ben ik aardig aan het afhaken van de profesionele wielersport.
Echter hoe de wielersport hiermee omgaat is voor mij onbegrijpelijk na alle schandalen van de afgelopen tijd. Het zelfreinigend vermogen lijkt te zijn gedaald tot het nulpunt. Een pathetische leugenaar als "Sir" Brailsford zou met pek en veren moeten worden afgevoerd.
Maar blijkbaar malen de supporters er niet om en gaat het circus gewoon weer door. Persoonlijk ben ik aardig aan het afhaken van de profesionele wielersport.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Team Lie lijkt momenteel de grootste boterberg op hun hoofd te hebben. Niks doen is geen optie, maar dit werkt ook demotiverend. Iedereen weer dat het stinkt, maar toch weer die eeuwige doofpot. Dat er een negatieve uitslag uit dat onderzoek komt was te verwachten, maar zooooooooo doorzichtig....?
Less is bore
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... piCpPW7kuk
De mening van Jackie Durand over Cancellara en de motor-in-de-fiets ... Opnieuw beschuldigingen vanuit Frankrijk ...
De mening van Jackie Durand over Cancellara en de motor-in-de-fiets ... Opnieuw beschuldigingen vanuit Frankrijk ...
- daniel1975
- Forum-lid HC
Fransen stoppen pas met beschuldigen als een fransoos de tour wint
Less is bore
Dat bedoelde ik net. En nu er een Fransman de UCI mag leiden (lijden?) kan de klopjacht beginnen.daniel1975 schreef: ↑15 nov 2017 22:25 Fransen stoppen pas met beschuldigen als een fransoos de tour wint
Langs de andere kant, op Sporza radio werd het item ook besproken. En werd de vraag gesteld aan Nick Nuyens. Hij denk niet dat Cancellara een motortje gebruikte, maar zou ook niet verbaasd zijn mocht men binnen 10 jaar het tegendeel bewijzen. Alleen, hoe kan je zoiets nog gaan bewijzen? TV beelden die van povere kwaliteit zijn? De fietsen zijn waarschijnlijk al lang verdwenen.
Is er iemand die eigenlijk echt geloofd dat er ook maar een enkele topsporter sinds de jaren 70 dopingvrij is geweest?
Zat net te kijken naar Pauw waar een mij onbekende journalist weer diep door het stof moest omdat hij de euvele moed had gehad om de feiten die anderen al eerder hadden uitgesproken op te sommen, en al doende de suggestie te wekken dat het wel eens zou kunnen dat Dafne Schippers doping zou gebruiken. Foei. Stoute man.
Persoonlijk geloof ik niet in cleane topsport. Alleen de mate waarin wordt gedoped, de ondersteuning die de structuur om de sporter(s) geeft zal verschillen.
Zat net te kijken naar Pauw waar een mij onbekende journalist weer diep door het stof moest omdat hij de euvele moed had gehad om de feiten die anderen al eerder hadden uitgesproken op te sommen, en al doende de suggestie te wekken dat het wel eens zou kunnen dat Dafne Schippers doping zou gebruiken. Foei. Stoute man.
Persoonlijk geloof ik niet in cleane topsport. Alleen de mate waarin wordt gedoped, de ondersteuning die de structuur om de sporter(s) geeft zal verschillen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Suggestie zonder enige aanleiding vind ik ook niet correct. Dat hij nu DS noemt is puur aandachtstrekkerij IMHO. Zijn voldoende sporters te vinden die een discutabelere voorgeschiedenis hebben die als voorbeeld kunnen dienen. Maar een groot deel van de journalisten heeft sowiso last van aandachtsgeilheid, en dan is grote namen roepen zonder duidelijke context de makkelijkste manier om dat te realiseren.
Dat 100% schone topsport bestaat is denk ik ook een illusie.
Dat 100% schone topsport bestaat is denk ik ook een illusie.
Less is bore
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Ow ik geloof niet dat alle topsporters sinds de jaren 70 (waarom dat jaartal... ?) doping gebruikt hebben. Het is nogal een uitspraak, "geen enkele topsporter".
Ofwel we gaan steggelen over de definitie van topsporters. En/of over de definitie van doping. Gaat het om doping seq volgens de verboden lijst? En maakt het dan nog uit dat die lijst in de loop der jaren is uitgebreid en aangepast? Of tellen we een vitaminepil ook al mee.., omdat je net zo goed een appel had kunnen eten maar voor het pilletje koos? En is hoogtestage dan ook onderdeel van doping? of beter materieel (mechanische doping) dan je concurrentie? En wat te denken van medicatie in herstelproces (na operaties, valpartijen, ziekte), ja, er wordt zat gesjoemeld met attesten om middeltjes te mogen gebruiken dus is het zeker een factor. Maar als je serieus in de lappenmand zit mag je toch wel de medische behandelingen krijgen die een arbeider in een staalfabriek ook krijgt?
Nee, topsport is niet dopingvrij, maar niet alle topsporters hebben doping gebruikt. Daar geloof ik wel in.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013