Canyon
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
getest met precies dezelfde wielen en groep op beide fietsen?
-
- Forum-lid HC
Wielen kan het verschil maken, maar wat een groep kan bijdrage aan de stijfheid van een fiets?monsieurpinot schreef:getest met precies dezelfde wielen en groep op beide fietsen?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Als je zo'n BMC hebt snap ik ook niet waarom je een Canyon kuddevolk Aeroad koopt;)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Een kameraad van me reed vroeger met een Canyon en nu een Specialized, hij zegt ook dat zijn huidige veel stijver is.Jorisvc schreef:Misschien omdat ik ook BMC rijd maar naar mijn mening kan je ze echt niet vergelijken. De BMC is pakken stijver vind ik.
Dat merkte hij dus ook pas toen hij naar de Speci overschakelde, want als je een Canyon koopt en geen vergelijkingspunt hebt kan je dat moeilijk waarnemen.
Je hebt waarschijnlijk gewoon een maandagmorgen model gehad. Kan gebeuren, heeft ieder merk. Je goed recht dat je hem terugstuurt, zou ik ook doen. Daarmee is het toch klaar verder?Jorisvc schreef:Vooral achteraan, heel veel flex op de kader. Al die problemen samen doen me vermoeden dat ik wat ongeluk heb en een slechte kader heb.
Alleen het probleem met de zadelpen is voor Canyon al een raadsel, dus daarom maar besloten hem terug te sturen voor het te laat is.
Ja, want testen waarin Canyon's herhaaldelijk als (zeer) stijf maar wel (zeer) comfortabel worden geroemd zeggen natuurlijk niets maar het "professionele" & subjectieve oordeel van 1 of 2 personen wel......NoChain schreef:Een kameraad van me reed vroeger met een Canyon en nu een Specialized, hij zegt ook dat zijn huidige veel stijver is.Jorisvc schreef:Misschien omdat ik ook BMC rijd maar naar mijn mening kan je ze echt niet vergelijken. De BMC is pakken stijver vind ik.
Dat merkte hij dus ook pas toen hij naar de Speci overschakelde, want als je een Canyon koopt en geen vergelijkingspunt hebt kan je dat moeilijk waarnemen.
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Een nieuwe fiets is/voelt altijd stijver dan je oude fiets waar je al x-1000en kilometers op gereden hebt. Als je het wilt vergelijken, moet je het gewoon meten. Kun je je daarna afvragen wat je met de meetresultaten wilt doen. (oneindig stijf is ook niet goed dat is te nerveus, stuitert te veel, te oncomfortabel. Te slap is ook niet goed, geeft geen vertrouwen, er gaat energie verloren). Maar fietsen op stijfheid vergelijken op basis van gevoel, is alleen voor jezelf nuttig. Voor anderen hooguit nuttig als frames even oud zijn (in gebruikte km's ook), en met dezelfde willen/voorbouw/etc zijn opgebouwd.NoChain schreef:Een kameraad van me reed vroeger met een Canyon en nu een Specialized, hij zegt ook dat zijn huidige veel stijver is.Jorisvc schreef:Misschien omdat ik ook BMC rijd maar naar mijn mening kan je ze echt niet vergelijken. De BMC is pakken stijver vind ik.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013