Titanium fietsen
charite schreef:litespeed schreef: Maar die heeft geen hoekvormige buisdoorsneden, die hij blijkbaar wel mooi vindt
Nope, het gaat me niet om de hoekvormige buizen, al hebben die wel wat. Maar wat belangrijker is, is dat het balhoofd van deze frames (visueel) korter zijn. Ik vind namelijk de dunne 1 Inch balhoofd niet fraai.
Ergo, 1ste keuze Litespeed, omdat daarvan de lassen mooier zijn. Maar ongeveer 4400 euro voor een frame Tweede keus, (met respect) ben ik nog niet uit. Het mag best een klassiek frame zijn, alleen dat "ielig" balhoofd. Trouwens "ielig" komt niet in het woordenboek voor, dus bestaat eigenlijk niet probleem opgelost.
Blijven een klein aantal frames over, of ik moet hem op-maat moeten laten maken.
Maar even weer eens goed opnieuw rond kijken.
Ps: staal is geen optie.
Cheers,
Peter
Kijk eens naar Moots. Erg mooi afgewerkt. Ben vrijdag na de bikemotion geweest en Litespeed en Lynskey goed bekeken. Zaterdag bij Knoops in Mierlo wezen kijken naar een Moots en dat ziet er toch wel erg mooi uit.
Let op Litespeed gaat waarschijnlijk de productie overbrengen naar China en de afhandeling van klachten vind via de VS plaats, omdat er nog geen Europese importeur is.
Amclassic-fan schreef:swink schreef:Maar dit is er toch een, waarom is dit slechter/beter dan carbon?
http://www.ti-bike.com/TitaniumShow.asp?cls=12&id=43
Omdat het ding waarschijnlijk net zoveel weegt als 2 carbon voorvorken en geen betere eigenschappen heeft dan een goede carbon voorvork.
Mailtje gestuurd: 235 dollar en 350gr
swink schreef:Amclassic-fan schreef:swink schreef:Maar dit is er toch een, waarom is dit slechter/beter dan carbon?
http://www.ti-bike.com/TitaniumShow.asp?cls=12&id=43
Omdat het ding waarschijnlijk net zoveel weegt als 2 carbon voorvorken en geen betere eigenschappen heeft dan een goede carbon voorvork.
Mailtje gestuurd: 235 dollar en 350gr
Lees toch maar even, op deze link, het verslag van deze weliswaar bijzondere fiets onder het kopje 'frame en fork'
http://mtobikes.com/black-sheep-bikes-z ... ke-review/
Dat geeft niet de indruk dat Ti als vorkmateriaal erg stijf en stabiel is.
About the frame and fork: Beautiful TIG welded titanium of course. As you can see from the pictures, the ZAMer sports the Black Sheep patented truss design. The fork is 1″ diameter tubing coupled to a 5/8″ diameter truss. This truss design helps distribute forces from the top and bottom of the head tube which in turn eliminates brake chatter. The crown race of the fork is the spot receiving the most stress, so Bleakley designed the truss to reinforce this high-stress area. Because titanium is a very flexy material (high modulus of elasticity) the fork and truss design offer approximately 50 millimeters of travel, without having to employ air, oil, elastomers, hydraulics, etc. No shock pump, overhaul, or greasing, ever. Pretty nice. I say approximately because its virtually impossible to measure exactly how much travel the fork/truss provides. Well, it might be possible, but I couldnt calculate it, looks like it might need some calculus. Rest in Peace Sheldon Brown.
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Ziet er strak uit. Mooie eenheid en alu crank staat goed erbij. Spec's?
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
frame: voss quantum titanium
vork: pro carbon/aluminium
wielen: hangespaakt dura ace 7800 mavic open pro zwart 32/32 1kruis/3kruis
velglint: velox
banden: michelin pro2 race
binnenbanden: continental race
zadelpen: thomson elite silver setback 27.2 330mm gekort tot 250mm
zadel: prologo c.one 30
zadelpenklem: pro zilver
balhoofd: chris king ahead 1" silver
stuurpen: pro plt carbon + shim
starnut: 1" pro
top cap: pro carbon 1 1/8"
spacers: 2x5mm carbon + 1x3mm zwart aluminium
stuurbocht: pro 42cc OS compact
stuurlint: pro gel black
shifters: dura ace st-7800 + veloflyte carbon afdekplaatjes
achterderailleur: dura ace rh-7800
voorderailleur klem: shimano 31,8
voorderailleur: dura ace fd-7800
remmen: dura ace br-7800
rem buitenkabels: onbekend zwart
rem binnenkabels: dura ace
schakel buitenkabels: onbekend zwart
schakel binnenkabels: dura ace
bracket: dura ace sm-fc-7800 ITA
crankset: shimano fc-r700 175mm
cassette: dura ace cs-7800 12-25
ketting: dura ace cn-7801
pedalen: dura ace pd-7800
schakeltegenhouder: dura ace
bidonhouders: pro
bidonhouder boutjes: m5 10mm titanium
Nog iets vergeten?
vork: pro carbon/aluminium
wielen: hangespaakt dura ace 7800 mavic open pro zwart 32/32 1kruis/3kruis
velglint: velox
banden: michelin pro2 race
binnenbanden: continental race
zadelpen: thomson elite silver setback 27.2 330mm gekort tot 250mm
zadel: prologo c.one 30
zadelpenklem: pro zilver
balhoofd: chris king ahead 1" silver
stuurpen: pro plt carbon + shim
starnut: 1" pro
top cap: pro carbon 1 1/8"
spacers: 2x5mm carbon + 1x3mm zwart aluminium
stuurbocht: pro 42cc OS compact
stuurlint: pro gel black
shifters: dura ace st-7800 + veloflyte carbon afdekplaatjes
achterderailleur: dura ace rh-7800
voorderailleur klem: shimano 31,8
voorderailleur: dura ace fd-7800
remmen: dura ace br-7800
rem buitenkabels: onbekend zwart
rem binnenkabels: dura ace
schakel buitenkabels: onbekend zwart
schakel binnenkabels: dura ace
bracket: dura ace sm-fc-7800 ITA
crankset: shimano fc-r700 175mm
cassette: dura ace cs-7800 12-25
ketting: dura ace cn-7801
pedalen: dura ace pd-7800
schakeltegenhouder: dura ace
bidonhouders: pro
bidonhouder boutjes: m5 10mm titanium
Nog iets vergeten?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Gewicht en framemaat?
What makes the boat go faster?
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
[img=http://img222.imageshack.us/img222/2572/sizej.jpg]
Gewicht van alleen het frame was 1380 gram. Afgemonteerd heeft ie nog niet op de weegschaal gestaan.
Gewicht van alleen het frame was 1380 gram. Afgemonteerd heeft ie nog niet op de weegschaal gestaan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
litespeed schreef:Veel plezier er mee!
Heb je misschien een detailfoto van de lassen?
Die zijn niet heel netjes:
[img=http://img201.imageshack.us/img201/6619/lasj.jpg]