Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Thomas Dekker

timbo16
Forum-lid
Contact

timbo16 14 jan 2012 18:46

Als je z'n boek leest, daarin geeft hij aan dat hij inderdaad zich tegen doping in gaat zetten en als ik me goed kan herinneren staat er ook dat hij met de wada gaat werken.
Ik hoop dat het een goed/mooi seizoen voor hem gaat worden.
Overigens is het over 2e kansen hetzelfde met een hoop andere renners waar tegen TD in der tijd tegen heeft gekoerst die nu ook goed presteren.(basso e.d)
Cube litening super hpc race sram red (total los)
Cube aerium super hpc race ultegra 11spd
Flanders CX ultegra/dura-ace

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 14 jan 2012 21:39

timbo16 schreef:Als je z'n boek leest, daarin geeft hij aan dat hij inderdaad zich tegen doping in gaat zetten en als ik me goed kan herinneren staat er ook dat hij met de wada gaat werken.
Ik hoop dat het een goed/mooi seizoen voor hem gaat worden.
Overigens is het over 2e kansen hetzelfde met een hoop andere renners waar tegen TD in der tijd tegen heeft gekoerst die nu ook goed presteren.(basso e.d)
als ik mij goed herinner heeft TD nooit ook maar enige info gegeven waar en door wie hem de "doping" werd bezorgd. Daarom klinkt het voor mij, tot zolang hij niet alle informatie vrijgeeft, ongeloofwaardig dat hij echt zou gaan meewerken met het wada.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

JeanineL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 18 jan 2012 09:38

Ik ben er nog niet uit wat er ik ervan vindt dat hij zijn 'dealers' niet heeft verlinkt. Dat heeft ook wel weer iets integers. Hij is gepakt, maar hij neemt niet de halve wielerwereld (obv geruchten of speculaties) met zich mee. Maar samenwerken met de WADA kan alsnog wel natuurlijk, dat heeft niks te maken met het toegeven wie de doping aan hém heeft bezorgd.
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

rinke
Forum-lid

rinke 18 jan 2012 10:49

@fiedoo het gaat MET de WADA werken, niet MEEwerken...

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 18 jan 2012 14:14

Ik ben redelijk mild tegenover "dopinggebruikers",omdat ze soms denken van iedereen doet het, omdat ze onder zware druk staan, e.d. maar de dealers en de georganiseerde doping
in ploegen dat moet er uit.
Wie betrapt wordt en toch het milieu wil sparen moet er voor mij uit: levenslang geschorst tot ze al hun leveranciers vrijgeven, pas op die manier kun je doping bestrijden en niet door twijfelgevallen zoals Iljo Keisse en iemand die 0,0000000005 gr clenbuterol in zijn bloed heeft op die mensen een heksenjacht te starten.
Als je je leveranciers niet wil prijsgeven wat betekent dan nog dat "samenwerken"? Waarom zou je dan plots wel iets aan het "dopingsysteem" willen veranderen?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

mranmo
Forum-lid

Gebruikersavatar mranmo 18 jan 2012 17:16

Onder samenwerking kan je toch ook verstaan dat je verteld wat je precies hebt gebruikt, wanneer je het hebt gebruikt, welke methodes er zijn om een doping controle te ontwijken. Allemaal gegevens die weer gebruikt kunnen worden voor verbeterde controles. Hiervoor hoef je dan niemand te verlinken terwijl je tocht het systeem helpt veranderen.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 18 jan 2012 21:11

weten wij of hij het wel of niet verteld heeft? Misschien zijn ze nu op zoek naar bewijs om de dealers alsnog goed te pakken? kan dat?
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 18 jan 2012 21:40

superrose schreef:weten wij of hij het wel of niet verteld heeft? Misschien zijn ze nu op zoek naar bewijs om de dealers alsnog goed te pakken? kan dat?
dream on
ik geloof nooit dat die gozer veel verteld heeft
zak geld gekregen van rabo om zn mond te houden
wil geen glazen ingooien voor de toekomst, voelt zich onrecht aangedaan

hij heeft zn straf gekregen en uitgezeten, en nu mag hij weer fietsen
ik hoop dat hij nog bij zn oude niveau in de buurt kan komen, tegelijkertijd zal ik hem nooit respecteren als bijvoorbeeld een Cancellara

JeanineL
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar JeanineL 19 jan 2012 08:56

Hij scheen, als ie iets gezegd zou hebben, vermindering van zijn schorsingstijd krijgen. Dat is volgens mij niet gebeurd. Maar ja, echt weten doen wij buitenstaanders het inderdaad toch niet.
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 19 jan 2012 10:48

ik hoorde na zijn schorsing een bericht dat ie het wel ging doen, nu weet ik niet waar en hoe enzo, dat is wel jammer, want ik ben er wel benieuwd naar.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 19 jan 2012 10:50

Er is een verschil tussen iets openbaar maken en iets (alleen) aan de anti-dopinginstanties vertellen. Het eerste heeft hij nooit willen doen en daarom heeft hij geen "korting" gekregen. Het tweede schijnt hij recentelijk wel degelijk gedaan te hebben - het was onderdeel van zijn deal met Garmin.

eelcoz

eelcoz 19 jan 2012 11:07

havana schreef:Er is een verschil tussen iets openbaar maken en iets (alleen) aan de anti-dopinginstanties vertellen. Het eerste heeft hij nooit willen doen en daarom heeft hij geen "korting" gekregen. Het tweede schijnt hij recentelijk wel degelijk gedaan te hebben - het was onderdeel van zijn deal met Garmin.
Maar goed, als uit zijn verklaringen tegenover de dopinginstanties een zaak komt, wordt het vanzelf alsnog openbaar. Ook wel logisch dat Garmin dat geeist heeft. Geen enkel team zou renners aan moeten trekken die weigeren mee te werken met de dopinginstantie, dus Garmin zal dat zeker niet doen met haar strenge antidopingbeleid (en imago).

Plaats reactie