Cannondale
nee sorry moustache, je hebt t verkeerd. geen buik niet te dure fiets en de koffieplek is gewoon thuis. verkeerd in geschat! maar wat ben je zelf qua fietsere aangezien je snor zal je een te grote mond hebben dus ik gok een vliegen vanger?
ook jij succes met je kilometers!
jaccoB
@ sponge, mijn nieuwe cannondale six 2010 heeft al genoeg van zulke strepen aan de binnenkant v/d voorvork, niks aan het handje. Die gaan ook niet weg met poetsen. Waarschijnlijk rotzooi langsgegaan of te hard over rotwegen geramt
Het ziet er iig uit als streep schade, maar geen carbon schade. Misschien even erop tikken en kijken of je een dood plat geluid terug krijgt van het carbon? Kan je vergelijken met het geluid aan de andere kant v/d achtervork.
@ jaccoB, mooie bak!
Het ziet er iig uit als streep schade, maar geen carbon schade. Misschien even erop tikken en kijken of je een dood plat geluid terug krijgt van het carbon? Kan je vergelijken met het geluid aan de andere kant v/d achtervork.
@ jaccoB, mooie bak!
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
- superrose
- Forum-lid
- Contact
Marconi schreef:Otje 2 schreef:Marconi schreef:Garantie Cannondale
Weet iemand hoe de garantie luidt van Cannondale bij breuk van het frame bij een las ?
Het betreft hier een CAD 3 van 12 jaar oud van eerste eigenaar. Bovenbuis bij las zadelbuis is gescheurd.
Naar een cannondale dealer gaan die zal het moeten voorleggen aan cannondale NL. waarschijnlijk krijg je een nette aanbieding voor het vervangen van het frame (mocht het een prod.fout zijn) ik denk niet dat het kosteloos zal zijn na 12 jaar maar ik weet dat er iemand een vergelijkbaar probleem had met een caad 3 en die heeft voor 200 euro een nieuw caad9 frame incl opbouw oude onderdelen... + wat bijbetaald voor de bb30 cranck! maar dan heb je wel meteen een hele andere/betere fiets
Je zou even moeten googlen op wat cannondale verstaat onder lifetime garantie, volgens mij is dat 15 of 25 jaar.... Heb je de aankoopnota nog?
Betrokkene heeft inmiddels een Cannondale dealer benaderd ( van Herwerden) omdat de FM Plieger , waar de fiets gekocht is, geen dealer meer is van Cannondale.
Dus wordt het afwachten wat Cannondale aanbiedt of doet.
Ja als je naar een cannondale dealer gaat en je hebt bewijs dat je de eerste eigenaar bent dan krijg je bij beschadiging aan het frame wat niet door een crash of iets dergelijks veroorzaakt is een nieuw frame, als je huidige frame niet meer bestaat krijg je een soortgelijke, nooit minder. Dit is officieel alleen het frame de opbouw niet, maar als het een totaal andere zadelpen is bijvoorbeeld is Cannondale de naarste niet. Het kan wel zo zijn dat de fm een opbouw tarief vraagt aan je.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
superrose schreef:Marconi schreef:Otje 2 schreef:
Naar een cannondale dealer gaan die zal het moeten voorleggen aan cannondale NL. waarschijnlijk krijg je een nette aanbieding voor het vervangen van het frame (mocht het een prod.fout zijn) ik denk niet dat het kosteloos zal zijn na 12 jaar maar ik weet dat er iemand een vergelijkbaar probleem had met een caad 3 en die heeft voor 200 euro een nieuw caad9 frame incl opbouw oude onderdelen... + wat bijbetaald voor de bb30 cranck! maar dan heb je wel meteen een hele andere/betere fiets
Je zou even moeten googlen op wat cannondale verstaat onder lifetime garantie, volgens mij is dat 15 of 25 jaar.... Heb je de aankoopnota nog?
Betrokkene heeft inmiddels een Cannondale dealer benaderd ( van Herwerden) omdat de FM Plieger , waar de fiets gekocht is, geen dealer meer is van Cannondale.
Dus wordt het afwachten wat Cannondale aanbiedt of doet.
Ja als je naar een cannondale dealer gaat en je hebt bewijs dat je de eerste eigenaar bent dan krijg je bij beschadiging aan het frame wat niet door een crash of iets dergelijks veroorzaakt is een nieuw frame, als je huidige frame niet meer bestaat krijg je een soortgelijke, nooit minder. Dit is officieel alleen het frame de opbouw niet, maar als het een totaal andere zadelpen is bijvoorbeeld is Cannondale de naarste niet. Het kan wel zo zijn dat de fm een opbouw tarief vraagt aan je.
Bewijs van eerste eigenaar en aankoop rekening heeft die persoon gelukkig nog.
Vanavond gaan we ff naar v Herwerden en dan zal ik laten horen hoe e.e.a. verlopen is. Als je al die "warranty" clausules doorleest van Cannondale dan blijft er weinig over waarvoor nog wel garantie bestaat. Dit betreft echter een zuivere breuk rondom de las van de bovenbuis waar die gelast zit tegen de zitbuis. Half rondom gebroken. Door het gekraak gingen we alles inspecteren en ontdekten die breuk. Aanvankelijk dacht de berijder dat het van het crankstel kwam maar zo zie je hoe een krakend geluid zich voortplanten kan en dat dit je op de meest verkeerde plekken laat zoeken naar de oorzaak. Gelukkig werd het ontdekt.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
- superrose
- Forum-lid
- Contact
dan zit het wel goed denk ik, ben benieuwd, houd me op de hoogte van de afloop please
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
superrose schreef:dan zit het wel goed denk ik, ben benieuwd, houd me op de hoogte van de afloop please
Doe ik ! Gisteravond het frame afgeleverd bij Van Herwerden. Prima zaak, enthousiast personeel en heel behulpzaam.
Men zei wel dat Cannondale, indien ze dat frame vergoeden door een ander frame te geven, dit frame iedere kleur kan hebben. Dus niet hetzelfde BQ zwart zoals die CAD3. Dat is spijtig, want je wilt graag een soortgelijke kleur terug hebben natuurlijk. Die oude CAD3 kostte destijds wel f 2900 !! Het was een fijn frame en zag er prima afgewerkt uit. Alleen de "lak" kwam al na 3 jaar los omdat er zich "blisters"vormden onder lak en daardoor viel die lak eraf op een aantal plekken. Claims destijds werden aanvankelijk afgewezen maar uiteindelijk stemde men er in toe dat we het frame opstuurden waarna het overspuiten weer geruime tijd zou duren. Maanden zei men. Omdat de berijder regelmatig koerste heeft hij besloten de plekken zelf maar aan te tippen met lak.
We wachten nu maar af wat ver besloten wordt bij Cannondale.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
- Forum-lid HC
Marconi schreef:superrose schreef:dan zit het wel goed denk ik, ben benieuwd, houd me op de hoogte van de afloop please
Doe ik ! Gisteravond het frame afgeleverd bij Van Herwerden. Prima zaak, enthousiast personeel en heel behulpzaam.
Men zei wel dat Cannondale, indien ze dat frame vergoeden door een ander frame te geven, dit frame iedere kleur kan hebben. Dus niet hetzelfde BQ zwart zoals die CAD3. Dat is spijtig, want je wilt graag een soortgelijke kleur terug hebben natuurlijk. Die oude CAD3 kostte destijds wel f 2900 !! Het was een fijn frame en zag er prima afgewerkt uit. Alleen de "lak" kwam al na 3 jaar los omdat er zich "blisters"vormden onder lak en daardoor viel die lak eraf op een aantal plekken. Claims destijds werden aanvankelijk afgewezen maar uiteindelijk stemde men er in toe dat we het frame opstuurden waarna het overspuiten weer geruime tijd zou duren. Maanden zei men. Omdat de berijder regelmatig koerste heeft hij besloten de plekken zelf maar aan te tippen met lak.
We wachten nu maar af wat ver besloten wordt bij Cannondale.
Voor zover ik weet, biedt Cannondale ALTIJD een kleur optie aan de dealer tenzij ze het gewoonweg niet hebben, dus mochten ze alleen nog maar BBQ Black frames hebben voor garantie, tja dan krijg je die ook. Anders bieden ze altijd een kleur optie aan hoor.....
Home is where your heart is!
Cannondale and nothing else
Cannondale and nothing else
jaccoB schreef:nee sorry moustache, je hebt t verkeerd. geen buik niet te dure fiets en de koffieplek is gewoon thuis. verkeerd in geschat! maar wat ben je zelf qua fietsere aangezien je snor zal je een te grote mond hebben dus ik gok een vliegen vanger?
Gave eerste post.
Gevalletje "op zijn teentjes getrapt"?