Scott
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
De Contessa's zijn dames frames, dus als je graag met bloemetjes op je frame wilt rijden .
Ja de zadelpen moet je afzagen, dus je moet wel weten hoe hoog je wilt zitten. De R2 is wel met dura-ace, de R4 is eigenlijk volledig uit balans qua kosten. Je hebt een schitterend frame en middenklasse groep, wielen en verdere opbouw. Het gewicht zal wel redelijk kloppen, maar het is wel zonder pedalen, er komt dus nog een keertje 200-300 gram bij.
Ja de zadelpen moet je afzagen, dus je moet wel weten hoe hoog je wilt zitten. De R2 is wel met dura-ace, de R4 is eigenlijk volledig uit balans qua kosten. Je hebt een schitterend frame en middenklasse groep, wielen en verdere opbouw. Het gewicht zal wel redelijk kloppen, maar het is wel zonder pedalen, er komt dus nog een keertje 200-300 gram bij.
Vind het niet zo'n super aanbieding... Zou gaan voor een los frame, Dura Ace en wat duurdere wielen. Echter heb je dan geen geintregreerde zadelpen volgens mij. Kompleet komt hij dan op ongeveer €4000 uit, met bijvoorbeeld Fulcrum R1 wielen.
Die bloemetjes had ik niet gezien maar met dat roze lijntje ging me al een klein lampje branden.
ahh, hebben ze dat zo opgelost, R2 met dura, R4 met ultegra. Hadden ze ook nog een witte R4 met dura moeten opbouwen.
Als ik voor 'n los frame ga twijfel ik toch maar met een kleine voorkeur voor de CR1 pro. Deze is welliswaar iets zwaarder + zwaardere vork maar voor 190 gram minder is het ruim 500€ verschil.
Als iemand nog een zwaarwegende reden ziet toch beter een addict te nemen: laat maar komen. Het gebruik zal hoofdzakelijk cyclosportieven (150 km) en criteriums + 15000km training worden.
Als deze scott-selectie gemaakt is blijft er nog over Cervelo en Red Bull.
ahh, hebben ze dat zo opgelost, R2 met dura, R4 met ultegra. Hadden ze ook nog een witte R4 met dura moeten opbouwen.
Als ik voor 'n los frame ga twijfel ik toch maar met een kleine voorkeur voor de CR1 pro. Deze is welliswaar iets zwaarder + zwaardere vork maar voor 190 gram minder is het ruim 500€ verschil.
Als iemand nog een zwaarwegende reden ziet toch beter een addict te nemen: laat maar komen. Het gebruik zal hoofdzakelijk cyclosportieven (150 km) en criteriums + 15000km training worden.
Als deze scott-selectie gemaakt is blijft er nog over Cervelo en Red Bull.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Als het gewicht je niet veel uitmaakt en je dus niet perse een Addict wilt, zou ik naar de geometrie kijken. Ik rij een CR1 in S (52). Een Addict in dezelfde maat is langer en met een kortere balhoofdbuis. Met mijn korte bovenlijf zou dat lastig worden. Als je dan een maatje kleiner wil, kom je waarschijnlijk te diep uit. Hij moet je maar net passen dus.
Tijd om deze site nog eens een kick te geven. Met dank aan Sharkman1 is vandaag toegekomen, een Scott Plasma Ltd.
Heel mooi tijdritframe:
Met z'n 1245gr heeft ie een superlaag gewicht voor een TT.
Jammer genoeg is de zadelpenklem er eentje van 145gr.
Op volle lengte weegt de CR1 vork 386gr:
Heel mooi tijdritframe:
Met z'n 1245gr heeft ie een superlaag gewicht voor een TT.
Jammer genoeg is de zadelpenklem er eentje van 145gr.
Op volle lengte weegt de CR1 vork 386gr:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Die klem is te tunen (met titanium/alu) ben ik op 116 gram gekomen) maar of ik het nogmaals zou doen? Antwoord is waarschijnlijk nee, een tijdritframe onder de 1200 gram krijgen is waanzin aangezien een zeer laag gewicht bij dit soort fietsen eerder een nadeel als een voordeel is (fiets moet stabiel, strak en perfect in balans blijven).
Dit gaat een perfecte tijdritmachine (zonodig voor een beperkt budget) worden waar de eigenaar heel veel plezier aan gaat beleven.
P.s. het gewicht van die vork snap ik niet helemaal. Het is de gelakte versie en alle Aero vorken van Scott die nu geleverd worden (HMF carbon) zitten op 430 of meer (en dan gezaagd).
Dit was de laatste versie van de Plasma uit HMX carbon nu wordt alles uit de Cr1 range uit HMT carbon gemaakt..... (geen idee of je het verschil merkt)
Dit gaat een perfecte tijdritmachine (zonodig voor een beperkt budget) worden waar de eigenaar heel veel plezier aan gaat beleven.
P.s. het gewicht van die vork snap ik niet helemaal. Het is de gelakte versie en alle Aero vorken van Scott die nu geleverd worden (HMF carbon) zitten op 430 of meer (en dan gezaagd).
Dit was de laatste versie van de Plasma uit HMX carbon nu wordt alles uit de Cr1 range uit HMT carbon gemaakt..... (geen idee of je het verschil merkt)
-
- Forum-lid
- Berichten: 710
- Lid geworden op: 16 dec 2005 21:47
Ziet er weer een schitterend frame uit. Zoals we allemaal ondertussen al gewoon zijn van Casran zal het weer een pareltje worden. En qua gewicht moet ie niet onderdoen tegenover andere, zelfs wegfietsen!
Ik verwacht uiteraard het nodige spektakel qua opbouw.
Ik verwacht uiteraard het nodige spektakel qua opbouw.
Nulla tenaci invia est via!
Ilko schreef:Mooi apparaat weer Casran. Het houdt ook niet op he?
Vanwaar deze keuze trouwens? Gaat je Cervelo de deur uit? Of is deze voor erbij?
De is maar tijdelijk. Mijn huidige Cervélo P3C frameset is verkocht, ga ik gauw demonteren en frame naar de koper brengen. In 2008 worden mijn team en ik gesponsord door Cervélo, dus er komt tegen dan een 2008 Cervélo P3C aan... In tussentijd krijg ik de kans om even een Scott Plasma aan de tand te voelen, die achteraf dan weer naar een triatleet gaat (ligt al vast). Én er is vrijdag ook een Cervélo P2C binnengekomen (zie Cervélo topic), die ik even in bruikleen krijg om te testen... De Plasma is dus tijdelijk, maar ik was zó benieuwd om hem uit te testen. Ervaringen volgen nog!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
-
- Forum-lid
- Berichten: 1790
- Lid geworden op: 22 aug 2006 15:22
Mijn 2 scott fietsen, CR1 LTD en Speedster S3
[img=http://img231.imageshack.us/img231/746/ ... 015yc4.jpg]
[img=http://img231.imageshack.us/img231/9207 ... 022hk0.jpg]
[img=http://img231.imageshack.us/img231/746/ ... 015yc4.jpg]
[img=http://img231.imageshack.us/img231/9207 ... 022hk0.jpg]