Ridley
-
- Forum-lid
Hey
Ik zou voor de fenix Sl kiezen Omwille van zijn endurance geometrie. Echter de noah fast heeft ong dezelfde geometrie . Kan dit? Lijkt me toch sterk aangezien dit een aero fiets is...
Mvg
rob
Ik zou voor de fenix Sl kiezen Omwille van zijn endurance geometrie. Echter de noah fast heeft ong dezelfde geometrie . Kan dit? Lijkt me toch sterk aangezien dit een aero fiets is...
Mvg
rob
Ja dat kan zijn. De geometrie komt nagenoeg overeen. Qua rijvaardigheid en rijcomfort zal dit toch wel anders zijn. De Noah zal wel een stukje harder rijden. Er zijn nog merken waarbij dit zo is. Kijk maar naar Specialized tarmac vs venge. Of R3 & S3....rob.vanpamel schreef:Hey
Mvg
rob
~ Each cyclist has its story ~
~ Scott Addict - di2 12 speed - Roval C38 ~
-
- Forum-lid
Ik gooide de fenix Sl over dezelfde boeg als een Specialized Roubaix, Giant Defy,... Aangezien dit pur sang endurance fietsen zijn. Ik veronderstel dat dit dan wat kort door de bocht is.didi641 schreef:Ja dat kan zijn. De geometrie komt nagenoeg overeen. Qua rijvaardigheid en rijcomfort zal dit toch wel anders zijn. De Noah zal wel een stukje harder rijden. Er zijn nog merken waarbij dit zo is. Kijk maar naar Specialized tarmac vs venge. Of R3 & S3....rob.vanpamel schreef:Hey
Mvg
rob
Neen ik denk niet dat je reactie kort door de bocht is. Een Roubaix heeft een volledig andere geo dan bv de Venge. Het verschil Fenix vs Noah zal voornamelijk in rijeigenschappen zitten. Het valt mij bv op dat een noah ook een hoge balhoofd heeft tov andere aero modellen. De Fenix sl is een endurance fiets, maar ik denk dat de fiets toch nog iets meer koerseigenschappen heeft dan een echte klassieker. Sowieso zal dit een top (comfort) fiets zijn voor een betaalbare prijs. Er staat trouwens een mooie omschrijving op cycling.berob.vanpamel schreef:Ik gooide de fenix Sl over dezelfde boeg als een Specialized Roubaix, Giant Defy,... Aangezien dit pur sang endurance fietsen zijn. Ik veronderstel dat dit dan wat kort door de bocht is.didi641 schreef:Ja dat kan zijn. De geometrie komt nagenoeg overeen. Qua rijvaardigheid en rijcomfort zal dit toch wel anders zijn. De Noah zal wel een stukje harder rijden. Er zijn nog merken waarbij dit zo is. Kijk maar naar Specialized tarmac vs venge. Of R3 & S3....rob.vanpamel schreef:Hey
Mvg
rob
~ Each cyclist has its story ~
-
- Forum-lid
OK thx! Met deze kennis valt een helium ook in het bereik. Ik had onlangs men positie op de fiets laten bepalen en daarbij bleek dat ik nood had aan een vrij hoge stack. Ze hadden daar specialized Roubaix aangeraden maar die vind ik vrij duur. Maar de geometrie van Ridley past perfect.
-
- Forum-lid
Ik heb bewust nog niet naar prijzen gekekencasier85 schreef:Let wel. De Helium is ook een stuk duurder dan de Fenix!
-
- Forum-lid
De gewone helium zal toch niet heel veel duurder zijn denk ik? De erg hoge balhoofdbuis van al de ridleys had van mij niet gehoeven. de balhoofdbuis bij een helium of noah had toch een cm of 1,5 lager gemogen van mij.
Wat ook vreemd is dat het balhoofd van een helium hoger is dan de nieuwe fenix sl.
Wat ook vreemd is dat het balhoofd van een helium hoger is dan de nieuwe fenix sl.
Mijn eerste koersfiets is een feit.
Ridley Noah SL-40 met mechanische Ultegra en Fulcrum R3 wielset.
Net geleverd en eerste 60km-ritje al gedaan.
K ben er heel blij mee en vind het zelf een heel geslaagd model. De snelheidswinst tov de MTB waarmee ik tot op heden alles fietste overtreft m'n verwachtingen.
Ridley Noah SL-40 met mechanische Ultegra en Fulcrum R3 wielset.
Net geleverd en eerste 60km-ritje al gedaan.
K ben er heel blij mee en vind het zelf een heel geslaagd model. De snelheidswinst tov de MTB waarmee ik tot op heden alles fietste overtreft m'n verwachtingen.
- Japierossi
- Forum-lid
prachtig geheel! Meestal schreeuwt een aero-bike om hoge wielen, maar dit misstaat zeker niet.