Het dopingtopic 2.0
-
- Forum-lid
Daphne Schippers liep al erge snelle tijden voor dat de ging focussen oo de sprint. Het acne slaat al helemaal nergens op want als je eiwitten tabletten shakes gebruikt krijg je ook acne sommige mensen zijner gevoelig voor andere niet. De Telegraaf methode van onderzoek is zo ie zo een lachertje. Waarschijnlijk gebruikt zijn zoontje ook wat spuiten om beter te hockyen. Gewoon legaliseren hoeft zijn zoontje ook niet meer te ontkennen dat die doping gebruikt.
-
- Forum-lid
Volgens mij dienen die hoogtestages alleen om het verhoogde aantal en de grootte van de rode bloedcellen een geaccepteerde verklaring te geven. Met een zorgvuldig gedoseerde EPO kuur kun je precies hetzelfde bereiken.
Dus als je de oude norm van bovengrenswaarde hematocriet zou hanteren ipv de huidige epo testen dan is er inderdaad weinig verschil.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Dus in feite beweer je dat hoogtestages gedaan worden/werden om epo kuren te verdoezelen?Hans-Je-Pence schreef: ↑16 nov 2017 10:59Volgens mij dienen die hoogtestages alleen om het verhoogde aantal en de grootte van de rode bloedcellen een geaccepteerde verklaring te geven.
Dus dit lichamelijk process is totaal niet aan de orde?:
"Op grote hoogte is de zuurstofdruk van de lucht lager. Daardoor komt er minder zuurstof in het bloed, waardoor de nieren meer erytropoëtine afgeven. Hierdoor worden in het beenmerg meer rode bloedcellen gemaakt en stijgt de hematocriet."
bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Hematocriet
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
Neehoor, ik zeg dat een hoogtstage een soort natuurlijke EPO kuur is.
Ik begrijp best dat je bij die feitelijke hoogtestage natuurlijk ook nog veel bergkilometers maakt dus training en dus wellicht dubbele winst maar voor de verhoogde zuurstofopname kun je net zogoed de epo via een spuit inbrengen.
En wat ik dus eigenlijk bedoel is dat je het ene met het andere kunt verdoezelen en dat ik vermoed dat dit ook hier en daar wel gebeurt.
Waarom zou je de moeite nemen om op een eenzame bergtop te gaan zitten (waar de OOC controleurs niet snel heen gaan) als je het ook via een zorgvuldig ingesteld kuurtje kunt doen? (de vraag is tevens het antwoord)…waardoor de nieren meer erytropoëtine afgeven…
Ik begrijp best dat je bij die feitelijke hoogtestage natuurlijk ook nog veel bergkilometers maakt dus training en dus wellicht dubbele winst maar voor de verhoogde zuurstofopname kun je net zogoed de epo via een spuit inbrengen.
En wat ik dus eigenlijk bedoel is dat je het ene met het andere kunt verdoezelen en dat ik vermoed dat dit ook hier en daar wel gebeurt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
EPO tot waarde 50 verhogen heb ik niet veel moeite mee. Er is in elk geval een duidelijke grens getrokken.
Less is bore
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
https://www.nu.nl/wielrennen/5009138/ga ... nemen.html
"In mijn boek heb ik een goed gedocumenteerd gerucht herhaald en zo heb ik dat ook weergegeven", liet Gaimon weten. "Ik blijf dan ook bij mijn standpunt. Al zet je een geweer tegen mijn hoofd, dan nog zou ik achter mijn uitspraken blijven staan."
"Ik beweer verder niet dat ik bewijs heb", onderstreepte Gaimon. "Daarom zie ik niet in waarom mijn boek uit de verkoop moet worden gehaald. De enige mensen die het boek van de plank mogen halen, zijn wat mij betreft de lezers."
Die Gaimon is dus gewoon een lul.
Met zijn redenatie kan je alles roepen over iedereen. En dan zeggen dat je toch nergens beweert bewijs te hebben, dus dat het prima is om luk raak wat te roepen?
En wat bedoelt hij met "een goed gedocumenteerd gerucht" .., dat het gerucht vaker opgeschreven is en hij niet de enige/eerste is?
"In mijn boek heb ik een goed gedocumenteerd gerucht herhaald en zo heb ik dat ook weergegeven", liet Gaimon weten. "Ik blijf dan ook bij mijn standpunt. Al zet je een geweer tegen mijn hoofd, dan nog zou ik achter mijn uitspraken blijven staan."
"Ik beweer verder niet dat ik bewijs heb", onderstreepte Gaimon. "Daarom zie ik niet in waarom mijn boek uit de verkoop moet worden gehaald. De enige mensen die het boek van de plank mogen halen, zijn wat mij betreft de lezers."
Die Gaimon is dus gewoon een lul.
Met zijn redenatie kan je alles roepen over iedereen. En dan zeggen dat je toch nergens beweert bewijs te hebben, dus dat het prima is om luk raak wat te roepen?
En wat bedoelt hij met "een goed gedocumenteerd gerucht" .., dat het gerucht vaker opgeschreven is en hij niet de enige/eerste is?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Topsporter = iedereen die professioneel sport, dus laten we zeggen er zijn brood mee verdient en als dat in die tak van sport niet kan, waar anderen naar kijken (meer dan de eigen vrienden en familie) oftewel alle sporters waar het geen hobby meer voor is.
jaren 70 noemde ik omdat vanaf toen dopage in het nieuws kwam, epo en dergelijke, als het al eerder was mijn excuses.
Dope is voor mij chemische (of tegenwoordige ook electrische) middelen, iig alle kracht die je niet op natuurlijke wijze uit je Eigen lichaam haalt, hoogtestages e.d. kun je gewoon doen, dan reageert je eigen lichaam daarop, dat zie ik niet als valsspelen.
Volgens mij zijn er geen sporters clean. de effecten van dope zijn daarvoor te sterk, een clean supertalent wint niet van een goed gedopete subtopper. Ricardo Rico.
Gaimon is een lul, de sporters zijn lullen en lullinnen en wij het publiek zijn ook allemaal lulletjes. Dope houd sport gegijzeld, wat eenmaal is uitgevonden kan niet meer worden teruggestopt in de fles.
jaren 70 noemde ik omdat vanaf toen dopage in het nieuws kwam, epo en dergelijke, als het al eerder was mijn excuses.
Dope is voor mij chemische (of tegenwoordige ook electrische) middelen, iig alle kracht die je niet op natuurlijke wijze uit je Eigen lichaam haalt, hoogtestages e.d. kun je gewoon doen, dan reageert je eigen lichaam daarop, dat zie ik niet als valsspelen.
Volgens mij zijn er geen sporters clean. de effecten van dope zijn daarvoor te sterk, een clean supertalent wint niet van een goed gedopete subtopper. Ricardo Rico.
Gaimon is een lul, de sporters zijn lullen en lullinnen en wij het publiek zijn ook allemaal lulletjes. Dope houd sport gegijzeld, wat eenmaal is uitgevonden kan niet meer worden teruggestopt in de fles.
-
- Forum-lid
Ik zie het in eerste instantie ook gewoon als een ordinaire publicatie stunt van een slimme marketing gast. Het is tenslotte een Amerikaan en die hebben wat rekbaardere begrippen over je eigen gewin halen ten laste van anderen.
Ik heb heel veel filmpjes over mechanische doping bekeken en sommige zijn echt wel heel verdacht; wielen en trappers die blijven draaien bij valpartij bijvoorbeeld. Maar wat me opvalt bij de Cancellara filmpjes is dat het steeds self fulfilling prophecy’s zijn. Deze bijvoorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=8Nd13AR ... e=youtu.be
In eerste instantie denk je dat een motortje inderdaad de meest plausibele verklaring is maar achteraf gezien wordt je gewoon in een bepaalde denkrichting gestuurd die als enige uitkomst heeft dat de theorie kloppend moet zijn..
Ik heb heel veel filmpjes over mechanische doping bekeken en sommige zijn echt wel heel verdacht; wielen en trappers die blijven draaien bij valpartij bijvoorbeeld. Maar wat me opvalt bij de Cancellara filmpjes is dat het steeds self fulfilling prophecy’s zijn. Deze bijvoorbeeld:
https://www.youtube.com/watch?v=8Nd13AR ... e=youtu.be
In eerste instantie denk je dat een motortje inderdaad de meest plausibele verklaring is maar achteraf gezien wordt je gewoon in een bepaalde denkrichting gestuurd die als enige uitkomst heeft dat de theorie kloppend moet zijn..
Ik vindt niet echt verdacht als iemand een knopje of handle bedient voordat hij gaat demarreren. Als een kransje zwaarder schakelen al verdacht is dan mogen ze de rest van het peloton ook wel gaan onderzoeken.
Campagnolo Ultra Dork
Alleen staat Cancellara bekend als iemand die bij mechanische groepen is gebleven, die niet met knopjes te bedienen zijn.
EPO kwam pas in de jaren '90 als dopingmiddel op , al stamt het spul als geneesmiddel uit de jaren '80.
Ordinaire pepmiddelen waren al vroeg in de 20e eeuw in zwang.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig