Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Pak een viaduct, ga op een zwaar verzet en ga uit een lage snelheid versnellen op de helling (naar boven toe).
Als je het frame voelt meebewegen alsware dan kun je zeggen hoe stijf het is. Dit is wel heel afhankelijk van hoe sterk jij bent. Er zijn nog meer soorten stijf met een frame maar dit is wel de basis waar iedereen het over heeft.
Als je het frame voelt meebewegen alsware dan kun je zeggen hoe stijf het is. Dit is wel heel afhankelijk van hoe sterk jij bent. Er zijn nog meer soorten stijf met een frame maar dit is wel de basis waar iedereen het over heeft.
Maak joe woar
Ik zou het toch vrij knap vinden als je het zo voelt, zit toch meer tussen de oren, maar goed, daar valt ook de meeste winst te halen.Fietsen?altijd schreef:Pak een viaduct, ga op een zwaar verzet en ga uit een lage snelheid versnellen op de helling (naar boven toe).
Als je het frame voelt meebewegen alsware dan kun je zeggen hoe stijf het is. Dit is wel heel afhankelijk van hoe sterk jij bent. Er zijn nog meer soorten stijf met een frame maar dit is wel de basis waar iedereen het over heeft.
Toch bijzonder dat wanneer het objectief gemeten word er geen opvallende waardes uitkomen in negatieve zin.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Ik zou het tussen die bmc en de canyon echt niet voelen. Maar ik had eerst een Sensa Romagna en toen ik mn caad10 kreeg voelde ik echt het verschil. De Sensa bewoog mee en de caad niet.
Maak joe woar
Maar na 3 ritjes voelt alles weer gelijk...
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Ik heb ook op een full carbon fiets gereden (pinarello). Ik voelde geen verschil met mn caad. Ik ben niet zo sterk maar als het verschil groot genoeg is voel je het wel, moet het wel van een slappe fiets naar echt een duidelijk stijvere zijn. Ook in sturen is t beter.
Maak joe woar
Klopt, maar als ik na een winter op het 12 jaar oude werkpaard weer overstap op de racebak, dan is dat verschil gigantisch. Dat merk je alleen bij aanzetten en een beetje in de bochten. Eenmaal op kruissnelheid is er geen waarneembaar verschil, en na het derde ritje weet je inderdaad niet beter, maar dat een verschil in stijfheid voelen alleen tussen de oren zit is dikke onzin.havana schreef:Maar na 3 ritjes voelt alles weer gelijk...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik moet zeggen dat de nieuwe ultimate cf slx ook slapper voelt dan de vorige cf sl en zeker tov mijn scott foil. Vooral te voelen aan de voorkant van het frame. Moet zijn dat canyon ingezet heeft op comfort zeker...
Mijn CX is binnen. Erg blij met mijn Inflite AL 9.0. Net in elkaar gezet. Komende dagen eens verder en goed afstellen.
Alvast wel een vraag. Klopt het dat je wat hoger zit tov de grond als je afstans bottombracket zadel gelijk houdt aan die van mijn racer (Ultimate AL SLX)? Of is dat perceptie?
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Alvast wel een vraag. Klopt het dat je wat hoger zit tov de grond als je afstans bottombracket zadel gelijk houdt aan die van mijn racer (Ultimate AL SLX)? Of is dat perceptie?
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Ik denk dat ik te licht ben en te weinig piek vermogen heb om in zulke situaties iets te merken.Fietsen?altijd schreef:Pak een viaduct, ga op een zwaar verzet en ga uit een lage snelheid versnellen op de helling (naar boven toe).
Als je het frame voelt meebewegen alsware dan kun je zeggen hoe stijf het is. Dit is wel heel afhankelijk van hoe sterk jij bent. Er zijn nog meer soorten stijf met een frame maar dit is wel de basis waar iedereen het over heeft.
@meuk,
Is geen perceptie. Heb ik ook met mijn crosser. Je hebt net als met een 4x4 model van een personenwagen wat meer bodemspeling nodig zal ik maar zeggen
Is geen perceptie. Heb ik ook met mijn crosser. Je hebt net als met een 4x4 model van een personenwagen wat meer bodemspeling nodig zal ik maar zeggen