Ervaring met staal
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Ik heb nog een stel van die remgrepen liggen Mooie fiets man!
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Heeft iemand nog de link naar de jaren 70, 80 en 90 brochures van Koga Miyata? Kan 'm nèrgens meer vinden
Die heb ik destijds op de website van Koga gevonden. En daar staan ze nog: http://www.koga.com/koga/mijn-koga/oude-brochures//theodorocampagnolo schreef:Heeft iemand nog de link naar de jaren 70, 80 en 90 brochures van Koga Miyata? Kan 'm nèrgens meer vinden
-
- Forum-lid
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06
Hier ook even plaatjes en specs van mijn nieuwe stalen fiets plaatsen...
Een stalen Cascarsi, het huismerk van Wielerhuis Meulenreek. Hiervan hadden/hebben ze er nog een aantal op zolder hangen: 'new old stock' heet dat geloof ik....
Buizen van Columbus SLX (op het kaartje van de fabriek en onder op het bracket staat CLX). In elk geval met een 'helix' aan de binnenkant ter versteving van de buis. Dat was te voelen.
Laten poedercoaten naar wens. Gehele liggende achtervork, patten en vorkkroon verchroomd. Door het bewolkte weer komt het contrast tussen het chroom en de lak wat minder naar voren dan in het echt.
Opgebouwd met 105 triple en wielset van Zoran (novatec naaf met CFX velg).
Nette oplossing om te voorkomen dat de kabel tegen het frame schuren. ik denk dat ik de stickers op de vork weg haal.
Een stalen Cascarsi, het huismerk van Wielerhuis Meulenreek. Hiervan hadden/hebben ze er nog een aantal op zolder hangen: 'new old stock' heet dat geloof ik....
Buizen van Columbus SLX (op het kaartje van de fabriek en onder op het bracket staat CLX). In elk geval met een 'helix' aan de binnenkant ter versteving van de buis. Dat was te voelen.
Laten poedercoaten naar wens. Gehele liggende achtervork, patten en vorkkroon verchroomd. Door het bewolkte weer komt het contrast tussen het chroom en de lak wat minder naar voren dan in het echt.
Opgebouwd met 105 triple en wielset van Zoran (novatec naaf met CFX velg).
Nette oplossing om te voorkomen dat de kabel tegen het frame schuren. ik denk dat ik de stickers op de vork weg haal.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Mooie, erg 'ingetogen' ogende fiets, maar dat zal de bedoeling ook wel zijn geweest. Ziet er niet 'exclusief' (in de zin van kostbaar, wel als verschijning ) uit, dus niet zo interessant voor het overal op de loer liggende dievengilde . Is de fiets ook bedoeld als 'klimfiets' (want 'triple') en wat weegt hij ongeveer? In elk geval veel fijne ritten toegewenst!
60 x Ventoux
De keuze voor de 'ingetogen' looks is inderdaad bewust. Ik ben gewoon niet zo'n fan van al die drukke/flashy fietsen van oversized gevormd aluminium en/of carbon. Een slanke, stalen fiest is in mijn ogen veel eleganter. Maar dat is inderdaad smaak...
Is niet specifiek bedoeld als klimfiets. Dit is mijn enige fiets, en ik vind het een prettig idee om zonder sleutelen altijd het juiste verzet bij me te hebben. Bovendien ben ik geen afgetrainde superlichte klimmer of wannabe prof . Vandaar de keuze voor triple.
Geen idee wat de fiets weegt. Is zeker niet de lichtste fiets. Ik heb 'm nog niet gewogen, want dat interesseert me eigenlijk niet echt.
In de winkel wel het losse, ongelakte frame gewogen (zonder voorvork). Als ik me niet vergis was 1.8 of 1.9 kilo.
Is niet specifiek bedoeld als klimfiets. Dit is mijn enige fiets, en ik vind het een prettig idee om zonder sleutelen altijd het juiste verzet bij me te hebben. Bovendien ben ik geen afgetrainde superlichte klimmer of wannabe prof . Vandaar de keuze voor triple.
Geen idee wat de fiets weegt. Is zeker niet de lichtste fiets. Ik heb 'm nog niet gewogen, want dat interesseert me eigenlijk niet echt.
In de winkel wel het losse, ongelakte frame gewogen (zonder voorvork). Als ik me niet vergis was 1.8 of 1.9 kilo.
-
- Forum-lid
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21
Erg licht voor een stalen frame! Ik zou de sticker op de vork gewoon laten zitten, erg mooie fiets hoor!barthoo schreef:Als ik me niet vergis was 1.8 of 1.9 kilo.
Dat klopt inderdaad... . De vorkkroon was afgeplakt met tape, en die is er niet afgehaald voordat 'ie naar de spuiter ging. Nadat de vork gespoten was, ging de tape eraf en kwam de roest tevoorschijn.maxwell schreef:Mooie eindresultaat hoor! Plaatje! Mooie rechte vork!
zit er nou in het opengewerkte gedeelte van de vorkkroon alweer wat roest?
Dit wordt nog opgelost (uiteraard). Als het goed is komt er een andere vork in, zonder roest