Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

tjb
Forum-lid

Gebruikersavatar tjb 21 mei 2010 19:15

@Livio Livius, mooie caad9, ik weet dat die kleur BBQ en letters er nog veel mooier in het echt uitzien dan foto's. Ook wel leuk afgemonteerd.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 21 mei 2010 19:33

cliors schreef:Mooie Caad 9, wat voor een voorvork heb je er nu inzitten?

TJB schreef:@Livio Livius, mooie caad9, ik weet dat die kleur BBQ en letters er nog veel mooier in het echt uitzien dan foto's. Ook wel leuk afgemonteerd.

@Cliors, niet de originele alu vork maar ouder type carbon vork van Cannodale. Opgepikt bij Epbike.

@TJB, naast Ti toch wel mijn favoriet qua kleur - niet druk en tijdloos

Aanvullend Stronglight kettingbladen.
What makes the boat go faster?

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 21 mei 2010 21:45

Toch ook nog steeds in van mijn favorieten de Caad 9.
Licht, stijf en toch comfortabel, hoe gek dit ook klinkt.
Jammer dat losse frames erg duur zijn... (anders was ik er vast eentje aan het opbouwen voor mezelf)
Niets is wat het lijkt..

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 21 mei 2010 21:48

maurice schreef:Toch ook nog steeds in van mijn favorieten de Caad 9.
Licht, stijf en toch comfortabel, hoe gek dit ook klinkt.
Jammer dat losse frames erg duur zijn... (anders was ik er vast eentje aan het opbouwen voor mezelf)

Valt mee, af en toe duitse Ebay in de gaten houden.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 21 mei 2010 22:37

Mooie caad9 maar persoonlijk vond ik die Scott team issue zowel qua rijeigenschappen (objectief) als looks (smaak) een flink stuk fraaier/hoogwaardiger.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 21 mei 2010 22:42

Sharkman 1 schreef:Mooie caad9 maar persoonlijk vond ik die Scott team issue zowel qua rijeigenschappen (objectief) als looks (smaak) een flink stuk fraaier/hoogwaardiger.

Ik ook en begon het frame steeds meer te zien als kunst maar ja met de Scott moet gewoon gereden worden en dat vond ik qua frame gewoon zonde. Dus toch maar de deur uit en iets mainstream terug. Maar je hebt helemaal gelijk, soms wint ratio het van emotie.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 21 mei 2010 23:50

Geloof dat ik je dan moet teleurstellen. Die team issues gaan doorgaans net zo lang of langer mee als de Caad frames (gewicht zegt weinig over duurzaamheid, goede lasser des te meer). Ken een forumlid die er al ca. 50.000 km met zijn team issue op heeft zitten. Ok hij weegt niet alteveel en rijd ook door de pekel waardoor een nieuwe laklaag op zijn plek zou zijn, maar toch....

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 22 mei 2010 00:35

Livio Livius schreef:
Sharkman 1 schreef:Mooie caad9 maar persoonlijk vond ik die Scott team issue zowel qua rijeigenschappen (objectief) als looks (smaak) een flink stuk fraaier/hoogwaardiger.

Ik ook en begon het frame steeds meer te zien als kunst maar ja met de Scott moet gewoon gereden worden en dat vond ik qua frame gewoon zonde. Dus toch maar de deur uit en iets mainstream terug. Maar je hebt helemaal gelijk, soms wint ratio het van emotie.

Wat is er dan beter aan dat iemand anders ermee gaat rijden? Of hangt die hem wel aan de muur en is je gemoed zo gekalmeerd?;)

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 22 mei 2010 00:41

LVGH schreef:
Livio Livius schreef:

Wat is er dan beter aan dat iemand anders ermee gaat rijden? Of hangt die hem wel aan de muur en is je gemoed zo gekalmeerd?;)

Dat is dus ook gebeurt. Verkocht en nu rijdt iemand anders erop. Persoonlijk vond ik het gewoon zonde worden om op zo'n prachtig frame te rijden.

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 22 mei 2010 01:12

Toch jammer. Want als je zo'n fiets gewoon gebruikt waar-ie voor bedoeld is heb je er ook het meest plezier van. Kon je er niet gewoon een mooiweerfiets van maken? Titanium kan toch wel redelijk tegen pekel? ;) Overigens, niet dat er iets mis is met je nieuwe aanwinst, integendeel.

Vandaag mijn twee alu rossen nog eens op de foto gezet. Op de wielen van de CAAD4 zitten reflectiedingen omdat ik er wel eens mee in het donker rijd. De lampjes er wel even afgehaald voor de foto ;) Is de ketting trouwens niet te lang? Ik heb 'm op dezelfde maat gemaakt als de vorige maar op de foto staat de derailleurarm niet helemaal horizontaal. Verzet is 52/38 icm max. 25 achter.
Afbeelding Afbeelding

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 22 mei 2010 01:18

Livio Livius schreef:

He? Dus je hebt die Scott de deur uit gedaan omdat je het te zonde vondt om erop te rijden?

Begrijp ik het zo goed? Indien 'ja'. Madhouse :rolleye: en ik niet begrijpen :D

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 22 mei 2010 01:26

ZorroI schreef:
Livio Livius schreef:

He? Dus je hebt die Scott de deur uit gedaan omdat je het te zonde vondt om erop te rijden?

Begrijp ik het zo goed? Indien 'ja'. Madhouse :rolleye: en ik niet begrijpen :D

Mvg, Zorro

Tsja Madhouse. Teveel fietsen en frames op een gegeven moment. Litespeed, Cannondale, Canyon AL (staat op de computrainer), Voodoo Wanga, Cube Reaction. (losse frames Van Nicholas Chinook, Van Nicholas Zion, Scott Jean Delatour). Je kunt niet op alle fietsen rijden en eega begon te klagen.

Plaats reactie