Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

jada
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2009 21:55

jada 22 jul 2011 19:50

Pedro schreef:
Hopelijk kan ik met deze naam en de afwerking van de fiets scoren hier in het china topic omdat het een eigen creatie word.
Ik ben erg benieuwd naar jouw creatie.
Het denken over en het bedenken van het ontwerp van jouw unieke fiets is toch een fantastisch proces.
Het kost een hoop tijd en is soms wat frustrerend maar als je dan aan de gang gaat en het wordt zoals je het voor ogen had dan
is dat toch om van te genieten.

Alleen al je verhaal over de naam en het type, man heerlijk die creativiteit.

Succes, en laat a.u.b. je voortgang hier zien.

Mvg. Jan

pedro koi
Forum-lid
Berichten: 82
Lid geworden op: 11 jun 2011 18:19

pedro koi 22 jul 2011 20:31

Dank u jan
De andere 2 fietsen waren voor de kits en die wilden geen eigen naam gebruiken vandaar de merk naam, al kon eigenlijk protettore ook wand ze dragen men eigen achter naam.

Nu deze word dus volledig custom made.
Als wielset komt er men nagel nieuw hand gespaakte wielset in 105 naaf met regida dpx velgen
De banden zullen waarschijnlijk fluo groen worden zelfde kleur wat de kader gaat krijgen.
Over de rest ben ik nog niet uit zadel stuurlint en groep.

Nu goed eerst wachten dus op het frame stuur zadelpen vork die maandag de post op gaat normaal gezien.
Alles terug afkomstig van flyxi.
Enkel nadeel de persoon hinds wil niks versturen onder reparatie stukken enkel als gift of fiets onderdelen al is men laatste zending deze week door gekomen na 10 dagen post en zonder extra kosten.

mvg pedro

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 26 jul 2011 11:57

Deze hoort hier ook thuis. Rijdt subliem, maar dat is waarschijnlijk ook omdat de geometrie mij bijzonder goed past.
Ik had hetzelfde frame eerst van een 'echte' Chinees (http://www.gotobike.com.cn/gs_detail.as ... vid=500027" onclick="window.open(this.href);return false;), maar omdat het zo goed beviel heb ik een 2e frame in Engeland gekocht omdat ik het gespoten mooier vind. (prijsvraag vwb de webshop ;) )

Afbeelding

Afbeelding

Voor wie de buildlist interessant vindt:
Frame/vork: Ribble Sportive Bianco
Groep: Ultegra 6700
Ketting: KMC Gold, de simpele variant
Bracketlagers: Hope Pro Ceramic
Stuur: Pro zonder decals
Stuurpen: Deda Quattro
Zadelpen: Ritchey Pro (wet black alu variant)
Bidonhouders: Tao alu
Zadel: San Marco Regale alu rails
Deze wielen komen overigens van Frieke. (DT velg, DT240naaf, Competition spaak, Hope quick release)

Vwb de rijeigenschappen.
Het is een stabiele fiets, ook bij afdaling aan 80km/u. Niet knalstijf, maar wel meer dan voldoende. Je komt er na een lange tocht niet met spierpijn vanaf, althans, niet omdat je alle klappen hebt moeten verwerken die via de fiets terug je lijf in kwamen.
Gewicht? Geen idee, niet super licht, maar meer dan voldoende in deze prijsklasse. Voor mij is dit minder een item omdat ik van de, pak 'm beet, 8000km die ik momenteel per jaar fiets er hooguit 300km (?gokje?) bergop fiets. Anderzijds, met een setje klimwielen win je snel onsjes.
Anima Sana In Corpore Sano.

ademort
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mar 2008 21:05

ademort 26 jul 2011 19:10

Modbreak: lees de forum- en topicregels.

ademort
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 23 mar 2008 21:05

ademort 26 jul 2011 21:01

ademort schreef:Modbreak: lees de forum- en topicregels.
ik snap dit niet. Eerder op de topic is te zien precies dezelfde fiets maar andere kleur en dat mag. Wat is het punt van het grote china topic als je je fiets niet mag aantonem op de website.
Adje

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 jul 2011 21:03

Omdat we niet langer wensen mee te werken aan illegale praktijken. Toen het nog om een zeer beperkt aantal frames was het tot daaraan toe. Maar nu er massaal namaak geimporteerd wordt is het niet de bedoeling dat dit topic daar een uithangbord voor is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

jada
Forum-lid
Berichten: 114
Lid geworden op: 24 jan 2009 21:55

jada 26 jul 2011 21:29

Ik wilde na een paar dagen knutselen een tussentijds beeld krijgen van mijn projectje.
Even de boel provisorisch in elkaar gezet.
Meteen even wat foto's gemaakt voor de liefhebbers.

Ik verwacht morgen aan de gang te kunnen gaan met blanke lak en voor het weekend te starten met de opbouw.
De Ultegra triple groep is binnen en de andere onderdelen staan klaar om het geheel verder af te maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als de fiets klaar is volgen nog wat foto's.

Mvg. Jan
Laatst gewijzigd door jada op 26 jul 2011 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

mda1
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 10 aug 2010 16:18

mda1 26 jul 2011 22:36

In een woord: Wow!

Dat is echt een hele nette fiets aan het worden waar menig grote fabrikant jaloers op zou zijn. Petje af Jada.

dennad
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 31 jul 2009 20:34
Locatie: Heerhugowaard

dennad 27 jul 2011 09:37

Pfff, wat een kunstenaar!!

Knap werk!!

dmmdzm
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 okt 2010 09:48

dmmdzm 27 jul 2011 13:32

Jazekers, de eerste foto's van het frame:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu hopen dat hij nog snel geleverd wordt...
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset

rinke
Forum-lid
Berichten: 899
Lid geworden op: 21 jan 2010 10:10

rinke 27 jul 2011 14:25

Tjemig Jada, echt enorm mijn petje af! Oppassen dat je schema niet 'gestolen' wordt door de grote fabrikanten!! Dit zou mezelf echt nooit lukken!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jul 2011 17:45

@yada: erg knap gedaan!!
Less is bore

Plaats reactie