Cube
-
- Forum-lid
foto's verwijderd, want horen hier niet thuis...
Laatst gewijzigd door Tom Jacobs op 04 mar 2012 22:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Jammer dat het frame te klein is. Het zadel zal het ook niet lang uithouden in deze positie..
-
- Forum-lid
Ik hecht bijzonder weinig waarde aan merken en nog minder aan status. Voor beide betaal je veel, soms teveel. Ik wou liefst een fiets vrij van opschriften (voor zover dat mogelijk was). In feite een wit product, alleen dan zwart.... Over de inruilwaarde maak ik me sowieso weinig illusies. Daarvoor koop ik geen fiets...
Snap opmerking over kader en zadel niet. Deze maat past (56) past mij perfect. Positie van stuur en zadel(pen) zijn professioneel afgesteld (dus niet door mezelf) op basis van een meting uit het verleden. De positie van het zadel is vrij extreem, maar binnen het daarvoor voorziene klemgebied.
Snap opmerking over kader en zadel niet. Deze maat past (56) past mij perfect. Positie van stuur en zadel(pen) zijn professioneel afgesteld (dus niet door mezelf) op basis van een meting uit het verleden. De positie van het zadel is vrij extreem, maar binnen het daarvoor voorziene klemgebied.
De positie van het stuur en zadel zullen wel kloppen, en je zult hier vast wel fijn op zitten, maar dit frame is echt te klein voor je... Met een groter frame had je een hogere balhoofdbuis, en daardoor minder spacers onder je stuurpen. En een langere bovenbuis, waardoor je zadel meer naar voren kan op zijn rails. Dus je had in dezelfde houding op de fiets gezeten, alleen met alle onderdelen wat meer op hun natuurlijke positie. Nu is het met spacers en zadelpositie opgelost, maar een groter frame was beter geweest.Tom Jacobs schreef:Ik hecht bijzonder weinig waarde aan merken en nog minder aan status. Voor beide betaal je veel, soms teveel. Ik wou liefst een fiets vrij van opschriften (voor zover dat mogelijk was). In feite een wit product, alleen dan zwart.... Over de inruilwaarde maak ik me sowieso weinig illusies. Daarvoor koop ik geen fiets...
Verder een erug mooie fiets hoor. Ik ben geen fan van het glanzend stuurtape en de 'waslijnen', maar de wielen zijn echt top.
-
- Forum-lid
Ik heb deze fiets 2de hands gekocht (is wel een ongebruikte fiets). Voor de aankoop heb ik aan de persoon die mij heeft opgemeten en mijn vorige fiets heeft afgesteld, gevraagd welke maat binnen de de cube kaders het best mij met paste en dat was wel degelijk een 56. Mijn vorige kader was een Large van Giant en die was dan weer net te groot. Toen zat het zadel helemaal achter tegen en had ik ook nog een fors ingekorte stuurpen.
Ik ben blijkbaar net een tussenmaatje....
Zelfs als de 58 beter was geweest dan kan ik hier toch nog perfect mee leven want het was een koopje. Ik zit perfect en de positie van stuur en zadel storen me niet zo. Het blinkende stuurlint is ook niet zo mijn ding, maar dat ga ik toch eerst verslijten De waslijnen; tja... je kan niet alles willen in het leven.
Ik ben blijkbaar net een tussenmaatje....
Zelfs als de 58 beter was geweest dan kan ik hier toch nog perfect mee leven want het was een koopje. Ik zit perfect en de positie van stuur en zadel storen me niet zo. Het blinkende stuurlint is ook niet zo mijn ding, maar dat ga ik toch eerst verslijten De waslijnen; tja... je kan niet alles willen in het leven.
- thestudent
- Forum-lid HC
Iets zegt me dat dit geen cube is... ach ben een vent en rijdt met 3 cm meer drop en dan gaat het net.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
Sorry hoor jongens, maar wat zijn sommige onder jullie mierenneukers....
Ik laat gewoon de foto's van m'n nieuwe fiets zien, die voor mij persoonlijk helemaal top is en fantastisch rijdt. Ik vraag helemaal niet wat jullie persoonlijke voorkeuren zijn. De opmerking over de maat is terecht, maar is ondertussen tot 3 keer toe aangehaald, dus het is wel duidelijk. Ik zal de mening nog eens vragen aan die man die me heeft opgemeten, maar voor mij is het zo goed.
De fiets is bij iemand gekocht die alle onderdelen uit Amerika laat komen en als hobby (fietsen) en vooral wielen in elkaar steekt. Z'n vader doet hetzelfde voor prof renners dus hij is uit het goeie hout gesneden. Het is een fiets met een winkelwaarde tussen de 4000-5000euro en dat had ik er nooit aan kunnen/mogen geven (van m'n vriendin). Heb er een mooie prijs voor betaald (wel veel meer als 500euro natuurlijk....), dus dan vind ik dat je bepaalde consessies mag doen.
Ik laat gewoon de foto's van m'n nieuwe fiets zien, die voor mij persoonlijk helemaal top is en fantastisch rijdt. Ik vraag helemaal niet wat jullie persoonlijke voorkeuren zijn. De opmerking over de maat is terecht, maar is ondertussen tot 3 keer toe aangehaald, dus het is wel duidelijk. Ik zal de mening nog eens vragen aan die man die me heeft opgemeten, maar voor mij is het zo goed.
De fiets is bij iemand gekocht die alle onderdelen uit Amerika laat komen en als hobby (fietsen) en vooral wielen in elkaar steekt. Z'n vader doet hetzelfde voor prof renners dus hij is uit het goeie hout gesneden. Het is een fiets met een winkelwaarde tussen de 4000-5000euro en dat had ik er nooit aan kunnen/mogen geven (van m'n vriendin). Heb er een mooie prijs voor betaald (wel veel meer als 500euro natuurlijk....), dus dan vind ik dat je bepaalde consessies mag doen.