Op vraag van apojapo iets grotere en recentere foto's.
Op het inkorten van de vork na, is er na aankoop niks veranderd.
Ik reed op een goeie 4 weken net geen 1000 km met deze fiets, waaronder een 5 daagse bi-transalp over de Dolemieten.
Ik kan er enkel heel tevreden van zijn. De kortere bovenbuis (in vergelijking met m'n Ridley, die anderhalve cm langer is) maakt dat de fiets een stuk makkelijker, comfortabeler is in een lange afdaling.
Na 5 dagen klimmen over 13 cols, waarvan een rit van 210 km, geen centje pijn, dus de afstelling is nagenoeg perfekt.
Graag nog een vraagje voor de Fulcrum 1 rijders onder ons.
Bij aankomst op de Grossglockner (2509 m) regende het, in de afdaling merkte ik dat er een knarsend geluid van de achterrem kwam. Bij nazicht bleek dat de velgrand van het achterwiel een soort bobbeltjes vertoont. Het lijkt wel of er een stukje alu meer is bijgekomen. Het gaat hier om bobbeljtes van maximaal enkele mm lang. Bij het controleren van de remblokken, bleek dat er 2 stukjes alu in het remblokjes zaten. Dit veroorzaakte dus het lawaai.
Zijn er mensen die hier ook ervaring, desnoods met andere wielen, mee hebben.
Op m'n Mavic Elite velgen heb ik dit nog nooit voorgehad (>30.000 km).
Scherpe foto's hiervan nemen lukt me niet, aangezien de zoom functie van m'n toestel defekt is
Uiteindelijk heb ik de afdaling toch met de wagen (die boven stond te wachten) moeten afleggen. De temperatuur was inmiddels gezakt tot 1°C, en de mist was zo hevig dat het ronduit gevaarlijk werd. Onnodig te zeggen dat ik zowat bevroor op m'n fiets.