Pagina 113 van 745

Geplaatst: 03 jul 2007 19:34
door coureurke01
C a s r a n schreef:Best wel mooie frames, die Pinarello Paris carbon!
Zeker een volledig wit framepje zie ik nog wel zitten... Kan iemand me zeggen hoeveel het frame en de Onda vork exact (!) wegen?
En wie overtuigt me dat dit een goede optie is binnen die prijsklasse?


Is dat een deda newton stuurpen met een hoek van 0° graden? Ik vind op de site van deda enkel stuurpennen met 80°/100°.

Alvast bedankt....

Groetjes Roy

Pina toch betaalbaar?

Geplaatst: 03 jul 2007 21:13
door derrad
Omdat de huidige prijzen van de nieuwe (volledig carbon ) Pina's de pan uit rijssen en ik dacht dat dit niet voor mij weggelegd was, bleek dit toch anders uit te pakken

Wat ik uiteindelijk gevonden heb is een nieuw F4:13 frame (kleur naar keuze)
dit frame heb ik op laten bouwen door een officiele Pinarello dealer.
met Ultegra, MAvic Ksyrium, en alles carbon)
voor de prijs van.....nog geen €2800,- (mooie fiets toch lijkt mij en betaalbaar)
ik ben er blij mee!

zie foto

positieve en of negatieve reactie's zijn welkom!

groet ,Derrad

Geplaatst: 04 jul 2007 00:21
door maurice
Waar zit die dealer??
Krijg graag z'n adres.

Geplaatst: 04 jul 2007 01:15
door max8450
Op vraag van apojapo iets grotere en recentere foto's.
Op het inkorten van de vork na, is er na aankoop niks veranderd.
Ik reed op een goeie 4 weken net geen 1000 km met deze fiets, waaronder een 5 daagse bi-transalp over de Dolemieten.
Ik kan er enkel heel tevreden van zijn. De kortere bovenbuis (in vergelijking met m'n Ridley, die anderhalve cm langer is) maakt dat de fiets een stuk makkelijker, comfortabeler is in een lange afdaling.
Na 5 dagen klimmen over 13 cols, waarvan een rit van 210 km, geen centje pijn, dus de afstelling is nagenoeg perfekt.

Graag nog een vraagje voor de Fulcrum 1 rijders onder ons.
Bij aankomst op de Grossglockner (2509 m) regende het, in de afdaling merkte ik dat er een knarsend geluid van de achterrem kwam. Bij nazicht bleek dat de velgrand van het achterwiel een soort bobbeltjes vertoont. Het lijkt wel of er een stukje alu meer is bijgekomen. Het gaat hier om bobbeljtes van maximaal enkele mm lang. Bij het controleren van de remblokken, bleek dat er 2 stukjes alu in het remblokjes zaten. Dit veroorzaakte dus het lawaai.
Zijn er mensen die hier ook ervaring, desnoods met andere wielen, mee hebben.
Op m'n Mavic Elite velgen heb ik dit nog nooit voorgehad (>30.000 km).
Scherpe foto's hiervan nemen lukt me niet, aangezien de zoom functie van m'n toestel defekt is

Uiteindelijk heb ik de afdaling toch met de wagen (die boven stond te wachten) moeten afleggen. De temperatuur was inmiddels gezakt tot 1°C, en de mist was zo hevig dat het ronduit gevaarlijk werd. Onnodig te zeggen dat ik zowat bevroor op m'n fiets.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 04 jul 2007 10:27
door daniel1975
Mooi ding Derrad!!

quote=maurice]Waar zit die dealer??
Krijg graag z'n adres.[/quote]

Ik weet niet of hij door Derrat in Zierikzee is gekocht, maar probeer http://www.evertsesport.nl eens. Je zit dan wel min of meer vast aan Campa. Denk dat je voor dat geld een F4.13, Centaur, Ksyrium op kunt laten bouwen.

Geplaatst: 04 jul 2007 10:44
door max8450
ApoJapo schreef:Prachtig max, de fulcrum velgen staan perfect. Heb je alleen geen grotere foto's. En waar heb je hem gekocht als ik vragen mag?



Foto's zie hierboven...
Gekocht bij Van Eyck Aalst België

Geplaatst: 05 jul 2007 19:23
door andropov
max8450 schreef:Op vraag van apojapo iets grotere en recentere foto's.
Op het inkorten van de vork na, is er na aankoop niks veranderd.
Ik reed op een goeie 4 weken net geen 1000 km met deze fiets, waaronder een 5 daagse bi-transalp over de Dolemieten.
Ik kan er enkel heel tevreden van zijn. De kortere bovenbuis (in vergelijking met m'n Ridley, die anderhalve cm langer is) maakt dat de fiets een stuk makkelijker, comfortabeler is in een lange afdaling.
Na 5 dagen klimmen over 13 cols, waarvan een rit van 210 km, geen centje pijn, dus de afstelling is nagenoeg perfekt.

Graag nog een vraagje voor de Fulcrum 1 rijders onder ons.
Bij aankomst op de Grossglockner (2509 m) regende het, in de afdaling merkte ik dat er een knarsend geluid van de achterrem kwam. Bij nazicht bleek dat de velgrand van het achterwiel een soort bobbeltjes vertoont. Het lijkt wel of er een stukje alu meer is bijgekomen. Het gaat hier om bobbeljtes van maximaal enkele mm lang. Bij het controleren van de remblokken, bleek dat er 2 stukjes alu in het remblokjes zaten. Dit veroorzaakte dus het lawaai.
Zijn er mensen die hier ook ervaring, desnoods met andere wielen, mee hebben.
Op m'n Mavic Elite velgen heb ik dit nog nooit voorgehad (>30.000 km).
Scherpe foto's hiervan nemen lukt me niet, aangezien de zoom functie van m'n toestel defekt is

Uiteindelijk heb ik de afdaling toch met de wagen (die boven stond te wachten) moeten afleggen. De temperatuur was inmiddels gezakt tot 1°C, en de mist was zo hevig dat het ronduit gevaarlijk werd. Onnodig te zeggen dat ik zowat bevroor op m'n fiets.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb op stuur en stuurpen na (ITM 101) + CAD600 identiek dezelfde afmontage dus proficiat met je smaak !!!;)
Ook ik heb met de R1's hetzelfde voorval. Kleine stukjes die blijkbaar op de velgrand komen en zorgen dat tijdens het remmen een soort tikkend geluid hoorbaar wordt.
Na enkele afdalingen verdwijnen deze of zetten de remblokjes zich naar deze oneffenheden en verdwijnt dit probleem.
Wat ik wel storend vind aan de R1's is een zingend gelijd dat de spaken blijkbaar veroorzaken. Valt erg op in een beklimming tegen lage snelheid.

Voor de rest bangelijk machien !!!

Geplaatst: 05 jul 2007 21:29
door derrad
Daniel1975 schreef:Mooi ding Derrad!!

quote=maurice]Waar zit die dealer??
Krijg graag z'n adres.


Ik weet niet of hij door Derrat in Zierikzee is gekocht, maar probeer http://www.evertsesport.nl eens. Je zit dan wel min of meer vast aan Campa. Denk dat je voor dat geld een F4.13, Centaur, Ksyrium op kunt laten bouwen.
[/quote]

Voordat ik bij Plieger in Meerkerk terecht kwam heb ik info aagevraagd bij Evertssport en zie hier zijn antwoord:

Pinarello
Type: F3:13
Hoogte: 55
Kleur: Blauw - 317 -

afgemonteerd met:

Campa Veloce groep nu van € 3095 voor € 2595,-
levertijd + 1 week

Zie hier dus, een standaard F3:13, let wel, een F3 met Veloce.... ik denk dat ik het met 200 euries meer beter heb gedaan ...


__________________
derrad ' happy with F4:13'

Geplaatst: 05 jul 2007 22:33
door max8450
@Andropov

Het "bobbeltjes" probleem is ondertussen bijna volledig verdwenen. Blijkbaar slijten deze na een tijdje weg door het remmen.
Het zingend geluid van de R1's heb ik dan weer niet. Zou dit met de windrichting eventueel kunnen te maken hebben? Ik heb wel de indruk dat de dikke spaken wat meer stuurcorrecties vragen bij hevige zijwind. Vandaag 5-6 beaufort aan de Belgische kust, en ik kreeg bij momenten toch enkele stevige zwiepers op het voorwiel. Met Mavic Ksyrium is dit net iets minder.

update van mijn 4:13

Geplaatst: 07 jul 2007 16:03
door peteri200
ik heb na lang wachten eindelijk mijn oval clip on stuurtje kunnen monteren, ziet er toch beter uit dan mijn oude alu. windjammer. en scheelt een heel stuk in het gewicht.
Ook meteen de logo's van de stuurpen even verwijderd.
ben nu alleen nog op zoek naar een mooie/lichte zadelpen die dus in mijn pinarello (31,0mm) past.
[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00004.jpg]

[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00002.jpg]

[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C00006.jpg]

Geplaatst: 08 jul 2007 02:37
door loe
Kan iemand mij zeggen welke schroefdraad een Paris Carbon heeft ?

Ita of Bsa ?

Geplaatst: 08 jul 2007 02:47
door casran
Loe schreef:Kan iemand mij zeggen welke schroefdraad een Paris Carbon heeft ?

Ita of Bsa ?



ITA.


@ Peter i200: mooie Oval-update voor je Pinarello.
Wat is er met die wagen gebeurd? Zo stijlvol als je Pina is, zo smakeloos en schreeuwerig vind ik je wagen.