Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

casran
Forum-lid HC

casran 26 nov 2007 01:51

Absolute Scott beauty gesignaleerd op Weight Weenies:

Afbeelding

07 Record
FSA SRM (White PC)
WCS Classic Bars
4 Axis Stem
WCS Carbon Post
San Marco Regal Racing Replica
Zipp 202's W/ 240 hubs
Speedplay x2's
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fredericdavid
Forum-lid

fredericdavid 26 nov 2007 10:30

Prachtfiets!
(Edit: met een prachtig afgewerkte paint job !)
Afbeelding
(Een mooie foto doet er ook al veel aan hé ;) )
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

speric
Forum-lid HC

speric 26 nov 2007 10:32

Pieter,

Wat vind je zo mooi hier aan ?

Ik vind de fiets zeker niet lelijk, maar een absolute beauty vind ik het dan weer niet.

drummie71
Forum-lid

Gebruikersavatar drummie71 26 nov 2007 10:40

SpEric schreef:Pieter,

Wat vind je zo mooi hier aan ?

Ik vind de fiets zeker niet lelijk, maar een absolute beauty vind ik het dan weer niet.

ik heb ws geen smaak volgens velen
Maar ik vind die witte wel mooi hoor
mooi frame mooie afmontage en mooie kleurstelling
Dansen op een klim heerlijkste wat er is -
Nieuwe Fiets - Oude Fiets

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 26 nov 2007 12:46

Frame is mooi, afmontage is puur gericht op funktionaliteit.
Optisch valt hier een beter eindresultaat te behalen maar dat was voor de eigenaar kennelijk niet heel belangrijk.

IBAN
Forum-lid

IBAN 26 nov 2007 12:55

Wat mij verbaasd is dat de kabels nog steeds buitenom gaan, wat je wel heel vaak ziet. Ook bij duurdere frames. Dat vind ik echt een gemis!

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 26 nov 2007 13:45

Kabels buitenom heeft zeker een aantal voordelen ten opzichte van doorvoer door de buis. Ooit was de mode ook kabels binnendoor maar daar kwam men al snel weer van terug (je kabels hebben meer weerstand waardoor rem en schakelwerking minder wordt, doorvoer weegt ook iets meer en elke doorvoer in een buis is simpelweg een verzwakking....).
Voor een tijdritframe heeft dit zit maar voor een wegfiets is het enkel een gimmick.

casran
Forum-lid HC

casran 26 nov 2007 14:04

IBAN schreef:Wat mij verbaasd is dat de kabels nog steeds buitenom gaan, wat je wel heel vaak ziet. Ook bij duurdere frames. Dat vind ik echt een gemis!

Binnenkort komt mijn Cervélo R3 eraan, en ik ben blij dat de kabels niet door het frame lopen: heb er geen behoefte aan, weegt wat zwaarder en voegt enkele mogelijk zwakkere plekken toe op het frame, geeft geen betere werking... dus waarom zou het moeten?
Voor een aero wegframe à la SLC en SLC-SL is dat even iets anders. Voorts liever niet, die interne bekabeling.
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

speric
Forum-lid HC

speric 26 nov 2007 16:22

C a s r a n schreef:
IBAN schreef:Wat mij verbaasd is dat de kabels nog steeds buitenom gaan, wat je wel heel vaak ziet. Ook bij duurdere frames. Dat vind ik echt een gemis!

Binnenkort komt mijn Cervélo R3 eraan, en ik ben blij dat de kabels niet door het frame lopen: heb er geen behoefte aan, weegt wat zwaarder en voegt enkele mogelijk zwakkere plekken toe op het frame, geeft geen betere werking... dus waarom zou het moeten?
Voor een aero wegframe à la SLC en SLC-SL is dat even iets anders. Voorts liever niet, die interne bekabeling.

Wat is er zwaarder volgens jou dan ? Het frame ?

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 26 nov 2007 17:10

Alles is relatief. rond een "gat" in een hoofdbuis wordt een versterking aangebracht die per saldo fraktioneel zwaarder is als het afwezige materiaal (zomaar een gat boren zoals in het staaltijdperk gebeurde gaat helaas niet meer) en verder zal de geleidekabel (in de buis) een beetje extra gewicht opleveren.

Alles is relatief en zoals gezegd is het op een gestroomlijnd frame (ook de slc) te verdedigen, op elk ander frame vindt ik het persoonlijk meer een gimmick.

casran
Forum-lid HC

casran 26 nov 2007 17:11

SpEric schreef:Wat is er zwaarder volgens jou dan ? Het frame ?

Uiteraard. Als je eenzelfde frame met interne bekabeling wil maken, moet je 't hoe dan ook wat zwaarder maken: als je de carbon kabelgeleidertjes op de Addict moet vervangen door extra carbonverstevigingen (niet te onderschatten) waar de kabels IN het frame moet gaan, dan ga je ietsje zwaarder uitkomen. Kabels langs buiten is sowieso de lichtere oplossing.

IBAN
Forum-lid

IBAN 26 nov 2007 17:14

gewicht is peanuts natuurlijk, maar het ziet er gewoon mooier uit als het binnendoor gaat. Buiten dat heb je nog een aero voordeel.

Plaats reactie