Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

cascarsi
Forum-lid
Berichten: 625
Lid geworden op: 02 sep 2005 23:16

cascarsi 24 okt 2005 19:22

Quoten: Origineel geplaatst door coulthard op 23 Oktober 2005


Quoten: Origineel geplaatst door cascarsi op 23 Oktober 2005


vandaag een nieuwe afstand record gefietst.
Vannemorge om half 7 opgestaan en om 8 uur bij de toertocht bij ons in de buurt. 45 km in 1 uur en 50 min.
Toen naar huis gefietst om droge kleding aan te doen en de renfiets pakken en toen ben ik ben ik met de renfiets naar schinnen gefietst. Dat was 140 km. Daar heb ik 4 en half uur overgedaan waarvan het maar 1 uur droog was de rest van de rit was het regen en harde regen. En toen met de trein terug.
Dus alles bij elkaar was is 185 km in me eentje door weer en wind en veel regen


Je had toch al wel begrepen dat het seizoen er nu op zit he.
Moet er niet aan denken op dit tijdstip van het jaar 185 km weg te rijden.Respect hoor!


mijn seizoen duurt van begin janauri tot eind december. Ik fiets waneer ik kan fietsen en waneer ik niet kan fietsen dan wil ik fietsen. En als ik 1 uur wil fietsen dan fiets ik 1 uur wil ik de hele dag op de fiets doorbrengen dan doe ik dat ook als ik kan.
DE FIETS DE FIETS EN VERDER NIETS
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 24 okt 2005 22:19

vandaag lekker uit de wind (zelfs nog geen briesje stond er ) en vrij van regen gefietst.
Tevens was het een aangename temp zodat ik in een korte broek kon rijden en ik zweette me kapot.
Het ging heerlijk ik kwam echt geen enkele auto tegen wel vond ik het jammer dat ik geen wielrenner zag op die ene na maar hij groette niet.
Op de achtergrond een stevig muziekje van Tina Turner.
Het tempo lag vrij hoog dus een stevige trap freq.

Ik denk dat jullie het weten dit was de 1st keer van deze herfst dat ik in de serre mijzelf in de ruiten zag fietsen.
Op de Tacx natuurlijk het viel wel niet mee maar onder het genot van wat leesvoer en de muziek is een uurtje wel te doen.
cornelli racing cycles Uden

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 25 okt 2005 13:32

Echt herfst vandaag. Na 1,5 week vakantie begin ik vandaag weer met een late dienst. Lekker op de fiets naar mijn werk op m'n "Giant Freerider" .
Heerlijk een kilometer of 10 tegen deze stormwind in..! Ik weet dit komt behoorlijk gestoord over maar ik hou nu eenmaal van fietsen met extreem weer.
"Afstappen is geen optie"

eddiebouncer
Forum-lid
Berichten: 505
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:44

eddiebouncer 25 okt 2005 17:15

Als je na die tegenwind ook maar mag genieten van het zoeven op de fiets met wind mee is door stormwind heen fietsen best ok
Mijn fiets is bezeten!

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 26 okt 2005 01:16

Quoten: Origineel geplaatst door Eddie Bouncer op 25 Oktober 2005

Als je na die tegenwind ook maar mag genieten van het zoeven op de fiets met wind mee is door stormwind heen fietsen best ok


Werd op mijn wenken bediend vanmiddag. Kwam in een hevig stormbui terecht. De wind deed serieuze pogingen om mij met fiets en al in de Zuidwillemsvaart te blazen..!
En vanavond na mijn late dienst lekker met de wind in de rug naar huis kunnen racen..!
"Afstappen is geen optie"

gert-jan
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jul 2004 20:51
Contact

gert-jan 26 okt 2005 19:13

Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 25 Oktober 2005


Ik weet dit komt behoorlijk gestoord over maar ik hou nu eenmaal van fietsen met extreem weer.


Daar kan ik me ook wel in vinden. Vanochtend ook eerst 45 km er vol tegenin gefietst om vervolgens zo'n zelfde afstand weer voor de wind te hebben. Mijn gemiddelde is ook vaak hoger wanneer er wind staat (niet te extreem natuurlijk) dan wanneer het windstil is. 't Zit tussen de oren, maar als ik fiets een heel stuk harder als ik door de elementen (of een wielrenner alias rode lap in de verte) wordt geprikkeld.
Voor de rit trouwens nog iets mafs meegemaakt: ik trek mijn lange koersbroek aan (over m'n korte) en voel iets jeuken ter hoogte van mijn scheen. Even krabben, ik voel een 'bolletje', dus ik denk: een pluis oid aan de binnenkant van de broek... Voel ik een steek/beet, blijkt het een spin te zijn die in mijn broek was gekropen... Gelukkig was de pijn/jeuk na een half uurtje over, maar je schrikt toch even (mijn oma is een keer 3 weken flink ziek geweest vanwege een spinnebeet).
't Was vanochtend trouwens nog wel even flink opletten geblazen op de fiets: veel natte plekken, waardoor je jezelf al gauw overschat op een droge rotonde (je banden zijn natuurlijk nog nat) -> meerdere keren een wegglippend achterwiel, maar wel overeind gebleven gelukkig.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 26 okt 2005 19:31

Ik had vandaag mijn banden gecontroleerd voor ik wegging, omdat ik gisteren na de regen gefietst had. Maar ik heb niet goed genoeg gekeken: midden in de polder bleek ik een lek te hebben door een scherpe steensplinter. Ik had veel verder willen rijden, maar ik kreeg ook nog te maken met een ketting die klem kwam te zitten tussen de crank en het buitenblad (oude winterfiets). Toen was ik het zat: morgen beter!

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 26 okt 2005 19:37

Vandaag even in de bossen wezen rakken , 36 kms.
De route van Liessel en de Asten Dennendijkse bossen aan elkaar met de weg heen en terug tesamen.

Ik heb alleen een slag in de buitenband , waarschijnlijk opgelopen toen de band een tijdje niet hard genoeg was en hij schuin weggezet stond.
BTW is dit eruit te halen of gewoon een nieuwe buitenband erop ?
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 26 okt 2005 21:30

Vandaag naar het bos gefietst en er stonden zowaar enkele gasten van centre parcs te wachten met een ATB.
Ze vroegen of ze met mij mee mochten rijden want ze kenden de streek niet dus het eerste uur maar rustig aan toerisme gedaan.
Ze vonden het mooi want ze kenden maar weinig heuvels bij hun in Assen .
Daarna toen ik ze weer terug naar het parc had gebracht nog 1 uur in de heuvels en los zand want mijn rug was nog niet nat van dat eerste uur .
cornelli racing cycles Uden

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 26 okt 2005 23:32

Vanavond weer zo'n 50 km gefietst. Voor het grootste gedeelte op het industrie terrein vlak bij Den Bosch (zie ook mijn bericht van 19 oktober.) Vanavond waren de omstandigheden ideaal en het wegdek was ook lekker droog. Dus werd er ontzettend hard gereden. De hele snelle mannen kon ik niet bijhouden maar ik vond al snel een groepje waarmee ik rest van de rit heb  uitgereden.
Na een uurtje rondjes fietsen liet er zich een man uit de snelle groep afzakken. Hij fietste vervolgens vrolijk met ons mee. Hij gaf aan het wel leuk te vinden om zo hard over de weg te jakkeren (gemiddelde lag tegen 50 km hoorde ik later) maar hij hield dit niet meer zo lang vol.
Zag dat hij niet meer de jongste was dus ik vroeg naar zijn leeftijd......
66 jaar.......!
Wauw....kan alleen maar hopen dat ik over 26 jaar nog zo hard kan fietsen..!
"Afstappen is geen optie"

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 27 okt 2005 18:58

Nou na het softe rijden van gisteren maar eens flink doorgestoempt op de ATB.
Het weer was er zeker naar.
Zeker langer dan 2,5 uur is dit lang voor een bosrit??
Lekker veel op de modderige paardenpaden en veel heuvels dus vandaag flink vuil en moe
Omgeving Afferden bij de golfbaan en Nieuw Bergen.
cornelli racing cycles Uden

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 27 okt 2005 19:20

Quote: Origineel geplaatst door NEOS op 27 Oktober 2005

Zeker langer dan 2,5 uur is dit lang voor een bosrit??

Dat is ongeveer een toertocht van 50-60 km !!


Quote: Origineel geplaatst door NEOS op 27 Oktober 2005
Lekker veel op de modderige paardenpaden en veel heuvels dus vandaag flink vuil en moe
Omgeving Afferden bij de golfbaan en Nieuw Bergen.


Niet te diepe sporen nalaten , anders is die toertocht van Gennep ( 29 Jan 2006 , Maasduinen ) straks niet te doen.

De zondag van wk 5 = 29 Januari 2006
VLD Maasduinen - 2** NTFU tocht
Dit is een veldtoertocht. Gekozen kan worden uit twee afstanden, 25 en 45 km. Zeer gevariëerd parcours door de bossen en heidevelden van Gennep, Heijen en Afferden.
Startlocatie: Kantine VV Vitesse '08, Langeweg 4, Gennep. Starttijd: 9.00-10.00 uur.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie