Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 07 jul 2016 00:40

monsieurpinot schreef:ik heb het ook niet zo op Thijs 'ik ben prof geweest' Zonneveld. Ben er nog niet achter waarom niet, maar er zal vast een reden zijn. Komt Edwin Winkels nog langs dit jaar? dat zou fijn zijn.
De "ik ben prof geweest-component" wordt hem vaak door de aankondiger aangewreven. Hij kijkt er over het algemeen ongemakkelijk bij.
Ik heb wat tegen Thijs als praataap omdat hij erg overtuigd van zijn gelijk lijkt te zijn. (Ik zeg niks over zijn karakter omdat ik nog nooit met hem heb gedronken, gewoond of gewerkt.) Mensen die erg van hun eigen gelijk overtuigd zijn hebben in het verleden veel leed veroorzaakt, vandaar.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 jul 2016 06:24

Thijs is een pedant ventje, maar dat is ook precies wat je moet zijn als journalist. De meeste journalisten zijn zelf halve fans. Dan liever Thijs.

Gebruikersavatar
JM_H
Forum-lid
Berichten: 1235
Lid geworden op: 25 jul 2013 13:17
Locatie: Betuwe

Gebruikersavatar JM_H 07 jul 2016 08:55

Ik ben wel fan van Thijs. Juist omdat hij wat anders zegt of vraagt..
Afbeelding

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 07 jul 2016 09:24

'fan-zijn' is iets voor pubermeisjes.

Thijs zegt soms zinnige dingen, soms niet. Hij vindt het leuk om een extreem standpunt in te nemen en daarmee reacties uit te lokken. Logische strategie voor een wielerjournalist en -columnist. Hij heeft mijn sympathie vooral omdat het niet zo'n dweeper is als veel van de 50+ wielerjournalisten, die toch vaak als opgewonden bakvisjes zich al soppend door de tour bewegen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6348
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 07 jul 2016 09:35

sloeren schreef: Ik heb wat tegen Thijs als praataap omdat hij erg overtuigd van zijn gelijk lijkt te zijn. (Ik zeg niks over zijn karakter omdat ik nog nooit met hem heb gedronken, gewoond of gewerkt.) Mensen die erg van hun eigen gelijk overtuigd zijn hebben in het verleden veel leed veroorzaakt, vandaar.
'T is dus net het forum.... hier heeft ook iedereen gelijk, vandaar ook zoveel discussie ... :lol: :lol:

Maar ik vind Thijs goed te pruimen - zo ook Danny N., Marijn de V. en Rob H. in de Avondetappe. Het is een stuk verfrissender dan ik dacht - zeker nu Mart S. weggebonjourd is.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Luctor et Emergo
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 03 jan 2012 09:47

Luctor et Emergo 07 jul 2016 10:11

Nou ben ik toch benieuwd wat dat verfrissende precies is? Heb je voorbeelden?

Vooralsnog zie ik veel van hetzelfde, alleen dan zonder de Mart. Veel van de items (zelfs de rebus!) zijn een copy-paste van andere jaren. Verder zou ik graag iets minder lange monologen zien, iets meer afwisseling met achtergrondfilmpjes uit de ronde, en een wat wisselender groepje experts wat aanschuift.

Hoe dan ook, ik ben blij dat er 's avonds ook nog wat anders te zien is dan voetbal. Ik kijk nog steeds graag, maar had op meer gehoopt.

De belgen zullen (zeker gisteren) goed balen dat Vive le Velo pas volgende week begint....

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5873
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 07 jul 2016 10:31

Thijs Zonneveld zou zich juist alleen bezig moeten houden met journalistiek en niet de "redder" van het wielrennen moeten spelen.
Hij zou Veenendaal-Veenendaal ook redden met zijn "goede" ideeen.

Rob Harmeling vind ik zelf teveel emotie tonen maar ik kan begrijpen dat andere mensen dit wel mooi vinden.

Marijn de Vries is goed bezig en heeft verstand van zaken.

Danny Nelissen is zeker een goede analist maar ook hij moet oppassen dat hij niet gedateerd raakt.

Misschien dat ze de "Mart Smeets"-clan (Zonneveld, Harmeling, Wagendorp en in mindere mate Winkels) niet meer moeten uit nodigen.
Dan zal men meer een nieuwe draai aan het programma kunnen geven.
Ik zou graag zien dat er meer net gestopte renners gebruikt worden als analist, bv Karsten Kroon, Thomas Dekker, Maarten Tjallingi.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 07 jul 2016 12:00

Luctor et Emergo schreef:
De belgen zullen (zeker gisteren) goed balen dat Vive le Velo pas volgende week begint....
Gister Panenka niet gezien? Het was grotendeels een vervroegde uitgave van Vive le Velo met Eddy Planckaert die af en toe heerlijk op het voetjebal zat af te geven.

Quarantanove
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14

Quarantanove 07 jul 2016 12:07

Theo V schreef:Thijs Zonneveld zou zich juist alleen bezig moeten houden met journalistiek en niet de "redder" van het wielrennen moeten spelen.
Ik zou graag zien dat er meer net gestopte renners gebruikt worden als analist, bv Karsten Kroon, Thomas Dekker, Maarten Tjallingi.
Het wielrennen heeft momenteel meer een redder nodig dan journalisten die zich meer als fan dan als critici manifesteren.
A.u.b. juist niet de pas gestopte renners maar liever de renners uit de grote generatie zoals Kuiper , Winnen, Lubberding, van der Velde , Zoetemelk, Rooks, Karstens, van der Poel etc.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 07 jul 2016 12:20

Rob Harmeling. Inderdaad een gevoelig type. Pas op, Opa vertelt.

In 1981 bij de start van een nieuwelingenwedstrijd riep iemand naar de boomlange Rob: "Pas je op met juichen?" terwijl hij wees naar een laaghangende speakerkabel bij de finish. Rob, toendertijd Nederlands Kampioen nieuwelingen en veelwinaar, keek alsof hij moest janken...

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 07 jul 2016 12:33

Sport is emotie en Rob vertelt het recht uit zijn hart zonder dubbele bodem en daarom vind ik hem een prima vent.
No pain no gain, no guts no glory!

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 07 jul 2016 14:45

Theo V schreef:Thijs Zonneveld zou zich juist alleen bezig moeten houden met journalistiek en niet de "redder" van het wielrennen moeten spelen.
Hij zou Veenendaal-Veenendaal ook redden met zijn "goede" ideeen.

Rob Harmeling vind ik zelf teveel emotie tonen maar ik kan begrijpen dat andere mensen dit wel mooi vinden.

Marijn de Vries is goed bezig en heeft verstand van zaken.

Danny Nelissen is zeker een goede analist maar ook hij moet oppassen dat hij niet gedateerd raakt.

Misschien dat ze de "Mart Smeets"-clan (Zonneveld, Harmeling, Wagendorp en in mindere mate Winkels) niet meer moeten uit nodigen.
Dan zal men meer een nieuwe draai aan het programma kunnen geven.
Ik zou graag zien dat er meer net gestopte renners gebruikt worden als analist, bv Karsten Kroon, Thomas Dekker, Maarten Tjallingi.
+1 vind Thomas Dekker altijd wel een mannetje, maar hij heeft wel een redelijke kijk op zaken vind ik (en is wel veranderd m.i.). Karsten Kroon vind ik ook altijd leuk om naar te luisteren.

Plaats reactie