Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 25 okt 2016 21:29

Yep,..... die wettelijke poot had Marijn niet. Die vond kennelijk dat ze daar haar voorrang wel kon afdwingen. Laat ik het maar omschrijven als nogal een 'blonde' actie. Niet slim en ook niet willen inzien dat het niet slim was. Dat laatste is eigenlijk nog veeeeeel niet slimmer.
Live fast; die young. mijn blog

bever
Forum-lid
Berichten: 2232
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 27 okt 2016 19:10

Keezx schreef:Alleen doe ik alles wat OLH verbiedt, maar met een groep wordt het pas echt link.
hear hear....ik heb precies hetzelfde

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 30 okt 2016 08:48

rob74 schreef:Yep,..... die wettelijke poot had Marijn niet. Die vond kennelijk dat ze daar haar voorrang wel kon afdwingen. Laat ik het maar omschrijven als nogal een 'blonde' actie. Niet slim en ook niet willen inzien dat het niet slim was. Dat laatste is eigenlijk nog veeeeeel niet slimmer.
Wettelijke poot of niet....
Waar ik me steeds vaker over verbaas dat anderen "rechten" menen te ontlenen, wanneer een derde iets verkeerd doet.
VB : voorrang nemen ipv krijgen
VB; van Marijn, jij staat hier op de weg terwijl het niet mag, dus ik rij maar vol gas door.
VB: Ik rijd vol gas, luid toeterend vlak langs jou, want dan had je maar op het naast gelegen( niet verplichte) fietspad moeten gaan rijden,
VB: Fietspad blokkeren om de weg te zoeken, te appen, smartfoon gebruiken etc, maar oh wee, zeg er niets van, want dan krijg je me toch een grote smoel......
VB Met je busje op een groep fietsers in rijden, omdat je even van het gas af moet

Ben zelf een keer van de weg af gereden, waarbij ik fout zat, geef het duidelijk toe.
Op een doorgaande niet drukke weg gaan fietsen, omdat het tegelwerk van het fietspad abominabel slecht was.
Voor en achter kon je kilometers kijken, geen auto te zien.
Uiteindelijk komt er uit tegengestelde richting een auto aan, nog niks aan de hand. Op een gegeven moment komt er een tweede auto aan uit dezelfde richting met een rotgang. Begint in te halen, ter hoogte van mijn persoon rijden we met vieren naast elkaar, van links naar rechts, een dikke boom, ik en twee auto's.
Nogmaals ik was fout, maar wat ik me dan afvraag, blijkbaar kan zo'n medeweggebruiker er mee leven wanneer hij mij had aangereden?
Blijkbaar kon hij dat rechtvaardigen en er mee leven door te denken; Dan had hij maar op het fietspad moeten fietsen??

Het zal wel aan mij liggen, maar zoiets kan ik met mijn pet( ehh helm) niet bij.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 30 okt 2016 09:23

Het lijkt heel erg op eigenrichting; ik rij hier en ik rij hier zo hard als ik wil en als jij over mijn motorkap gevouwen ligt is dat omdat je hier niet had mogen fietsen. Kennelijk is het verkeer en er mee weg kunnen komen een van de weinige niches waar mensen hun gram nog kunnen halen ofzo.
Veni. Vidi. Fietsie.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 okt 2016 10:41

Dat laatste is zeker een punt , Koning achter me stuurtje en Wie doet me wat.
Een ander aspect is dat we Domineesland zijn en voor iedereen , zelfs fietsers en voetgangers willen bepalen hoe zich moeten gedragen (en zelf overal schijt aan hebben)

In dit kader: de vorige winter kwam ik in de duinen regelmatig een figuur tegen die steevast bij het passeren tegen me riep HELM OP (ik draag soms bij vriezend weer alleen een muts).
Heeft toch z'n roeping gemist.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
TumTumTum
Forum-lid
Berichten: 3224
Lid geworden op: 26 jul 2012 23:19
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar TumTumTum 30 okt 2016 11:23

We zijn een een dominees- én piratenland. Dominee voor de buurman, maar piraat voor ons eige.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 30 okt 2016 11:54

Ik heb zelf me zostraks tijdens mijn ritje me weer eens hogelijk verbaasd over mijn medefietsers en ook flink mijn hoofd geschud. Voor degenen die hier in de buurt bekend zijn: Ik rij over het fietspad langs Visvliet/Balloërveld (weg van Loon naar Gasteren), wat toch een breed, van de weg gescheiden, verkeersfietspad is en op zijn zachtst gezegd niet druk op zondagmorgen. Komt me toch een stel op de racefiets tegemoet op de weg.... Sinds een paar jaar een 60km zone, maar de meeste locals rijden nog gewoon 80. Volgens mij zitten er dan toch echt een heel aantal steekjes bij je los en ik kan me ook heel goed voorstellen dat automobilisten zich daar dood aan ergeren.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6106
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 okt 2016 12:32

Tsja,.....
- wielrennertje spelen in wedstrijd vorm op de openbare weg
- met 20 man/vrouw een provinciale weg oversteken en pogen auto verkeer voor je te laten stoppen
- met vier man breed over het fietspad wandelen en niet opletten op overige fietsers

Het valt ook allemaal in de categorie extra ruimte voor jezelf claimen zonder rekening houden met anderen. Het is daardoor ook gedrag dat door velen andere verkeersdeelnemers als agressief gezien wordt. En agressie wekt agressie op.
Live fast; die young. mijn blog

Erik
Forum-lid
Berichten: 2109
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 30 okt 2016 12:40

En ik keur het niet goed, maar snap de ergernis ergens wel. Aan de andere kant: Als ik met 60 brugklassers op de fiets op pad ben ga ik ook met een hesje aan op straat staan. Formeel mag het niet, maar ergernis roept het nooit op. Zal wel komen doordat het kinderen zijn....
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 30 okt 2016 13:24

Wat ook altijd leuk is het wandelclubje met de Nordicwalkingstokken en als je dan je fietsbel gebruikt zijn er steevast 2 die zich omdraaien en je met stok en al bijna van je racefiets maaien.
Heb dit al meerdere keren meegemaakt.
Ghost Nivolet 6LC

Fietsen?altijd
Forum-lid
Berichten: 2744
Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21

Fietsen?altijd 30 okt 2016 14:47

Ik denk dat het komt omdat mensen eikels zijn maar dat vinden we van onszelf niet ;)
Maak joe woar

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 okt 2016 15:31

Sweety2008 schreef:Wat ook altijd leuk is het wandelclubje met de Nordicwalkingstokken en als je dan je fietsbel gebruikt zijn er steevast 2 die zich omdraaien en je met stok en al bijna van je racefiets maaien.
Heb dit al meerdere keren meegemaakt.
Niet bellen is meestal het veiligst.....daarom bel ik nooit.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie