Canyon
bedankt! hij hangt aan de lader (1ste keer overigens voor mij na rond de 600km , maandje in bezit.) best apart gezicht overigens zo'n oplader aan je fiets. M'n vrouw zie ik toch bedenkelijk kijken... (och god de jaren beginnen echt bij 'm te tellen...)
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
- Berichten: 4423
- Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
- Locatie: Amsterdam
of degene in de chat had het fout of ik heb het niet goed begrepen, maar op de website staat dus gewoon 33mm (zie ik nu pas):monsieurpinot schreef:Eens gecheckt bij Canyon: Endurace CF SLX gaat tot 28mmmonsieurpinot schreef:zit eens te bekijken wat technisch en qua geometrie nog het verschil is tussen een Endurace CF SLX en een cyclocrosser. Neem aan in ieder geval mogelijkheid tot bredere banden (de inflite heeft bijv. 33mm). Tot hoever zou je kunnen gaan qua breedte met de Endurace? Qua geometrie zit er verder niet zoveel verschil tussen een Endurace en een Inflite.
Mijn eerste ervaring is een beetje stroperig..
Stuur breedte en pen kunnen niet meteen aangepast worden??. Moet je eerst de fiets naar Eindhoven service centrum laten opsturen met de juiste stuur/pen en dan gaan ze daar de fiets aanpassen.
Vroeger ( 2 jaar geleden ) hadden ze een goede sponsering voor wedstrijd licentie houders, daar is nu bijna niets van over. Nu 100,- korting alleen dat geld dan eigenlijk niet voor de fietsen die gebruikt worden voor de wedstrijden. Tenminste ik ken niemand die met een Aeroad CF SLX 9.0 LTD die koerst, Zou fijn zijn als ze de CF SLX 8.0 wel zouden sponseren.
Moet er dus nog even over nadenken....
Stuur breedte en pen kunnen niet meteen aangepast worden??. Moet je eerst de fiets naar Eindhoven service centrum laten opsturen met de juiste stuur/pen en dan gaan ze daar de fiets aanpassen.
Vroeger ( 2 jaar geleden ) hadden ze een goede sponsering voor wedstrijd licentie houders, daar is nu bijna niets van over. Nu 100,- korting alleen dat geld dan eigenlijk niet voor de fietsen die gebruikt worden voor de wedstrijden. Tenminste ik ken niemand die met een Aeroad CF SLX 9.0 LTD die koerst, Zou fijn zijn als ze de CF SLX 8.0 wel zouden sponseren.
Moet er dus nog even over nadenken....
Tsja dat ze nu niet precies de fiets die jij wilt hebben in dat programma hebben is jammer, maar ze bieden ook nog de Aeroad 8.0 di2 versie, daar wordt vast wel op gekoerst. En als je naar de andere modellen kijkt dan wordt er nog wel meer korting gegeven op een lagere verkoopprijs ook, een Ultimate AL SLX di2 is toch mooi 250 pleuro'tjes minder, 10% vd verkoopprijs. Ook met Ultimate CF SLX framesets 300 euro korting. Je stelling dat er "niets" van over is, is dus wel heel erg persoonlijk betrokken.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39984
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat stuur&pen verhaal is niet handig vind ik. Je moet toch een andere pen kunnen monteren? En ik zag ook dat ee maar 1 spacer onder zit?
Less is bore
Ultimate AL SLX di2 , zou kunnen ( ik ben allen (nog) geen voorstander van di )th0m schreef:Tsja dat ze nu niet precies de fiets die jij wilt hebben in dat programma hebben is jammer, maar ze bieden ook nog de Aeroad 8.0 di2 versie, daar wordt vast wel op gekoerst. En als je naar de andere modellen kijkt dan wordt er nog wel meer korting gegeven op een lagere verkoopprijs ook, een Ultimate AL SLX di2 is toch mooi 250 pleuro'tjes minder, 10% vd verkoopprijs. Ook met Ultimate CF SLX framesets 300 euro korting. Je stelling dat er "niets" van over is, is dus wel heel erg persoonlijk betrokken.
Ultimate CF SLX framesets = vast stuurpen, moet je maat maar net wezen...
Mening is inderdaag persoonlijk betrokken, maar wel onderbouwd
Hier ben ik het niet helemaal mee eens, heb afgelopen zomer een Aeroad 7.0 SLX Di2 gekocht, met licentiekorting van 300 euro. Dat is geen slechte korting lijkt mij voor een koersfiets.mao schreef:Mijn eerste ervaring is een beetje stroperig..
Stuur breedte en pen kunnen niet meteen aangepast worden??. Moet je eerst de fiets naar Eindhoven service centrum laten opsturen met de juiste stuur/pen en dan gaan ze daar de fiets aanpassen.
Vroeger ( 2 jaar geleden ) hadden ze een goede sponsering voor wedstrijd licentie houders, daar is nu bijna niets van over. Nu 100,- korting alleen dat geld dan eigenlijk niet voor de fietsen die gebruikt worden voor de wedstrijden. Tenminste ik ken niemand die met een Aeroad CF SLX 9.0 LTD die koerst, Zou fijn zijn als ze de CF SLX 8.0 wel zouden sponseren.
Moet er dus nog even over nadenken....
Ik was vorige maand bij het service center in Eindhoven voor het vervangen van mijn balhoofd in m'n Ultimate en daar werd mij verteld dat het stuur met vaste pen ook in diverse lengtes te leveren is. Ze hebben op 't moment wel leveringsproblemen daar mee.mao schreef:th0m schreef: Ultimate CF SLX framesets = vast stuurpen, moet je maat maar net wezen...
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 10 sep 2014 15:20
Hey Jongens,
Afgelopen week was ik op fietsvakantie in het Schwarzwald. Hier heb ik 7 dagen lang zonder problemen heerlijk gefietst op mijn Ultimate CF SLX, buiten de laatste dag. Halverwege de rit merkte ik opeens dat mijn kettingbladen met draaien tegen de voorderailleur kwamen... We zijn toen gestopt en hebben gekeken wat het probleem was, en wat bleek: er zat een scheurtje in het frame bij de voorderailleurbevestiging, waardoor de schroefdraad hier los in het frame bungelde (zie foto's)...
Wat denken jullie van deze zaak?
Toen ik onze hoteleigenaar na de rit sprak(destijds ook in het bezit van een Ultimate CF SLX uit 2013) vertelde hij me dat hij dit probleem eerder in 2016 ook heeft gehad (frame uit hetzelfde jaar als die van mij). Echter was bij hem niet het onderste schroefdraadje losgekomen, maar het bovenste. Bij hem is het probleem verholpen via de 6 jaar framegarantie van Canyon (Hij heeft een nieuw 2016 frame, Ultimate CF SLX model gekregen). Ik vertrouw erop dat Canyon een goede garantie op hun frames heeft, anders geven ze geen 6 jaar garantie lijkt me?
Verder ben ik uitermate tevreden met mijn Canyon (lekker strak) en zou ik zonder te twijfelen over een paar jaar een nieuw model bestellen . Ik hou jullie op de hoogte van de afhandeling van mijn zaak!
Groetjes, Gilbert
Afgelopen week was ik op fietsvakantie in het Schwarzwald. Hier heb ik 7 dagen lang zonder problemen heerlijk gefietst op mijn Ultimate CF SLX, buiten de laatste dag. Halverwege de rit merkte ik opeens dat mijn kettingbladen met draaien tegen de voorderailleur kwamen... We zijn toen gestopt en hebben gekeken wat het probleem was, en wat bleek: er zat een scheurtje in het frame bij de voorderailleurbevestiging, waardoor de schroefdraad hier los in het frame bungelde (zie foto's)...
Wat denken jullie van deze zaak?
Toen ik onze hoteleigenaar na de rit sprak(destijds ook in het bezit van een Ultimate CF SLX uit 2013) vertelde hij me dat hij dit probleem eerder in 2016 ook heeft gehad (frame uit hetzelfde jaar als die van mij). Echter was bij hem niet het onderste schroefdraadje losgekomen, maar het bovenste. Bij hem is het probleem verholpen via de 6 jaar framegarantie van Canyon (Hij heeft een nieuw 2016 frame, Ultimate CF SLX model gekregen). Ik vertrouw erop dat Canyon een goede garantie op hun frames heeft, anders geven ze geen 6 jaar garantie lijkt me?
Verder ben ik uitermate tevreden met mijn Canyon (lekker strak) en zou ik zonder te twijfelen over een paar jaar een nieuw model bestellen . Ik hou jullie op de hoogte van de afhandeling van mijn zaak!
Groetjes, Gilbert