Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

solist__sl
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jan 2009 10:18

solist__sl 19 jun 2009 15:30


Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 19 jun 2009 15:58

[quote="Moustache"]200% !!!
De Edge 705 kan alles wat de Polar kan maar dan meer :)

Ik vind de extra investering die ik heb gedaan om er dus navigatie bij te krijgen het meer dan waard tot nu toe. Ik rij eigenlijk alleen courses na die ik via GPSies heb getekend, maar dat is oh zo leuk. Ik kom nu eindelijk op plekken waarvan ik nooit gedacht had dat ze bestonden. Voor mij dubbel en dwars die extra euro's waard.

n.b. enige is dat de ProTrainer 5 software van Polar beter is dan Trainingscenter van Garmin of Sporttracks. Maar Sporttracks is goed te doen, een kwestie van tijd denk ik en dat is ook een top programma.[/quote] Bedankt! Ik ga er nog is een nachtje over slapen.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 19 jun 2009 22:09

firmware update 2.80 is uit :

Change History
Changes made from version 2.70 to 2.80:
Restructured activity logging to reduce the number of invalid TCX files.
Corrected issues from 2.70 that could possibly corrupt the 'History' directory.
Removed potential spikes in the power data after periods of coasting.
Increased the allowable digits in the 'vertical to point' field to 4.
Increased the allowable digits in the 'calories' field to 5.
Updated translations.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

sanderb9
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:14

sanderb9 20 jun 2009 01:05

SInds de nieuwe update zie ik bij instellingen-gegevensopslag de keuze 'zero averaging' staan.

Wat zou dat betekenen?
Kan aan of uit.

Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

c40campy
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 aug 2008 02:45

c40campy 20 jun 2009 01:27

Of 0 waarden wel of niet meegenomen worden in de berekening van het gemiddelde.
Als die meegenomen worden, dan is het gemiddelde uiteraard lager.

sanderb9
Forum-lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:14

sanderb9 20 jun 2009 10:29

Ok, bedankt.

Maarrehh.....wanneer worden die 0 waarden dan wel meegeteld (lager gemiddelde) bij aan of uit?


Mijn trainingen-blog: Bikeplanner: Sander

c40campy
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 12 aug 2008 02:45

c40campy 20 jun 2009 22:10

Als het aan staat worden 0 waardes meegenomen, en dus is het gemiddelde lager.

stillekracht
Forum-lid
Berichten: 924
Lid geworden op: 02 dec 2008 22:48

stillekracht 20 jun 2009 23:57

Ik heb de update naar 2.80 gedaan omdat ik deze week de problemen heb gehad met de history.

Tsja....de history ben ik na de update helemaal kwijt (kwam geen waarschuwing voor) Bij de vorige updates bleef de historie bewaard.

Inmiddels een kort ritje mee gefietst: de garmin hing 1 keer.

Het blijft dus bagger.

Ik ben nu een jaar aan het klooien met dit apparaat. Ik kan enthousiast worden als het apparaat zo zou werken als het zou moeten. Maar helaas, ondanks dat ik er veel tijd aan besteedt blijven de problemen maar voortduren. Het ene probleem wordt in een update opgelost en je krijgt er weer andere problemen voor terug.

spiritwetteren
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 28 dec 2008 20:56

spiritwetteren 21 jun 2009 00:21

Als ge de garmin aansluit via usb zie je nog alle ritten staan. Maar rechtstreeks via de edge kan je ze niet meer oproepen. Is wel beu! Maar wat hebben wij voor het zeggen?
Ik ga morgen een rit uittesten. We zien wel. Ik hen ondertussen een nieuwe fietssteun moetn bestellen. Het hendeltje voor vastklikken en ontgrendelen was afgebroken. Nog eens extra kosten.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 jun 2009 00:22

Na een hoosbui vandaag in de Eddy Merckx deed de barometer 't totaal niet meer. Het hellingspercentage stond compleet verkeerd. In een klim van 10-12% staat 't ding steeds op -2%... Ben ik toch snel gehecht geraakt aan dat getal met klimmen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 21 jun 2009 00:40

AMC, is je log van het profiel verder wel goed? Ik heb ook vaak dat de hoogtemeter als het ware vast hangt of rare waardes in de totaalhoogte maar bij uitlezen van de file blijkt het wel te kloppen.

Spirit deze teksten had ik van jouw niet verwacht! Welcome in the real world!
Mijn trainingen op bikeplanner.com

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1172
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 21 jun 2009 00:58

Inmiddels een paar weken aan het fietsen met de Garmin en het is (vaak) een fijn apparaat maar een aantal dingen vallen me op;

- erg beperkt programma dat Garmin Training Center. Het rare is dat je ook geen totaaloverzicht kunt oproepen; max snelheid ooit, gem snelheid, hoogtemeters etc. Je kunt alleen tijd en km aflezen.
- tot mijn stomme verbazing ben ik bij een update alle bijna info cq instellingen kwijt en moet ik alles opnieuw instellen?!! Dat ga je anno 2009 toch niet menen......
- zeer zeer zeer slechte handleiding en MyGarmin website; echt amerikaans en totaal gebruiksonvriendelijk.
- matige weergave van kaarten (3D zou al eeen stuk beter zijn) en matig richting aangeven; het lijkt of het apparaat niet erg precies is (te vroeg of te laat aangeven dat je moet afslaan bijvoorbeeld).
- De kaartoverzichten van de routes in GTC zijn nou niet bepaald gedetailleerd
- Updates via een apart programma??!! Da's ook al zou iets raars, kan toch gewoon in GTC oid?

Ik hoor/lees het graag als deze dingen anders kunnen.....
-
Aeroad
Grail
Ultimate

Plaats reactie