Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cyclocross fietsen

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 17 okt 2014 11:00

girlinred schreef:
En wat betreft die bandendiscussie: Challenge banden zijn echt superfijn en teveel druk erin is zonde ;-). Durf er zelf tot 1,5 bar of net iets minder mee te gaan, maar ja ik weeg ook geen 80kg ;-)
Tubes is een heel ander verhaal dan draadbanden (en dugast tubes helemaal). Ook rijd ik met training/toertocht net wat harder dan tijdens een wedstrijd.

Maar wat voor frame is het precies en waar komt het vandaan?

edit: Bij dengfu. De geo zou voor mij weer totaal niet geschikt zijn. Vrij kort balhoofd in de grotere maten.

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 17 okt 2014 13:54

Het ging toch om draadbanden? Daar was mijn mening ook op gebaseerd. Alhoewel ik bij deze tubes qua bandendruk ongeveer hetzelfde zal rijden als op mijn Grifo's.

Unovelo komt uit Canada, ik heb hem bij Cyclexperience vandaan (Daphny en haar man)
~live fast, die young ~

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 17 okt 2014 14:38

Ging idd om draadbanden, alleen dacht dat je de tubes bedoelde ;-).

Kende het merk niet maar ziet er goed uit! De frames van dengfu lijken er best wel op alleen de geo is wel totaal anders.

Weet iemand trouwens waarom Stybar zijn kabelgeleider van zijn voorrem onder zijn stuur heeft ipv op de voorvork (zoals specialized standaard heeft)?

http://www.bikerumor.com/wp-content/upl ... Wsport.jpg

Danny1808
Forum-lid

Danny1808 17 okt 2014 15:55

Afbeelding

Afbeelding

Mijn nieuwe cyclo!!

Waarom doen de foto's niks??

JM_H
Forum-lid

Gebruikersavatar JM_H 17 okt 2014 16:00

Omdat je eerst met je rechtermuisknop op de afbeelding moet klikken => afbeeldingsurl selecteren en deze informatie moet plakken tussen de "IMG haakjes".

Dus

Code: Selecteer alles

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-LBBLBULX.jpg[/img]
Dan krijg je dit:

Afbeelding

Succes en veel plezier met je fiets!
Afbeelding

Danny1808
Forum-lid

Danny1808 17 okt 2014 17:18

JM_H schreef:Omdat je eerst met je rechtermuisknop op de afbeelding moet klikken => afbeeldingsurl selecteren en deze informatie moet plakken tussen de "IMG haakjes".

Dus

Code: Selecteer alles

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-LBBLBULX.jpg[/img]
Dan krijg je dit:

Afbeelding

Succes en veel plezier met je fiets!
Dank je dat lukt dus niet met een iPad helaas maar dit is dus mijn nieuwe crosser!

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 19 okt 2014 15:03

gaisdergerman schreef:Ging idd om draadbanden, alleen dacht dat je de tubes bedoelde ;-).

Kende het merk niet maar ziet er goed uit! De frames van dengfu lijken er best wel op alleen de geo is wel totaal anders.

Weet iemand trouwens waarom Stybar zijn kabelgeleider van zijn voorrem onder zijn stuur heeft ipv op de voorvork (zoals specialized standaard heeft)?

http://www.bikerumor.com/wp-content/upl ... Wsport.jpg
Dat is wel een ouder (en aluminium!) model CruX he? Inmiddels is de CruX wel veranderd.

enrico-s-works
Forum-lid

Gebruikersavatar enrico-s-works 19 okt 2014 21:49

Ja hoor, de Crux van Stybar is een ouder aluminium versie.... NOT: dat is een carbon S-Works model. Kan alleen geen antwoord met zekerheid geven op de vraag waarom de kabegeleider onder zijn stuur zit gemonteerd. Hoewel ik wel een idee heb; mogelijk gaat het om een frameset voor schijven (Speci heeft geen canti framesets meer, in ieder geval niet als S-Works) en is er er een vork gemonteerd voor canti's

enrico-s-works
Forum-lid

Gebruikersavatar enrico-s-works 19 okt 2014 21:54

Edit: mijn idee klopt niet. Foto's nog eens goed bekeken. Helaas; geen idee dus waarom de kabelgeleider zo gemonteerd is. Wie wel een idee?

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 20 okt 2014 13:52

enrico-s-works schreef:Ja hoor, de Crux van Stybar is een ouder aluminium versie.... NOT: dat is een carbon S-Works model. Kan alleen geen antwoord met zekerheid geven op de vraag waarom de kabegeleider onder zijn stuur zit gemonteerd. Hoewel ik wel een idee heb; mogelijk gaat het om een frameset voor schijven (Speci heeft geen canti framesets meer, in ieder geval niet als S-Works) en is er er een vork gemonteerd voor canti's
Voor iemand die zichzelf enrico-s-works noemt heb je bar weinig verstand van zaken en roep je blijkbaar maar wat. Die roze fiets is namelijk een fiets uit 2012 en dus een ouder model. Inmiddels rijdt Stybar natuurlijk allang op een ander frame.

Ik zal het voor je uitleggen:

Vanaf 2012 ging men bij Quickstep op Specialized rijden, Stybar kreeg toen die opvallende, roze CruX omdat hij toendertijd ook wereldkampioen was. Deze was ook al los frameset te bestellen, zonder regenboogstrepen. Dus die roze fiets die je op de foto ziet is wel degelijk een aluminium frame. En ook geen S-Works (als je deze keer wel goed kijkt zie je dat nergens staan).

Specialized had toen namelijk nog geen carbon CruX. Die kwam pas in 2013. Toen is het aluminium frame ook veranderd. Oa. een andere voorvork en een iets meer gebogen bovenbuis. De 2015 modellen zijn allemaal met schijfremmen uitgevoerd.

Hij heeft op z'n huidige fiets de kabelgeleider nog steeds van onder zijn stuur trouwens.

enrico-s-works
Forum-lid

Gebruikersavatar enrico-s-works 20 okt 2014 22:10

Wat ben ik blij dat jij er verstand van hebt Tommeke14. Ik weet wel dat de roze fiets destijds een aluminium frame was. en nee, inderdaad hadden ze toen nog geen S-Works uitvoering. De special paint versie in Ronse was toch echt een carbon S-Works. Je kunt dat heel duidelijk zien bij de bracket. Maar goed, dit is dus waarom ik me zelden meld op welk forum ook; dit soort denigrerende en betweterige reacties: "ik zal het je even uitleggen". Ik zeg toedels en leef weer door.

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 20 okt 2014 23:01

Volgens mij begin jij met mij op een betweterig toontje te verbeteren omdat ik alleen maar zei dat die roze fiets die hier gepost werd een ouder, aluminium frame is. Volgens jou een carbon S-Works...

Maar goed, ontopic; Ik heb inmiddels zo'n 1000 km met m'n nieuwe CruX met schijfremmen gereden en moet zeggen dat ze zich ondanks de drek van de afgelopen paar weken nog steeds goed houden.
Laatst gewijzigd door tommeke14 op 20 okt 2014 23:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie