Pagina 114 van 162

Re: Cyclocross fietsen

Geplaatst: 17 okt 2014 11:00
door gaisdergerman
girlinred schreef:
En wat betreft die bandendiscussie: Challenge banden zijn echt superfijn en teveel druk erin is zonde ;-). Durf er zelf tot 1,5 bar of net iets minder mee te gaan, maar ja ik weeg ook geen 80kg ;-)
Tubes is een heel ander verhaal dan draadbanden (en dugast tubes helemaal). Ook rijd ik met training/toertocht net wat harder dan tijdens een wedstrijd.

Maar wat voor frame is het precies en waar komt het vandaan?

edit: Bij dengfu. De geo zou voor mij weer totaal niet geschikt zijn. Vrij kort balhoofd in de grotere maten.

Re: Cyclocross fietsen

Geplaatst: 17 okt 2014 13:54
door girlinred
Het ging toch om draadbanden? Daar was mijn mening ook op gebaseerd. Alhoewel ik bij deze tubes qua bandendruk ongeveer hetzelfde zal rijden als op mijn Grifo's.

Unovelo komt uit Canada, ik heb hem bij Cyclexperience vandaan (Daphny en haar man)

Re: Cyclocross fietsen

Geplaatst: 17 okt 2014 14:38
door gaisdergerman
Ging idd om draadbanden, alleen dacht dat je de tubes bedoelde ;-).

Kende het merk niet maar ziet er goed uit! De frames van dengfu lijken er best wel op alleen de geo is wel totaal anders.

Weet iemand trouwens waarom Stybar zijn kabelgeleider van zijn voorrem onder zijn stuur heeft ipv op de voorvork (zoals specialized standaard heeft)?

http://www.bikerumor.com/wp-content/upl ... Wsport.jpg

Re: Cyclocross fietsen

Geplaatst: 17 okt 2014 15:55
door Danny1808
Afbeelding

Afbeelding

Mijn nieuwe cyclo!!

Waarom doen de foto's niks??

Re: Cyclocross fietsen

Geplaatst: 17 okt 2014 16:00
door JM_H
Omdat je eerst met je rechtermuisknop op de afbeelding moet klikken => afbeeldingsurl selecteren en deze informatie moet plakken tussen de "IMG haakjes".

Dus

Code: Selecteer alles

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-LBBLBULX.jpg[/img]
Dan krijg je dit:

Afbeelding

Succes en veel plezier met je fiets!

Re: Cyclocross fietsen

Geplaatst: 17 okt 2014 17:18
door Danny1808
JM_H schreef:Omdat je eerst met je rechtermuisknop op de afbeelding moet klikken => afbeeldingsurl selecteren en deze informatie moet plakken tussen de "IMG haakjes".

Dus

Code: Selecteer alles

[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-LBBLBULX.jpg[/img]
Dan krijg je dit:

Afbeelding

Succes en veel plezier met je fiets!
Dank je dat lukt dus niet met een iPad helaas maar dit is dus mijn nieuwe crosser!

Re: Cyclocross fietsen

Geplaatst: 19 okt 2014 15:03
door tommeke14
gaisdergerman schreef:Ging idd om draadbanden, alleen dacht dat je de tubes bedoelde ;-).

Kende het merk niet maar ziet er goed uit! De frames van dengfu lijken er best wel op alleen de geo is wel totaal anders.

Weet iemand trouwens waarom Stybar zijn kabelgeleider van zijn voorrem onder zijn stuur heeft ipv op de voorvork (zoals specialized standaard heeft)?

http://www.bikerumor.com/wp-content/upl ... Wsport.jpg
Dat is wel een ouder (en aluminium!) model CruX he? Inmiddels is de CruX wel veranderd.

Re: Cyclocross fietsen

Geplaatst: 19 okt 2014 21:49
door enrico-s-works
Ja hoor, de Crux van Stybar is een ouder aluminium versie.... NOT: dat is een carbon S-Works model. Kan alleen geen antwoord met zekerheid geven op de vraag waarom de kabegeleider onder zijn stuur zit gemonteerd. Hoewel ik wel een idee heb; mogelijk gaat het om een frameset voor schijven (Speci heeft geen canti framesets meer, in ieder geval niet als S-Works) en is er er een vork gemonteerd voor canti's

Re: Cyclocross fietsen

Geplaatst: 19 okt 2014 21:54
door enrico-s-works
Edit: mijn idee klopt niet. Foto's nog eens goed bekeken. Helaas; geen idee dus waarom de kabelgeleider zo gemonteerd is. Wie wel een idee?

Re: Cyclocross fietsen

Geplaatst: 20 okt 2014 13:52
door tommeke14
enrico-s-works schreef:Ja hoor, de Crux van Stybar is een ouder aluminium versie.... NOT: dat is een carbon S-Works model. Kan alleen geen antwoord met zekerheid geven op de vraag waarom de kabegeleider onder zijn stuur zit gemonteerd. Hoewel ik wel een idee heb; mogelijk gaat het om een frameset voor schijven (Speci heeft geen canti framesets meer, in ieder geval niet als S-Works) en is er er een vork gemonteerd voor canti's
Voor iemand die zichzelf enrico-s-works noemt heb je bar weinig verstand van zaken en roep je blijkbaar maar wat. Die roze fiets is namelijk een fiets uit 2012 en dus een ouder model. Inmiddels rijdt Stybar natuurlijk allang op een ander frame.

Ik zal het voor je uitleggen:

Vanaf 2012 ging men bij Quickstep op Specialized rijden, Stybar kreeg toen die opvallende, roze CruX omdat hij toendertijd ook wereldkampioen was. Deze was ook al los frameset te bestellen, zonder regenboogstrepen. Dus die roze fiets die je op de foto ziet is wel degelijk een aluminium frame. En ook geen S-Works (als je deze keer wel goed kijkt zie je dat nergens staan).

Specialized had toen namelijk nog geen carbon CruX. Die kwam pas in 2013. Toen is het aluminium frame ook veranderd. Oa. een andere voorvork en een iets meer gebogen bovenbuis. De 2015 modellen zijn allemaal met schijfremmen uitgevoerd.

Hij heeft op z'n huidige fiets de kabelgeleider nog steeds van onder zijn stuur trouwens.

Re: Cyclocross fietsen

Geplaatst: 20 okt 2014 22:10
door enrico-s-works
Wat ben ik blij dat jij er verstand van hebt Tommeke14. Ik weet wel dat de roze fiets destijds een aluminium frame was. en nee, inderdaad hadden ze toen nog geen S-Works uitvoering. De special paint versie in Ronse was toch echt een carbon S-Works. Je kunt dat heel duidelijk zien bij de bracket. Maar goed, dit is dus waarom ik me zelden meld op welk forum ook; dit soort denigrerende en betweterige reacties: "ik zal het je even uitleggen". Ik zeg toedels en leef weer door.

Re: Cyclocross fietsen

Geplaatst: 20 okt 2014 23:01
door tommeke14
Volgens mij begin jij met mij op een betweterig toontje te verbeteren omdat ik alleen maar zei dat die roze fiets die hier gepost werd een ouder, aluminium frame is. Volgens jou een carbon S-Works...

Maar goed, ontopic; Ik heb inmiddels zo'n 1000 km met m'n nieuwe CruX met schijfremmen gereden en moet zeggen dat ze zich ondanks de drek van de afgelopen paar weken nog steeds goed houden.