Titanium fietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 28 dec 2009 15:27
Mijn Litespeed Ghissallo frame is er eindelijk.
Weegt 980gr ( xl maat)
Foto's volgen dit weekend.
Moest iemand interesse hebben in mijn Airborne , pm gerust
Weegt 980gr ( xl maat)
Foto's volgen dit weekend.
Moest iemand interesse hebben in mijn Airborne , pm gerust
Aan mijn fiets zal het niet liggen!
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
Livio Livius schreef:Timo 2.0 schreef: Baum
Baum = Dream = Dream = Dream = zucht ....
Ik las heel wat anders:
[img=http://lincyeindproject.files.wordpress ... 4/brum.jpg]
Dus, zolang Planet-X de Ti-frames nog bij Lynskey laat fabriceren, is dit mogelijk ook een aantrekkelijk alternatief voor hen die de aanschaf van een Ti-frame overwegen en ook waarde hechten aan "fraaie" lasrupsen.
Mooi hoor, alleen het gewicht is een beetje aan de hoge kant.
Maar, mijn besluist staat vast, voor mij ook een TI. Alleen de keuze is nog een beetje lastig, met name, prijs versus gewicht, lees Lynskey, Litespeed, van Nicholas. Lastig lastig......... De Lynskey 230 heeft lichtelijk, op dit moment mijn voorkeur.
Groet,
Peter
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
charite schreef:
Dus, zolang Planet-X de Ti-frames nog bij Lynskey laat fabriceren, is dit mogelijk ook een aantrekkelijk alternatief voor hen die de aanschaf van een Ti-frame overwegen en ook waarde hechten aan "fraaie" lasrupsen.
Mooi hoor, alleen het gewicht is een beetje aan de hoge kant......
Doel je op het gewicht van Ti-frames in het algemeen, of van de Planet-X Ti-frames in het bijzonder? Mijn frame (maat L) weegt 1369 gram (zelf gewogen). Ik heb ook een frame gehad, wat in dezelfde maat 1399 gram woog.
60 x Ventoux
@charite: de planet-x van Grimpeur (en van mijzelf - ja, ik heb er ook eentje) is vrijwel identiek aan de Lynskey R230 - enkele details daargelaten. Gewicht heb ik niet gemeten, maar zou neem ik aan dus ook niet of nauwelijks mogen afwijken van de "echte" lynskey. Mocht je toch voor de Lynskey gaan kijk dan ook eens bij de loft sale via de Lynskey site of op http://www.chainreactioncycles.com/Cate ... goryID=626
Bij Chainreaction zijn de Lynskey frames ook wel eens in de aanbieding.
Overigens heb ik ook - net als jij - getwijfeld tussen de door jou genoemde merken. Van Nicholas viel voor mij af (de Chinook) omdat dit technisch net iets minder geavanceerd is dan Lynskey/Planet-x of Litespeed. En daarbij vind ik Van Nicholas wel mooi, maar inmiddels zie je ze best regelmatig en daardoor is het voor mij niet meer heel "speciaal". Planet-x had een bijzonder leuke aanbieding en is in feite een Lynskey. Vandaar.
Bij Chainreaction zijn de Lynskey frames ook wel eens in de aanbieding.
Overigens heb ik ook - net als jij - getwijfeld tussen de door jou genoemde merken. Van Nicholas viel voor mij af (de Chinook) omdat dit technisch net iets minder geavanceerd is dan Lynskey/Planet-x of Litespeed. En daarbij vind ik Van Nicholas wel mooi, maar inmiddels zie je ze best regelmatig en daardoor is het voor mij niet meer heel "speciaal". Planet-x had een bijzonder leuke aanbieding en is in feite een Lynskey. Vandaar.
Goedenavond,
zijn er ervaringen met Moda titanium fietsen?
http://www.eurobike.uk.com/details.aspx?p=329#techspec
zijn er ervaringen met Moda titanium fietsen?
http://www.eurobike.uk.com/details.aspx?p=329#techspec
Pavang schreef:Dan zou ik ook Kocmo in aanmerking nemen, de Road Master of de Road Master sl; titanium wegframes, ontworpen in Duitsland, gefabriceerd in Rusland.
Die komen in Tour elke keer supergoed uit de tests; ze zijn wel iets zwaarder dan de lichtste high end frames uit de VS, maar de prijs is nog niet eens de helft van die van de Amerikanen.
In het novembernummer van Tour werden crossframes getest; de Kocmo scoorde beter dan de veel duurdere Moots.
Hij scoorde niet veel beter, de Moots reed ook uitstekend, maar gezien het prijsverschil ging de voorkeur van de testers uit naar de Kocmo. Het is natuurlijk een Duits blad dat het eigen " vlees" natuurlijk iets beter vindt dat wat van ver komt.
Walters schreef:Hij scoorde niet veel beter, de Moots reed ook uitstekend, maar gezien het prijsverschil ging de voorkeur van de testers uit naar de Kocmo.
Uiteraard reed de Kocmo niet beter dan de Moots. En de Moots niet beter dan de Kocmo. De verschillen in prestaties tussen de frames zijn zo klein dat die verwaarloosbaar zijn tegenover de subjectiviteit van de tester, de onnauwkeurigheid van zijn voelsprieten en het verschil dat gemaakt wordt door een compleet andere afmontage. IMHO.
Hetzelfde geldt voor een test met 10 moderne, carbonnen frames.
Een frame (fiets) kies je IMO, omdat:
- de geometrie past bij jou(w rijstijl);
- je 'm mooi vindt;
- de service/garantie goed is;
- het binnen je budget past.
Maar dus niet, omdat het frame in een test goed beoordeeld is qua 'prestaties'.