Tijdritfietsen
Mijn (potentieel) nieuwe tt fiets wordt standaard geleverd met easton attack tt stuur. Ik lees echter op wat sites dat met name op langere afstanden (voor mij is het voor ironmanwedstrijden) dit stuur weinig comfortabel meer aanvoelt. Iemand ervaringen mee?
survival of the fittest
Als je een stuur aanschaft doe je dit natuurlijk niet alleen omdat deze mooi is. Het moet functioneel zijn en vooral passen. ik ben het met CASRAN eens dat die sturen uit 1 stuk vaak lastig zijn. Je past of je past niet.
Ik ga voor de nieuwe Vision maar dit komt mede doordat deze nu niet meer Integrated is. Je kunt dus meer varieren en zoeken naar een optimale zit. Als er nog interesse is voor een Vision integrated Trimax Aerobar dan hoor ik het graag. Mijn tijdritstuur met sloped wings gaat eruit.
Ik ga voor de nieuwe Vision maar dit komt mede doordat deze nu niet meer Integrated is. Je kunt dus meer varieren en zoeken naar een optimale zit. Als er nog interesse is voor een Vision integrated Trimax Aerobar dan hoor ik het graag. Mijn tijdritstuur met sloped wings gaat eruit.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Thor schreef:Mijn (potentieel) nieuwe tt fiets wordt standaard geleverd met easton attack tt stuur. Ik lees echter op wat sites dat met name op langere afstanden (voor mij is het voor ironmanwedstrijden) dit stuur weinig comfortabel meer aanvoelt. Iemand ervaringen mee?
Dat was dit jaar mijn tijdritstuurtje. Ik doe weliswaar geen ironman maar halve afstand (70.3's) en op die 90km vond ik er niets onaangenaam aan. Prima licht stuurtje. Het wordt met twee type pads voor de armrests geleverd, en ik heb de comfortabelste (dikste) erop gemonteerd. De instelbaarheid van dit stuurtje is niet groot: extensions zijn vast, stuurtje is ook smal (went heel gauw), maar gelukkig niet met geïntegreerde stuurpen (dat is eigenlijk gewoon nonsens m.i., waarop de meeste fabrikanten al teruggekomen zijn). Je kan lichtjes de breedte dat armpads instellen, alsook de hoogte ervan. Mij verging het goed.
Volgend seizoen zal ik echter met een Zipp Vuka Bull stuurtje rondrijden.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Thor schreef:die overweeg ik zelf ook nog, wat is het verschil tussen de vuka bull en de vuka aero?
De Vuka Aero heeft eigenlijk maar weinig extra voordeel. Hij is minder instelbaar, en dus meer uit 1 stuk gemaakt. En bovendien is hij ook nog eens een heel pak duurder! Ga maar voor Vuka Bull (overigens ook extensions in breedte instelbaar, wat niet kan bij de Easton Attack TT bar).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Ik rij sinds 2 jaren met een Oval Concepts A 900 met carbon single bends en ik moet zeggen dat qua verstellingsmogelijkheden die dit stuur bied zeer goed zijn
Armpads zijn inderdaad niet dichterbij te halen maar Oval biedt verschillende lengte stuurnokken van 60 mm tot en met 130 mm dus keuze genoeg om perfect te kunnen rijden met een Oval Concepts A 900
Het enige nadeel is dat het stuur geleverd wordt met 5 mm dikke pads maar 10 mm dikke pads van hetzelfde merk zijn probleemloos te bestellen en dus heel wat comfortabeler is
Voor mij voorlopig geen ander stuur meer
Armpads zijn inderdaad niet dichterbij te halen maar Oval biedt verschillende lengte stuurnokken van 60 mm tot en met 130 mm dus keuze genoeg om perfect te kunnen rijden met een Oval Concepts A 900
Het enige nadeel is dat het stuur geleverd wordt met 5 mm dikke pads maar 10 mm dikke pads van hetzelfde merk zijn probleemloos te bestellen en dus heel wat comfortabeler is
Voor mij voorlopig geen ander stuur meer
C a s r a n schreef:Thor schreef:die overweeg ik zelf ook nog, wat is het verschil tussen de vuka bull en de vuka aero?
De Vuka Aero heeft eigenlijk maar weinig extra voordeel. Hij is minder instelbaar, en dus meer uit 1 stuk gemaakt. En bovendien is hij ook nog eens een heel pak duurder! Ga maar voor Vuka Bull (overigens ook extensions in breedte instelbaar, wat niet kan bij de Easton Attack TT bar).
Zoals ik in een berichtje hiervoor heb laten weten twijfel ik ook nog wat over de wielen. Fiets wordt geleverd met Grammo (Viper 88 TT: http://www.grammo-bici.it/index.php?pag ... brand_id=1 ) wielen. Hier ben ik niet heel erg zeker over. Ik twijfel nu dus ook niet wat extra geld uit te geven en te gaan voor een setje zipp 606 of 806. Op 't program staat in 2009 IM lanzarote en de hele in Almere, dus ik zal zomaar eens met wat wind te maken kunnen krijgen. Heeft iemand hier wellicht een reactie op waar ik wat mee kan?
survival of the fittest
officieel bestaan de combo's 606 en 806? niet.
Wat je bedoeld is waarschijnlijk een 404 voorwiel en een 808 achterwiel of de combinatie 808 voorwiel en 1080 achterwiel.
Ik zou zeggen hoe meer wind hoe lager de velg, maar de meeste flyers gaan toch voor de hoge gaan ongeacht de wind.
mooie in between zal dan de 808-set zijn denk ik.
Wat je bedoeld is waarschijnlijk een 404 voorwiel en een 808 achterwiel of de combinatie 808 voorwiel en 1080 achterwiel.
Ik zou zeggen hoe meer wind hoe lager de velg, maar de meeste flyers gaan toch voor de hoge gaan ongeacht de wind.
mooie in between zal dan de 808-set zijn denk ik.
@ Thor,
Ik rijdt zelf op een set 808 en ben uitermate tevreden over hoe ze rijden. Ik heb ze dit seizoen gebruikt in Clearwater. Volgend seizoen wil ik de set uitbreiden met een 1080 achterwiel. Een disc is leuk alleen gebruik ik die te weinig om er daadwerkelijk profijt van te hebben.
Bij mij op de vereniging rijden er meer mensen met Zipp, vooral 404 en 808 of combi's 404 voor en 808 achter.
Ik rijdt zelf op een set 808 en ben uitermate tevreden over hoe ze rijden. Ik heb ze dit seizoen gebruikt in Clearwater. Volgend seizoen wil ik de set uitbreiden met een 1080 achterwiel. Een disc is leuk alleen gebruik ik die te weinig om er daadwerkelijk profijt van te hebben.
Bij mij op de vereniging rijden er meer mensen met Zipp, vooral 404 en 808 of combi's 404 voor en 808 achter.
Eat, Sleep, Train
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Swim, Bike, Run
http://www.henrypiek.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
Voor een zelf betalende hard werkende of studerende mens lijkt mij een 404+808 een van de meest allrounde combinaties.