Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Jan Janssen

joeywl
Forum-lid

joeywl 10 aug 2013 00:28

Maastricht, eind uit de buurt. Wel lekker fietsen! Ik ben 18 aug in Beegden, vlakbij Roermond. NK voor de Amateurs ( oftewel prutsers :mrgreen: )

Veel plezier zondag

Zijn er nog meer mensen van dit topic actief op Strava? http://www.strava.com/athletes/762330 mij acount, HM volg ik al!

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 10 aug 2013 07:16

Klopt, ik zat er een jaartje naast... ;) Een jongen uit de groep waar ik soms mee fiets, heeft dezelfde. Fiets ziet er nog goed uit dus kilometers maken in de limburge heuvels!

yorickdix
Forum-lid

Gebruikersavatar yorickdix 12 aug 2013 17:18

hoi, ik ben redelijk nieuw hier. misschien moet ik op de techniek pagina zijn, maar dat hoor ik dan wel.
ik heb sinds een paar maanden een nieuwe Jan Janssen Sonic.
maar nu en dan, eigenlijk al sinds het begin, kraakt de stuurpen, of het stuur in de stuurpen.
ik hoor de kraak bij slecht wegdek, klinkers enzo. bij kasseien hoor ik het niet, maar dat komt waarschijnlijk doordat ik dan alles hoor :-)

de fietsenmaker draait elke keer weer alles vast, maar dat helpt eigenlijk niets.

komt het iemand bekend voor?

joeywl
Forum-lid

joeywl 12 aug 2013 17:50

Balhoofd even uit elkaar opnieuw invetten, trapas even los, schoonmaken en weer invetten. Kunnen ook de kabels zijn. Een fiets is net een klankast, het kan voorin vandaan komen maar dan zit het probleem achterin de fiets.

Contrastique
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Contrastique 12 aug 2013 18:45

Scott: dat gaat wel lukken ;-) Heb mijn eerste rondjes (nog geen hele grote hoor) reeds gemaakt en het is werkelijk fantastisch! Hij fietst superlekker, schakelt super (vraag me af hoe Ultegra dan schakelt tov 105) en het is vooral leren anticiperen op de weg voor je en welke versnelling je het best in kan fietsen zonder de ketting te schuin te trekken.

Joey: Naaldwijk is inderdaad een eindje uit de buurt. Fiets je toevallig ook een week later mee in Roermond bij de Eddie Merckx Classic? Ik ben aan het denken deze te proberen. De kortste afstand 60KM moet ik makkelijk halen. Ik heb sinds gister ook een Strava account, werkt wel mooi tot dusver.

joeywl
Forum-lid

joeywl 12 aug 2013 20:12

Nee, ik hou niet van toer tochten haha. Op de JJ rit na ;).

Ik zag het ja, ik volg je, laat die KOMs maar komen ;)

alpine
Forum-lid

Gebruikersavatar alpine 12 aug 2013 21:07

Al geruime tijd een dagelijks bezoeker van het forum... vandaag toch wel een bijzonder retro plaatje geschoten van mijn retro / slecht weer racer. Het is en blijft een geweldig ding die Vuelta uit 1989 (toch??) Tot ver in de winter te zien in het heuvelland...

Afbeelding

bladejanjmagic
Forum-lid

bladejanjmagic 13 aug 2013 07:19

Zo een paar dagen niet hier gekeken en wat een leven ineens! Het zal straks best druk worden met die kakelende ;) vrouwen tijdens de JJ Forumrit. Nu hopen dat er snel een reactie komt van de familie met een datum! En Joeywl zo'n prutser ben je toch niet 8-)

joeywl
Forum-lid

joeywl 13 aug 2013 13:38

Vergeleken met de echte mannen wel! Haha.

DoubleJ
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar DoubleJ 13 aug 2013 13:39

Dag iedereen, ik ben een nieuwe bezoeker hier op het forum. Net begonnen met fietsen, ben van plan 4 keer per week naar mijn werk te fietsen (Den Haag - Leiden). Gisteren voor het eerst met mijn 'nieuwe' eclypse naar werk gereden, en de 18 km in 37 minuten weten af te leggen. Heerlijke fiets, ik hoop er nog lang plezier van te hebben!

Heeft iemand enig idee uit welk jaar hij is??
Afbeelding

Groeten Paul
Afbeelding

carel
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar carel 13 aug 2013 17:45

Dat kan je zo zien Paul. Zet even je fiets op z'n kop. In de rand van het brackethuis staat informatie geslagen. In mijn Eclypse staat: "JJ0800955". De eerste twee cijfers na JJ is het bouwjaar. Ik kocht mijn fiets in 2008.

DoubleJ
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar DoubleJ 13 aug 2013 20:38

carel schreef:Dat kan je zo zien Paul. Zet even je fiets op z'n kop. In de rand van het brackethuis staat informatie geslagen. In mijn Eclypse staat: "JJ0800955". De eerste twee cijfers na JJ is het bouwjaar. Ik kocht mijn fiets in 2008.
Dankjewel Carel!
De mijne is blijkbaar ook uit 2008, waarschijnlijk 70 Eclypses later gebouwd dan de jouwe.

Voor zover ik het kan zien is ie nog in prima staat, alhoewel sommige delen best wel wat olie zouden kunnen gebruiken.
Maar goed, eerst maar eens even goed uitzoeken hoe ik hem het beste kan gaan onderhouden.

Paul
Afbeelding

Plaats reactie