Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
fizik schreef:Zijn die Nokon-kabels hun investering waard?
moeilijke vraag, wat ik al eerder zei, het monteren is echt een hele klus. Moet zeggen dat ze wel erg wrijvingsvrij aanvoelen. De binnenste liner loopt overal gewoon door (heb de nokjes bij het balhoofd daarvoor moeten uitboren), waardoor er een soort gesloten systeem ontstaat zodat er geen rotzooi in kan komen. Mijn overweging was als volgt:
1) looks
2) er zaten shimano kabels (met knikken) bij de red groep geleverd
3) gewicht (kan nog een keer een powercordz upgrade doen)
4) gesloten systeem
Groet
@Dogestyle;
Zeer geslaagd project! Je hebt een beetje dezelfde tactiek als dat ik ook heb. Ben toevallig nu ook zo een fiets samen aan het stellen. Geeft in mijn ogen een hele hoop voldoening als het af is. Dan fiets je nog net iets trotser rond dan dat je de fiets kant en klaar in de winkel koopt
Zeer geslaagd project! Je hebt een beetje dezelfde tactiek als dat ik ook heb. Ben toevallig nu ook zo een fiets samen aan het stellen. Geeft in mijn ogen een hele hoop voldoening als het af is. Dan fiets je nog net iets trotser rond dan dat je de fiets kant en klaar in de winkel koopt
@Dogestyle: Mooie fiets zeg! En wat al eerder werd gezegd, die wielen staan er echt super bij. Bijna zonde om er mee te gaan fietsen.
PS: Hou je stuurlintje goed schoon en kijk er vooruit dat de nokon's geen krassen achterlaten op je mooi witte frame.
PS: Hou je stuurlintje goed schoon en kijk er vooruit dat de nokon's geen krassen achterlaten op je mooi witte frame.
Rogi schreef:PS: Hou je stuurlintje goed schoon en kijk er vooruit dat de nokon's geen krassen achterlaten op je mooi witte frame.
Waar de kabels het frame raken zit een doorzichtig beschermhulsje... (met dank aan de uitleg van TS-biker, (topic: montage van mijn scott cr1))
Wat betreft dat stuurlintje: ik ga voor een jaar naar Bonaire en hoop het daar droog te houden (wat natuurlijk het gesloten nokon-systeem weer totaal overbodig maakt, maar dat terzijde...)
Bedankt voor de positieve reacties!
Ik ben nieuw hier op het forum. Mijn oude fiets staat in de verkoop en wil waarschijnlijk een Canyon gaan aanschaffen als ik al het geld bij elkaar heb gesprokkeld als student zijnde.
Het zal waarschijnlijk een Ultimate CF Chorus s of 9.0 LTD of 9.0 SL worden.
Waar zouden jullie voor kiezen?
Andere belangrijke vraag is hoe het met de framemaat zit.
Mijn oude fiets heeft een zitbuis van 54cm en bovenbuis van 53cm en deze fiets is iets te klein. Wil wel gewoon diep blijven kunnen zitten, ook omdat ik misschien nog wel paar kleine wedstrijdjes wil starten.
Ben zelf 1.78 lang, gewicht van 66 kilo, deze weet ik zeker.
bbl van 85 cm romplengte van 64cm en armlengte van 65cm(deze zelf gemeten, dus niet helemaal precies).
Dit komt volgens Canyons meetsysteem op een 56 uit, maar lees hier dat Canyon wel is een te grote maat aangeeft.
Alvast bedankt voor antwoorden!
Het zal waarschijnlijk een Ultimate CF Chorus s of 9.0 LTD of 9.0 SL worden.
Waar zouden jullie voor kiezen?
Andere belangrijke vraag is hoe het met de framemaat zit.
Mijn oude fiets heeft een zitbuis van 54cm en bovenbuis van 53cm en deze fiets is iets te klein. Wil wel gewoon diep blijven kunnen zitten, ook omdat ik misschien nog wel paar kleine wedstrijdjes wil starten.
Ben zelf 1.78 lang, gewicht van 66 kilo, deze weet ik zeker.
bbl van 85 cm romplengte van 64cm en armlengte van 65cm(deze zelf gemeten, dus niet helemaal precies).
Dit komt volgens Canyons meetsysteem op een 56 uit, maar lees hier dat Canyon wel is een te grote maat aangeeft.
Alvast bedankt voor antwoorden!
Da's nogal persoonlijk (en scheelt 300 euro).since1908 schreef:Het zal waarschijnlijk een Ultimate CF Chorus s of 9.0 LTD of 9.0 SL worden.
Waar zouden jullie voor kiezen?
Dit komt volgens Canyons meetsysteem op een 56 uit, maar lees hier dat Canyon wel is een te grote maat aangeeft.
Dat is aangepast in 2009.
Hij houdt nog wel enkel rekening met de BBL. Ik zou dus liever bijv. Wrenchscience of Competitive cyclist gebruiken.
@Dogestyle: Nice!