Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cube

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 29 feb 2012 09:44

Mierenneukers? Het is een te kleine fiets, en geen Cube. Dat zijn geen kleinigheidjes vriend! Verder zal het vast een fijn en licht fietsje zijn, wens je er ook alle plezier op!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 feb 2012 10:11

Tom Jacobs schreef:Sorry hoor jongens, maar wat zijn sommige onder jullie mierenneukers....

Ik laat gewoon de foto's van m'n nieuwe fiets zien, die voor mij persoonlijk helemaal top is en fantastisch rijdt. Ik vraag helemaal niet wat jullie persoonlijke voorkeuren zijn. De opmerking over de maat is terecht, maar is ondertussen tot 3 keer toe aangehaald, dus het is wel duidelijk. Ik zal de mening nog eens vragen aan die man die me heeft opgemeten, maar voor mij is het zo goed.

De fiets is bij iemand gekocht die alle onderdelen uit Amerika laat komen en als hobby (fietsen) en vooral wielen in elkaar steekt. Z'n vader doet hetzelfde voor prof renners dus hij is uit het goeie hout gesneden. Het is een fiets met een winkelwaarde tussen de 4000-5000euro en dat had ik er nooit aan kunnen/mogen geven (van m'n vriendin). Heb er een mooie prijs voor betaald (wel veel meer als 500euro natuurlijk....), dus dan vind ik dat je bepaalde consessies mag doen.
Het zadel breekt zo gegarandeerd af. De vorkpijp wordt veel te zwaar belast met die enorme spacertoren. Ik hoop voor je dat die wel heel blijft, maar de stijfheid van 't frame ben je direct kwijt met deze constructie.

Je hebt je wel lekker veel wijs laten maken. Ik zie geen enkel onderdeel op deze fiets dat uit Amerika is gekomen, alles komt uit China incl de groep. Als je de echte waarde wil weten: €400 voor 't frame, €500 voor de wielen. Op €4000 kom je echt nooit...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 29 feb 2012 10:17

amclassic-fan schreef:Je hebt je wel lekker veel wijs laten maken. Ik zie geen enkel onderdeel op deze fiets dat uit Amerika is gekomen, alles komt uit China incl de groep. Als je de echte waarde wil weten: €400 voor 't frame, €500 voor de wielen. Op €4000 kom je echt nooit...
Verkeerde topic dus :)

Tom Jacobs
Forum-lid

Tom Jacobs 29 feb 2012 10:46

Knap dat jij zo een prijs kan bepalen adhv een foto van frame en wielen zonder enig merk op! Moet het eerste full carbon kader dat je voor 400 euro nieuw koopt nog tegenkomen trouwens.Heb het betalingbewijs en contactgegevens (ivm garantie) en frame en wielen zijn wel degelijk uit Amerika...
Maarja, kga de verdediging hier stopzetten en verder niet meer reageren. Beetje jammer dit...

bdb
Forum-lid

bdb 29 feb 2012 11:05

Tom, heel mooie fiets maar je ziet toch dat deze gewoon een maat te klein is..
verder: het is geen cube kader (zie je duidelijk aan de vorm van de achtervork en derailleur hanger) ik heb er 100% zeker van dat de wielen uit China komen (nl. aan het rode stickertje ter hoogte van het ventiel) en zo goed als zeker dat al het overige ook allemaal Chinees is..
ik hoop dat je er niet te veel voor betaalde want dan ben je echt geript.. maar het belangrijkste: heel mooie (stealt) fiets!

Tom Jacobs
Forum-lid

Tom Jacobs 29 feb 2012 11:30

Heb er 1750 voor betaald.
Als al het bovenstaande waar is dan wilt dat zeggen dat zowel de verkoper als de persoon (die zijn opleiding van specialized gehad heeft) en de maat bevestigd heeft voor aankoop, ernaast zaten. Lijkt me alleen sterk dat het aankoopbewijs vervalst zou zijn. Los daarvan vind ik het een hele fijne fiets en lijkt met de kwaliteit ook niks mis. Ik ga er voorlopig vanuit dat bovenstaande verklaring ten dele correct zijn. Zal alles in ieder geval checken en laten bevestigen. De verkoper was oprecht, maar een leugentje om bestwil sluit ik natuurlijk niet uit.

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 29 feb 2012 12:29

Er is hierboven een link geplaatst naar het "Chineescarbon" draadje. Kijk hier eens, een frame is echt zo`n 400. Zou echt even gaan praten met de verkoper. Het is op zeker geen Cube, en tussen de 4 en 5000 is ridicuul. Er is zowiezo behoorlijk met je .. gespeeld dus! Wat ik me nog wel afvroeg; wat is dit in hemelsnaam voor groepset? Ervaringen??

Tom Jacobs
Forum-lid

Tom Jacobs 29 feb 2012 12:52

Shifters en derailleurs zijn van microshift arsis.
Volgens verkoper opgekocht door shimano en ook compatibel met shimano onderdelen. Crank is van raceface. Het geheel schakelt bijzonder vlot moet ik zeggen en loop geruisloos.
Heb inderdaad eens zitten kijken in de chinese folder. Moet zeggen dat ik hier totaal geen weet van had. Ik ben niet zo bezig met techniek, ontwikkelingen, merken,... Vond het gewoon een mooie fiets voor een schappelijke prijs. De tijd zal uitwijzen of ik hier spijt van krijg....
Zodra ik bevestiging heb dat het kader inderdaad niet van cube is zal ik de foto's verwijderen.
Laatst gewijzigd door Tom Jacobs op 29 feb 2012 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 29 feb 2012 12:55

fm028 frame no name uit china, wielen geen idee waarschijnlijk ook china, microshift arsis groep is uit taiwan( de review is niet eens slecht http://road.cc/content/review/14420-mic ... d-groupset ). Nog wat andere bits en pieces uit china zadelpen en bidonhouders. Er komt waarschijnlijk niets uit de US. Tenzij ze het via e-bay hebben gekocht van een US aanbieder. Maar die haalt het dan weer uit china. Maar dan is 1750 euro jammer genoeg geen koopje. Ik denk dat de nieuwaarde om dit zo op te bouwen niet op die 1750 gaat uitkomen. Waarschijnlijk ga je met zowel het frame als de wielen weinig problemen ondervinden. De fiets zal niet uit elkaar vallen of zoiets. Maar dit hadden ze je nooit als een cube mogen verkopen. :(
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

mda1
Forum-lid

mda1 29 feb 2012 13:37

Geinig... ik ken die groep niet. Hier een korte review die niet eens negatief is: http://road.cc/content/review/14420-mic ... d-groupset" onclick="window.open(this.href);return false; .
Conclusie: Goedkoop, lichtgewicht, en het werkt...
Dus om deze bijzondere fiets samen te vatten: goedkoop, maar niet per se slecht (he, ik rijd ook op chinees carbon, en dat naar alle tevredenheid). Chinese wielen zijn ook prima. En deze chinese (taiwanese) groep schijnt ook ok te zijn.
Prijs: Groep (400 euro), wielen (500 euro), frame (400 euro) plus afmontage (stuur, stuurpen, zadel, banden, stuurtape, pedalen, kabelset etc)... totaal zal toch al gauw boven de 1500 euro uitkomen. Dus 1750 is niet eens een hele gekke prijs. Daar wordt het geen Cube van, maar erg getild ben je denk ik niet...

-edit- ik zie dat iemand mij al voor was met deze analyse ;-)

Tom Jacobs
Forum-lid

Tom Jacobs 29 feb 2012 14:16

Nee denk niet dat ik echt (heel erg) opgelicht ben;
Stuur is bijvoorbeeld een 3T LTD ergosum (225euro bij Salden),cassette & pedalen van ultegra. De spaken en naven waren volgens hem ook van topkwaliteit. Bovendien door hem zelf handgespaakt dus er zit ook wat werk in de fiets en dat mag ook wat kosten.
Los daarvan ik ga hem wel confronteren met hetgeen hij verteld heeft over de fiets en het mom waaronder hij verkocht is. Ik vind het verder ook niet erg als het Aziatisch is. Werk zelf bij Toyota en kwaliteit is zeker zo goed als bij de Europese merken ;-)
Ik heb jullie opmerkingen ondertussen besproken met diegene die me heeft opgemeten. Hij staat helemaal achter zijn advies voor een 56 en zegt dat met mijn lichaamsverhoudingen, dit de meest geschikte maat was. Zadel kan nog wel wat naar voor denk ik, want ik merkte al dat ik nogal van voor op het zadel zat. (heb hetzelfde zadel op m'n oude fiets)

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 29 feb 2012 14:43

Betreffende de maat is het altijd lastig om even te zeggen dat iemand bijvoorbeeld een 56cm nodig heeft aangezien dit ook erg afhangt van de geometrie van de fiets!
No pain no gain, no guts no glory!

Plaats reactie