Pinarello
het is inderdaad mijn auto, niet van een bedrijf hoor. maar ben helemaal opel gek. heb nog een manta in restauratie staan en hier rijd ik dagelijks mee. werk als monteur bij de opeldealer.
[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C03594.jpg]
[img=http://i96.photobucket.com/albums/l166/ ... C03594.jpg]
Heeft er iemand ervaring met het monteren van zero gravity remmen en lightweight wielen op een paris cf frame?
Ik ben namelijk mijn fiets aan het monteren en constateer dat de remblokken vrij laag op de velg komen.
Normaal is het aangeraden om zo dicht mogelijk bij de bovenkant van de velgrand te werken maar als in de remblokken op het hoogste zet, zit ik zeer nog 3mm onder de rand. Ik kom 1 mm onder de velgrand terecht, bijna op het schuine gedeelte van de hoge velg.
Is dit normaal, kan ik hier iets aandoen ?
Ik ben namelijk mijn fiets aan het monteren en constateer dat de remblokken vrij laag op de velg komen.
Normaal is het aangeraden om zo dicht mogelijk bij de bovenkant van de velgrand te werken maar als in de remblokken op het hoogste zet, zit ik zeer nog 3mm onder de rand. Ik kom 1 mm onder de velgrand terecht, bijna op het schuine gedeelte van de hoge velg.
Is dit normaal, kan ik hier iets aandoen ?
Loe
Nope, geen ervaring mee, Loe. Maar misschien wil je eens op Weight Weenies zoeken naar foto's van Pina Paris icm Zero Gravity's en LWs; er staan er zo. Vind je 't niet, schrijf me dan maar een mailtje en ik breng je in contact met iemand die zo'n combinatie al gehad heeft.
@ Peter i200: er is niets mis met Opel en je enthousiasme voor je job vind ik prachtig, maar zo'n opzichtig exemplaar is echt m'n smaak niet. Sorry!
@ Peter i200: er is niets mis met Opel en je enthousiasme voor je job vind ik prachtig, maar zo'n opzichtig exemplaar is echt m'n smaak niet. Sorry!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
max8450 schreef:Op vraag van apojapo iets grotere en recentere foto's.
........ prachtig!
Bij het remmen piepen mijn remmen nogal. Als ik een klein beetje rem hoor je niet veel maar naarmate ik harder rem wordt het gepiep steeds harder.
Ook voel ik bij mijn voorwiel een kleine tik om de sec. bij ongeveer 30km/u.
Pina paris met Campa bora ultra's
@casran tsja ik val graag een "beetje" op zowel met m'n fiets als ook met m'n auto. allemaal dezelfde grijze doos op 4 wielen dat is maar niks. maar wat ben ik blij dat smaken gelukkig verschillen anders was het weer allemaal hetzelfde.
C a s r a n schreef:
@ Peter i200: er is niets mis met Opel en je enthousiasme voor je job vind ik prachtig, maar zo'n opzichtig exemplaar is echt m'n smaak niet. Sorry!
Gelukkig is dit ook geen autoforum maar een fietsforum:)
Anti-Spacers!
Ik heb het probleem met men zero gravity's kunnen op lossen met de "dremel".
Met de rem 1mm uit te vijlen, ga het al een goed resultaat.
Bedankt voor de info.
Trouwens enige suggestie voor een lichte "voor derailleur klem" voor men paris ?
Met de rem 1mm uit te vijlen, ga het al een goed resultaat.
Bedankt voor de info.
Trouwens enige suggestie voor een lichte "voor derailleur klem" voor men paris ?
Loe
-
- Forum-lid
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 03 mei 2007 01:05
IK heb geen enkele problemen met de Fulcrum R1. Ik herken dan ook het zinnende geluid niet wat Andropov beschrijft. Ook de ervaring van max8450 heb ik nog niet meegemaakt. Kortom, de fulcrums bevallen mij uitstekend.
Ooit op een Cannondale super Six
De Fulcrums bevallen mij ook prima hoor.
Enkel de dikke spaken voel je wel bij 5 beaufort als de wind van op zij komt (voorwiel).
Blijkbaar dienden de velgen eerst wat ingeremd te worden, want dit probleem lostte zich vanzelf op. Het stukje alu of ijzer die in het remblokje zat zal hoogstwaarschijnlijk vanop de weg komen, gezien er geen putjes of stukjes ontbreken op de remvelg.
Enkel de dikke spaken voel je wel bij 5 beaufort als de wind van op zij komt (voorwiel).
Blijkbaar dienden de velgen eerst wat ingeremd te worden, want dit probleem lostte zich vanzelf op. Het stukje alu of ijzer die in het remblokje zat zal hoogstwaarschijnlijk vanop de weg komen, gezien er geen putjes of stukjes ontbreken op de remvelg.
Heeft iemand hier ervaring met de F3:13? Heb mijn oog laten vallen op het prachtige witte exemplaar, maar zou graag wat ervaringen horen. Ik zou hem trouwens ook liever afmonteren met een andere groep/wielen. Wat is jullie mening hier over? Alvast bedankt!
Anima Sana In Corpore Sano