Andere sporten gedaan vandaag?
sinds maandag weer aan het bewegen. Maandag, dinsdag en vandaag uurtje op de hometrainer. Volgens de hometrainer ruim 30 km weggetrapt, gemiddelde hs rond de 130 mooi aerobe hartslag. Volgende week weer voorzichtig hardlopen. Ingeschreven voor de cpc-loop in maart. Gaan weer voor de 1:30, liefst sub 1:28, drie weken relatieve rust is misschien niet eens slecht. Zit ws zo weer op oude niveau, heb ik nog paar maanden om wat sneller te worden
Over tien dagen weer op de racefiets proberen. Sling is inmiddels af, ga alweer op de stadfiets (met twee handen aan stuur) naar sation Volgens de chirurg is het fysiek geen probleem om op de racefiets te stappen maar is het verdwijnen van reflexxen gevaarlijk als je plots moet uitwijken of zo.
Kan niet wachten om weer op de fiets te stappen
Over tien dagen weer op de racefiets proberen. Sling is inmiddels af, ga alweer op de stadfiets (met twee handen aan stuur) naar sation Volgens de chirurg is het fysiek geen probleem om op de racefiets te stappen maar is het verdwijnen van reflexxen gevaarlijk als je plots moet uitwijken of zo.
Kan niet wachten om weer op de fiets te stappen
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2
-
- Forum-lid
@ arnold: wow je gaat als een speer met revalideren. Fijn!
@ edge: er zijn programma's die je met muziek begeleiden zoals evy start2run, rennen met renate etc. Rustig opbouwen, echt met minuten wandelen en minuten lopen. Vooral het pezen, banden en gewrichten stelsel moet wennen aan de belasting. Conditioneel zal het wel goed zitten.
@ jans: als ik je kan helpen, stuur maar een PB
@ edge: er zijn programma's die je met muziek begeleiden zoals evy start2run, rennen met renate etc. Rustig opbouwen, echt met minuten wandelen en minuten lopen. Vooral het pezen, banden en gewrichten stelsel moet wennen aan de belasting. Conditioneel zal het wel goed zitten.
@ jans: als ik je kan helpen, stuur maar een PB
Ja het gaat inderdaad erg goed. Heb eigenlijk vanaf twee dagen na oplopen breuk de arm zoveel mogelijk gebruikt en laten hangen en alleen in sling als het echt nodig wass.Strak in een mitella is echt old school wat er ook nog eens voor zorgt dat de spieren nog stijver worden. Loop nog wel iets scheef doordat de spieren en pezen het sleutelbeen compenseren en daardoor strak staan (mooi hoe ingenieus het lichaam werkt) maar is ws na weekend weer helemaal op orde. Ben gisteren naar fysio geweest om het herstel te bevorderen en te optimaliserenruncyclerun schreef:@ arnold: wow je gaat als een speer met revalideren. Fijn!
Heb er echt zin in om weer aan de bak te gaan.
CaadX Ultegra
-
- Forum-lid
@ arnold: ja snap ik! Goed dat je - binnen grenzen - blijft bewegen. Stilstand is vaak achteruitgang.
Wat ik nogal moeilijk vind is het verschil in hartslag tussen fietsen en hardlopen, bij hardlopen is die veel hoger waardoor ik niet echt goed weet waar mijn zones liggen. Ik moet dan voor mijn gevoel als ik rustig wil trainen met hardlopen bijna gaan snelwandelen.
Edge, ik ben jaren geleden ook begonnen met zo'n Start to Run cursus van internet. Binnen drie maanden kon ik 5 km achter elkaar rennen, dat had ik van tevoren niet geloofd.
Edge, ik ben jaren geleden ook begonnen met zo'n Start to Run cursus van internet. Binnen drie maanden kon ik 5 km achter elkaar rennen, dat had ik van tevoren niet geloofd.
Veni. Vidi. Fietsie.
- Sweety2008
- Forum-lid
Mij boeit de hartslag bij het hardlopen niet ik heb wel de hartslagmeter om maar kijk er niet zo veel naar. Als ik me echt inspan zoals vandaag met mijn intervaltraining komt hij tot 189 max.
Word volgende week 55 of dit nu te hoog is weet ik niet.
Ik hoef in ieder geval thuis niet aan de zuurstof als ik klar ben met trainen.
Word volgende week 55 of dit nu te hoog is weet ik niet.
Ik hoef in ieder geval thuis niet aan de zuurstof als ik klar ben met trainen.
Ghost Nivolet 6LC
-
- Forum-lid
@ tumtum: Meestal (maar dat is alleen een vuistregel en kan dus verschillen) is de hartslag bij hardlopen zo'n 10 slagen hoger. Hoger dan wat? Bij dezelfde inspanning. Pfff en daar begint de moeilijkheid al een beetje, want wat is vergelijkbaar. Maar ook qua omslagpunt wordt dat meestal aangehouden, die 10 slagen. Fietsen dus 10 slagen lager dan hardlopen. Heb je daar iets aan?
@ sweety: gewoon lekker doorrennen joh, waarom zou je ook naar de hartslag kijken?
@ sweety: gewoon lekker doorrennen joh, waarom zou je ook naar de hartslag kijken?
- Sweety2008
- Forum-lid
Dit zeiden ze op het Duitse Runnersworld forum ook. De meeste laten zich totaal gek maken omdat hun hartslag bij het hardlopen zo de hoogte in schiet. Maar dit is totaal normaal.
Als men zich verder bij het hardlopen goed voelt is er niks aan de hand.
Hoe langer je loopt en traint desto meer past zich de hartslag aan en word lager, maar dit kan een paar maanden duren bij de een gaat het sneller dan bij de ander.
Als men zich verder bij het hardlopen goed voelt is er niks aan de hand.
Hoe langer je loopt en traint desto meer past zich de hartslag aan en word lager, maar dit kan een paar maanden duren bij de een gaat het sneller dan bij de ander.
Ghost Nivolet 6LC
-
- Forum-lid
@ sweety: Inderdaad totaal normaal. Ik schreef toch al 'lekker doorlopen'? Dat doe jij, daar voel jij je blijkbaar goed bij. Anderen kijken wel naar hartslag en trainen daar op. Overigens is er wel een verschil tussen 'je gek laten maken door hartslag' en normaal naar een lichaam luisteren. Ik heb geen meter meer nodig, door afstemming van ademhaling op cadans weet ik bijna exact mijn tempo en ook de hartslag die daarbij hoort. Maar zoiets kost tijd. En luisteren naar het lichaam. Tsja..... O ja, hartslag wordt niet zomaar lager naarmate je langer loopt hoor. Hoe kom je daar bij?
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik heb het zelfs opgemerkt met mijn fietstraining heel in begin toen ik net mijn racefiets had was mijn hartslag onder het trainen heel hoog nu moet ik veel meer moeite doen om hem heel hoog te krijgen.
Met lopen hetzelfde als ik van mijn voordeur tot aan het kapelletje hard liep was de hartslag tamelijk hoog nu is hij toch gezakt.
Met lopen hetzelfde als ik van mijn voordeur tot aan het kapelletje hard liep was de hartslag tamelijk hoog nu is hij toch gezakt.
Ghost Nivolet 6LC
- Sweety2008
- Forum-lid
@runcyclorun heb je dan voor het looptraining toen een test gedaan vanwege hartslag en zo?
Voor de meeste mensen klopt de formule 220 minus leeftijd denk ik niet.
Voor de meeste mensen klopt de formule 220 minus leeftijd denk ik niet.
Ghost Nivolet 6LC